רשת פוקס עסק בגדים קמעונאות
צילום: Bizportal

"לאור הירידות במניית פוקס מחיר המניה הנוכחי מהווה הזדמנות"

בבית ההשקעות אי.בי.אי מחזיקים במחיר יעד גבוה בכ-23% ממחיר המניה בשוק. "הדוח חלש, על רקע עיתוי חג הפסח. מגמה שצפויה לבוא לידי ביטוי באופן רוחבי בענף"
ערן סוקול | (7)

"לאור הירידות האחרונות במחיר מניית פוקס 0.32% הן על רקע דיווחים על כניסת אמזון לישראל והן על רקע הדוחות החלשים (יחסית לתקופה המקבילה), אנו סבורים שמחיר המניה הנוכחי מהווה הזדמנות", כך לדברי שירה אחיעז, אנליסטית קימעונאות, אי.בי.אי בית השקעות בהתייחסות ראשונית לתוצאות הכספיות של רשת האופנה שפורסמו היום. בבית ההשקעות מחזיקים במחיר יעד של 115 שקלים למניה - אפסייד של כ-23% על מחיר המניה הנוכחי.

בבית ההשקעות מציינים כי ביחס לרבעון המקביל, פוקס פרסמה דוח חלש לרבעון הראשון של השנה, זאת בעיקר על רקע עיתוי חג הפסח. "מדובר במגמה אשר צפויה לבוא לידי ביטוי באופן רוחבי בענף, כאשר במבט לרבעון השני של 2019, נצפה לתרומתו החיובית של חג הפסח לתוצאות", כותבת אחיעז.

למרות עיתוי החג שהוביל לשחיקה בהכנסות מחנויות זהות, רשמה פוקס צמיחה דו-ספרתית חזקה בהכנסות, בעיקר הודות למותגים החדשים שבחסותה, דוגמת רשת שילב בגזרה הפיזית או הרחבת היקף הפעילות בפלטפורמת האונליין טרמינל X.

פוקס הציגה רווח תפעולי של 5.9 מיליון שקל ברבעון, כאשר בנטרול תקן IFRS16 שאימצה לראשונה ברבעון זה, מדובר בהפסד תפעולי של 2.3 מיליון שקל. יחד עם זאת, בבית ההשקעות מדגישים כי "לא מדובר בדרמה של ממש, שכן הרבעון הראשון הינו מסורתית החלש ביותר של חברת פוקס, כך שבשנים 2015-2017 הציגה הפסד תפעולי ברבעון זה. מנגד, הרבעון המקביל הינו רבעון השוואה חזק, בו תרומת החג גולמה במלואה בתוצאות".

לדברי אחיעז, "בראייה ענפית אין ספק כי רשתות האופנה כיום פועלות בסביבת תחרותית מאתגרת, אך אנו סבורים כי קבוצת פוקס היא קבוצה חזקה, עם תמהיל מוצרים מגוון אשר תוכל להמשיך ולהתמודד עם תנאי השוק המשתנים".

בבית ההשקעות מסבירים כי פוקס השכילה לזהות את המגמות בשוק ונוקטת באסטרטגיית גיוון תמהיל המוצרים המאפשרת לה לנצל את היתרון לגודל אשר מהווה יתרון משמעותי בתקופה זו. "להערכתנו, האיום העיקרי כרגע הוא על הרשתות הקטנות-בינוניות, במיוחד אלו הממונפות. אנו מעריכים כי הרשתות החזקות והמבוססות יותר, דוגמת רשת פוקס, ימשיכו לצמוח ויוכלו אף להנות מהיחלשות המתחרות", כותבת אחיעז.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מה קרה אתם תקועים עם סחורה? (ל"ת)
    חחח 20/05/2019 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בן 19/05/2019 19:52
    הגב לתגובה זו
    מניה מסוכנת. ראו הוזהרתם.
  • 5.
    איזה הזדמנות?? תיכף אמזון נכנסת (ל"ת)
    אנליסט 19/05/2019 18:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    RONI 19/05/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    הקניונים יחסלו אותם האינטרנט ידפוק להם את המסמרים האחרונים בארון
  • 3.
    זה רק התחלת הירידות לא הסוף (ל"ת)
    חזי 19/05/2019 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מחפשת פראיירים שירימו לה את המניות הכושלות (ל"ת)
    שמעון 19/05/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיע 19/05/2019 16:00
    הגב לתגובה זו
    כתבה שנכתבה בגלל פוזיציה דוחות מפתיעים לרעה קודם כל לחסל את כל המניות אחר כך לעיכוב אחרי המניה והדוחות העתידיים. עכשיו מכירה ותברחו...
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 17.46%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".