אינטליקנה צופה הכנסות של 11מיליון ש' ב-2020; 39 מיליון בשנה הבאה

החברה לריבוי וגידול קנאביס מדווחת על ההכנסות מהפעלת 2 מתקני ייצור, אחד בבעלות מלאה של החברה והשני בעלות של 50%. בחברה מציינים כי הדיווח אינו כולל הכנסות ממקורות אחרים
ארז ליבנה | (6)

חברת גידול הקנאביס, אינטליקנה, מדווחת היום כי היא צופה ששני מתקני גידול בשרון, אחד בבעלות מלאה של החברה ואחד בבעלות של 50%, יכניסו לה 10.5מיליון שקלים בשלושת הרבעונים האחרונים של השנה. בחברה מציינים עוד כי יש לה עוד הכנסות צפויות כתוצאה משיתופי פעולה שונים. בשנת 2021 יסתכמו הכנסות להערכת החברה ב-39 מיליון שקל.

 

לפי הדיווח, המתקן שבבעלות מלאה צפוי להתחיל ייצור בחודש אפריל, כשכושר הייצור שלו עומד על כ-10 טון בשנה. המשמעות היא שב-2020 המתקן יפיק בין 6 ל-7 טון עד סוף השנה. זאת כחלק מהסכם מצרפי שחתמה החברה על הסכם מכירה של למעלה מ-80 מיליון שקלים עם גורם ישראלי בתחום הקנאביס.

 

בנוסף, החברה מדווחת על הסכמי העקרונות עם חברת בר מגן ווט-מגן לפעילות בתחום מוצרים מבוססים קנאביס רפואי בתחום חיות המשק וחיות מחמד. לשם כך, החברה פועלת לסיכום עם מפעל באיטליה לפיתוח המוצרים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נוכלים. יודעים שהכל שקר. עוד לא גידלו גרם (ל"ת)
    שמולי 02/05/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
  • אוהד 07/06/2021 11:35
    הגב לתגובה זו
    תתאם ביקור במתקן בכפר סבא ותווכח לדעת שיש להם את המפעל הכי מוביל בישראל, והם מגדלים שם זנים רבים באיכות מאוד גבוהה. בתור אחד שהיה שם כבר 3-4 פעמים, אני יכול להגיד לך שמדובר במתקן ברמה בינלאומית והם מתקדמים מאוד.
  • 4.
    רון 07/02/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    הייצוא
  • 3.
    Yo b 07/02/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    בעליה
  • 2.
    קובי 06/02/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    תמשיך להאמין אני לא הופתע שיהיה הנפקה בקרוב
  • 1.
    שאפו (ל"ת)
    ארי 06/02/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳