שמואל לוי מנכל אופקטרא
צילום: יחצ

אופקטרא נדל"ן נכנסת לשוק הקנאביס - מתמזגת עם היי פארמה

תתמזג עם חברת הקנאביס הרפואי היי פארמה, כאשר פנטזני נטוורק תשתתף גם היא במימון העסקה, שצפויה להזרים לקופתה של היי פארמה כ-36 מיליון שקל
גיא עיני |

חברת הנדל"ן אופקטרא דיווחה על כך שתתמזג עם חברת הקנאביס הרפואי היי פארמה, כאשר פנטזני נטוורק תשתתף גם היא במימון העסקה, שצפויה להזרים לקופתה של היי פארמה כ-36 מיליון שקל.

במסגרת מימון העסקה, קבוצת משקיעים בראשות משה מידר תעביר כ-11 מיליון שקל אשר יצטרפו להשקעה של כ-7 מיליון שקלים מאופקטרא ולהשקעה נוספת של 2 מיליון שקלים מפנטזי נטוורק. קבוצת המשקיעים צפויה להשקיע 9 מיליון שקלים נוספים, זאת בנוסף למימוש מלא של האופציות הקיימות באופקטרא שיזרימו 7 מיליון שקלים נוספים, כך שסה"כ לחברה תהיה קופת מזומנים בהיקף של כ-36 מיליון שקלים.

"לאחר תהליך ממושך וקפדני בו בחנו את אופן הכניסה לשוק הקנאביס הרפואי, בחרנו להשקיע בהיי-פארמה. לחברה יש נקודת פתיחה מצוינת שכוללת אנשי מקצוע מנוסים המגיעים מעולם הקנאביס בארה"ב ובאירופה, שותפות עם קיבוץ, תשתיות קיימות, שטח משמעותי למתקן ומפעל וכן רישיונות מתאימים".

"לצד זאת, אנו מגבשים בימים אלו צוות הנהלה גלובלי, בעל ניסיון עסקי בינלאומי עשיר, רב תחומי, המגיע מעולמות הפארמה, התעשייה, מימון וגיוס כספים, בנייה וניהול חברות עם היקפי מכירות של מאות מיליוני דולרים בשנה, כמו גם יצירת שיתופי פעולה עם שחקנים בסקטור. אנו משוכנעים כי ביכולתנו ליצור חברה בעל נוכחות משמעותית בשוק הקנאביס העולמי", אמר פרופסור משה מיידר, יו"ר היי-פארמה הנכנס.

שמוליק לוי, מנכ"ל אופקטרא אמר על המיזוג: "בהמשך להחלטת החברה על כניסה לתחום הקנאביס הרפואי מבצעת החברה עיסקת מיזוג משמעותית עם חברת היי פארמה שתקים חממות ומפעל לייצור קנאביס רפואי. המיזוג מהווה מהלך אסטרטגי ראשון של אופקטרא ליצירת ערך גבוה לבעלי המניות שלנו ושל השותפים החדשים". 

"לצורך המיזוג גייסנו כספים וכמו כן היי פארמה גייסו ויגייסו עוד כספים, כך שניכנסו לחברת היי פארמה כ- 21 מיליון שח ועד המיזוג יכנסו בסך הכל כ-36 מיליון שח שיאפשרו להקים את החממות והמפעל. אני משוכנע כי החיבור בין הפלטפורמה הציבורית שלנו לחברת היי פארמה והנהלתה יובילו ליצירת ערך נוספת לבעלי המניות של החברה הממוזגת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.