צביקה שווימר אלקטרה צריכה
צילום: יח"צ

אלקטרה צריכה: הרווח הנקי זינק ל-15 מיליון שקל ברבעון הרביעי

החברה רשמה גידול של 4% בהכנסותיה ברבעון הרביעי של 2019; על רקע הדוחות הטובים, החברה תחלק דיבידנד נוסף של של 30 מיליון שקל, ותרחיב את תכנית הרכישה העצמית לעד 100 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד |

חברת אלקטרה צריכה 1.17% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה והציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. החברה הודיעה על הרחבה של תכנית הרכישה העצמית לעד 100 מיליון שקל, ועל חלוקת דיבידנד נוסף בגובה של 30 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו בכ-667.4 מיליון שקל, גידול של כ-4% לעומת כ-641.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לעליה במכירות בתחום המזגנים, ולעליה בהכנסות במגזר תקשורת סלולרית, אשר קוזזו בחלקם בירידה בהכנסות במגזר הקמעונאות.

בשורה התחתונה, מסכמת החברה רבעון רביעי, עם רווח נקי של כ-15 מיליון שקל,  לעומת כ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

השפעות הקורונה

החברה מציינת כי נכון לכרגע אין השפעה מהותית על פעילותה נוכח התפרצות הקורונה, לאחר חזרה כמעט מלאה של ספקיה העיקריים בסין לייצור ושחרור סחורות לאחר הפסקה קצרה בייצור. יחד עם זאת, היה והמשבר האמור יתמשך ויעמיק, וכתוצאה מכך המשק ייכנס למיתון, עלול הדבר לגרום לצמצום בביקושים ולקיטון במחזורי המכירה של חברות הקבוצה.

שיפור בשולי הרווח הגולמי והתפעולי

הרווח הגולמי הסתכם בכ-169 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-23.5%. עליה של כ-18.5% לעומת רווח גולמי של כ-142 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשר היוו כ-22.2% מההכנסות.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון הרביעי עלה לכ-35.6 מיליון שקל לעומת כ-10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס ללגידול,  ברווח הגולמי, לצד קיטון בהוצאות מכירה ושיווק.

ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2019 עלתה לכ-69 מיליון שקל, לעומת כ-25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היישום לראשונה של תקן IFRS 16 תרם כ-11 מיליון שקל לגידול ב-EBITDA.

תכנית רכישה עצמית וחלוקת דיבידנד

במקביל לאישור הדו"חות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד של 30 מיליון שקל, זאת לאחר שב-2019 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 47 מיליון שקל כך שסך הדיבידנד עליו הכריזה החברה מתחילת שנת 2019 מסתכם בכ-77 מיליון שקל. בנוסף, אישר הדירקטוריון הרחבה של תכנית הרכישה העצמית של מניות החברה לעד 100 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו שמחים לסכם את שנת 2019 עם גידול בהכנסות ושיפור ברווחיות בכל מגזרי הפעילות של החברה. בתוך כך, אנחנו מציגים היום גידול חד בתזרים המזומנים שהסתכם בכ-434 מיליון שקל, כאשר בנוסף העסקה למכירת גולן טלקום, לאחר שתאושר ותושלם, תניב לאלקטרה צריכה תזרים של מאות מיליוני שקלים לצד רווח של למעלה מ-300 מיליון שקל, כך שהחברה תהיה מצוידת במזומנים בהיקפים משמעותיים לקראת המשך התפתחותה בתחומי פעילותה, לצד בחינת הזדמנויות השקעה חדשות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."