הבורסות בעולם בנפילה: הגורמים שמלחיצים כעת את המשקיעים
השווקים בעולם עוברים כעת למגמה שלילית, כאשר החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.9% ומאותתים על פתיחה שלילית בוול סטריט. הנה הסיבות שמזיזות כעת את השווקים לטריטוריה האדומה.
ארה"ב
היפוך עקום התשואות. תשואת האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עומדת כעת על כ-1.62%, נמוך מתשואת האג"ח הממשלתיות לתקופה של שנתיים אשר נסחרות בתשואה של כ-1.63%.
היפוך העקום מהווה בעיני רבים מהמשקיעים אינדיקציה לחיזוי מיתון, אשר מצביעה על חששות לגבי הכלכלה הגלובלית וריצה של המשקיעים לנכסי "חוף מבטחים", וזאת כאשר במהלך 50 השנים האחרונות, ההיפוך התרחש כמעט תמיד לפני מיתון.
"למעשה, ב-7 מתוך 9 הפעמים, מהלך כזה הוביל למיתון" מזהירים הכלכלים במארימאונט. "אם ההיפוך החל היום, ייתכן כי נראה מיתון תוך שנה מהיום".
סין
נתון הייצור התעשייתי בסין לחודש יולי מצביע על צמיחה של 4.8% בלבד - הנתון הנמוך ביותר שפורסם ב-17 השנים האחרונות. קצב הצמיחה בחודש יולי הוא הנמוך ביותר מאז חודש פברואר 2002, ונמוך מתחזיות האנליסטים שצפו צמיחה של 5.8%, לאחר שבחודש יוני נרשמה צמיחה של 6.3%.
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הצמיחה בכלכלה הסינית יכולה לרדת לשיעור של 6.1%-6% במחצית השנייה של השנה, במה שעשוי לשקף את הקצה התחתון ביעד הצמיחה של המדינה. יש סבירות גבוהה למהלך הורדת דרישות ההון של הבנקים, משום שהממשלה רוצה לתמוך בכלכלה בטווח הארוך", אמר הבוקר ני וון, כלכלן בקרן וובאו, שצופה כי הכלכלה הסינית תמשיך להאט לפני שתתייצב באמצע שנת 2020.
גרמניה
נתוני צמיחת התמ"ג בגרמניה (המקדמיים) מצביעים על התכווצות של 0.1% ברבעון השני של 2019, ומעלים חשש מפני כניסת הכלכלה הגדולה ביותר באירופה למיתון.
- 6.מאור 14/08/2019 21:52הגב לתגובה זואתה יודעים על שוק ההון
- 5.הנביא 14/08/2019 19:31הגב לתגובה זוהשוק משתולל בזמן האחרון. פעם למעלה בחדות ופעם למטה בחדות. לא משהו מיוחד... הפסימיים והאופטימיים מנבאים שחורות או גדולות לפי הלך השוק באותו יום. בסך הכל כך קורה בעיקר אחרי דוחות רבעוניים השניים וקצת לפני שבירת נקודת התנגדות. למעשה, כך השוק כבר כשנתיים וחצי.
- 4.אלי 14/08/2019 15:53הגב לתגובה זוגם בדצמבר 2018.. שהתברר להיות קניה מצוינת במקום מכירה. סתם מטעים את הציבור.
- 3.ויקי 14/08/2019 15:45הגב לתגובה זונו באמת ? על מי אתם עובדים ? אתמול עלו 2% , והיום פתאום לחוצים ? הכל משחקי פקיעות. מחר פקיעה שבועית אז מוחקים צד אחד.
- 2.אלון 14/08/2019 14:45הגב לתגובה זוהנתונים הללו היו גם אתמול, אז איך הבורסות בארה"ב קפצו בחדות מעלה? נראה שבאתר הזה רק מחכים לקצת ירידות כדי לפמפם שוב ושוב הודעות שליליות. בנתיים, בארה"ב, שהיא הכלכלה המובילה, הרבה פרמטרים מקרו דווקא מראים אופטימיות..
- 1.יוסי 14/08/2019 14:19הגב לתגובה זומעלים מורידים את רמת האשליות לכאן או לכאן ושורפים לאנשים מיליוני שקלים

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
