יניב חברון, אסטרטג ראשי של בית ההשקעות אלומות
צילום: יח"צ

"או שתשואות האג"ח האמריקאיות ירימו ראש, או שהמניות יאבדו גבוה"

זה התרחיש שצופה יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות לשוק האמריקאי. להערכתו רק חדשות חיוביות לגבי הסכם סחר בין-ארה"ב יצליחו לתמוך בשוק המניות ולמנוע תיקון משמעותי
נועם בראל | (3)

"שלוש הפחתות ריבית מאפיינות תרחיש מאקרו קיצוני מידי", כך לדבריו של האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, יניב חברון, שפרסם הבוקר את סקירתו השבועית.

לדבריו של חברון, "על פי שוק האג"ח האמריקאי, במהלך 9-6 החודשים הקרובים, הריבית בארה"ב תופחת שלוש פעמים, ב-0.75% (סה"כ - נ.ב). בהחלט ייתכן כי התמחור מוגזם קצת, בהשפעת מלחמת הסחר של סין-ארה"ב והוא עשוי להתמתן כבר בסוף החודש במידה שהמפגש בין שני הנשיאים ב-G20 יתקיים ויהיה מוצלח. מה שלא מסתדר כל כך זו התגובה החיובית של שוק המניות לעלייה בהסתברות להפחתת הריבית".

"אומנם הפחתת ריבית אכן תורמת לתמחור המניות ובמקביל דוחפת את המשקיעים לחפש אלטרנטיבה אחרת ואטרקטיבית יותר להשקיע את כספם, אבל תרחיש מאקרו קיצוני שיצריך 3 הפחתות ריבית בתוך 6-7 חודשים, יהיה בעל השפעות שליליות על שוק המניות חרף הפחתות ריבית. לכן, או ששוק המניות טועה, או ששוק האג"ח טועה. ובמילים פשוטות יותר, או שתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירימו ראש בשבועות הקרובים, או ששוק המניות יאבד גבוה".

חברון הוסיף ואמר כי רק חדשות חיוביות לגבי הסכם סחר בין-ארה"ב יצליחו לתמוך בשוק המניות ולמנוע תיקון משמעותי, כשלדבריו "ברמה המאקרו כלכלית הגלובלית, תמחור הפחתות ריבית וירידות בשוקי המניות הם תרחיש שהולם יותר את המציאות הכלכלית הגלובלית. כלכלת סין נחלשת ומשפיעה לרעה על מדינות הלוויין. אומנם צעדים פיסקליים של הממשל בבייג'ין יכולים לתמוך מעט, אבל לא יותר מלרכך אולי את ההשפעות הקשות של מלחמת הסחר".

 

"אירופה מתקשה להתאושש והבנק המרכזי שם יאלץ להעמיק את ההרחבה מוניטרית שלו בשוק, חרף ריבית שלילית של מינוס 0.4% וסיום תוכנית רכישות ענק שנמשכה 46 חודשים, במהלכה המאזן של הבנק עלה ביותר מ-2.6 טריליון אירו. לזה אפשר להוסיף הערכה שלנו מתחילת השנה, כי המשבר האיטלקי יחזור לבקר את אירופה בקרוב ויבחן מחדש את יציבותה של המערכת הבנקאית. בנוסף עתיד הברקזיט לא ברור וההסתברות להיפרדות מאירופה ללא הסכם עולה, מה שמסכן הן את אירופה והן את בריטניה".

 

"בארה"ב אומנם נתוני המאקרו ממשיכים להצביע על התרחבות כלכלית, אבל סימני החולשה והחשש מפני מלחמת הסחר נראים היטב בסקרי הציפיות ובמדדי מנהלי הרכש, שנחלשים בעקבות הרצון להשהות החלטות עסקיות".

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 12/06/2019 15:08
    הגב לתגובה זו
    אחד הטובים!
  • 1.
    קשקשן! (ל"ת)
    אלי 12/06/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
  • מדוע החלטת כך והגבת בבוטות מטומטמת? (ל"ת)
    פרופ'איציק100 12/06/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ברק רוזן אסי טוכמאייר
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה

הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל

מנדי הניג |

ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים בישראל וביוון.

למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.


מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.

בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.

במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.