"או שתשואות האג"ח האמריקאיות ירימו ראש, או שהמניות יאבדו גבוה"
"שלוש הפחתות ריבית מאפיינות תרחיש מאקרו קיצוני מידי", כך לדבריו של האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, יניב חברון, שפרסם הבוקר את סקירתו השבועית.
לדבריו של חברון, "על פי שוק האג"ח האמריקאי, במהלך 9-6 החודשים הקרובים, הריבית בארה"ב תופחת שלוש פעמים, ב-0.75% (סה"כ - נ.ב). בהחלט ייתכן כי התמחור מוגזם קצת, בהשפעת מלחמת הסחר של סין-ארה"ב והוא עשוי להתמתן כבר בסוף החודש במידה שהמפגש בין שני הנשיאים ב-G20 יתקיים ויהיה מוצלח. מה שלא מסתדר כל כך זו התגובה החיובית של שוק המניות לעלייה בהסתברות להפחתת הריבית".
"אומנם הפחתת ריבית אכן תורמת לתמחור המניות ובמקביל דוחפת את המשקיעים לחפש אלטרנטיבה אחרת ואטרקטיבית יותר להשקיע את כספם, אבל תרחיש מאקרו קיצוני שיצריך 3 הפחתות ריבית בתוך 6-7 חודשים, יהיה בעל השפעות שליליות על שוק המניות חרף הפחתות ריבית. לכן, או ששוק המניות טועה, או ששוק האג"ח טועה. ובמילים פשוטות יותר, או שתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירימו ראש בשבועות הקרובים, או ששוק המניות יאבד גבוה".
חברון הוסיף ואמר כי רק חדשות חיוביות לגבי הסכם סחר בין-ארה"ב יצליחו לתמוך בשוק המניות ולמנוע תיקון משמעותי, כשלדבריו "ברמה המאקרו כלכלית הגלובלית, תמחור הפחתות ריבית וירידות בשוקי המניות הם תרחיש שהולם יותר את המציאות הכלכלית הגלובלית. כלכלת סין נחלשת ומשפיעה לרעה על מדינות הלוויין. אומנם צעדים פיסקליים של הממשל בבייג'ין יכולים לתמוך מעט, אבל לא יותר מלרכך אולי את ההשפעות הקשות של מלחמת הסחר".
"אירופה מתקשה להתאושש והבנק המרכזי שם יאלץ להעמיק את ההרחבה מוניטרית שלו בשוק, חרף ריבית שלילית של מינוס 0.4% וסיום תוכנית רכישות ענק שנמשכה 46 חודשים, במהלכה המאזן של הבנק עלה ביותר מ-2.6 טריליון אירו. לזה אפשר להוסיף הערכה שלנו מתחילת השנה, כי המשבר האיטלקי יחזור לבקר את אירופה בקרוב ויבחן מחדש את יציבותה של המערכת הבנקאית. בנוסף עתיד הברקזיט לא ברור וההסתברות להיפרדות מאירופה ללא הסכם עולה, מה שמסכן הן את אירופה והן את בריטניה".
- מיה דיינמיקס קופצת ב-12% אחרי עוד הזמנה קטנה, לאן החברה הולכת?
- "הירידות יימשכו כל השבוע – זה התיקון שהשוק ציפה לו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בארה"ב אומנם נתוני המאקרו ממשיכים להצביע על התרחבות כלכלית, אבל סימני החולשה והחשש מפני מלחמת הסחר נראים היטב בסקרי הציפיות ובמדדי מנהלי הרכש, שנחלשים בעקבות הרצון להשהות החלטות עסקיות".
- 2.לרון 12/06/2019 15:08הגב לתגובה זואחד הטובים!
- 1.קשקשן! (ל"ת)אלי 12/06/2019 13:23הגב לתגובה זו
- מדוע החלטת כך והגבת בבוטות מטומטמת? (ל"ת)פרופ'איציק100 12/06/2019 14:56הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
