הסיפור מאחורי המניה שטסה 255% בת"א במחזור חריג
מניית חברת אינסוליין, המפתחת מכשיר לזירוז ספיגת האינסולין בדמם של חולי סוכרת, כבר מזה זמן לא ממש מעניינת את המשקיעים מאז צנחה לשווי שוק של כמיליון שקל בלבד (מינוס 99.9% בשנתיים!). עם זאת, היום המניה בלטה בזינוק של 255% תוך מחזור מסחר של 10.4 מיליון שקלים (כן, הרבה יותר משווי השוק שלה הבוקר). שלדים מסוג זה נסחרים בדרך כלל בשווי של 1-2 מיליון שקל, ואם נשפוט לפי מחזור המסחר, יש מי שיגדיר את המסחר היום כקזינו של ממש.
החברה הוציאה הבוקר דיווח לבורסה לפיו סוחר השלדים הבורסאיים כפיר זילברמן הפך לבעל עניין, באמצעות חברת אל.אי.פיור קפיטל, כשרכש אתמול 19,5772 מניות לפי שער של 746 אג' למניה. המהלך שהחל אתמול הינו חלק מתהליך השתלטות של זילברמן על החברה.
בתוך כך, מאוחר יותר יצאה הודעה נוספת לפיה זילברמן דורש להחליף את דירקטוריון החברה ולמנות את איציק שרם, ורד רז (אביו), ואלי כהן לדירקטורים בחברה. בנוסף, 'פיור קפיטל', החברה באצעותה פועל זילברמן, עומדת על כך שאינסוליין תחדל מלבצע גיוסי הון בדיסקאונט (מה שנעשה עד כה), מהלך אותו הגדיר זילברמן במכתב שנשלח לאינסוליין כגיוס "בשווי מגוחך". לשם כך, זילברמן מוכן להעמיד מימון ללא ריבית לחברה וזאת לצורך המשך פעילותה של החברה.
בשיחה עם Bizportal אמר כפיר זילברמן: "אני מעוניין להכניס את הצוות שלי שיבדוק מה יש בחברה. אם יש משהו טוב אז להמשיך ולגייס ואם אין אז לסגור ולהכניס פעילות אחרת לגייס כסף ולעצור את הדימום. שרפו שם 160 מיליון שקל. החברה קיבלה אישורים במספר מדינות, יש לה מוצר, יש לה הכל היא פשוט לא הצליחה להתרומם. יש לי את היועצים הכי טובים כדי לבדוק את העניין".
- אינסייטק של אלביט מדיקל: ההפסד העמיק בקצב גבוה מהגידול בהכנסות
- אינסוליין מספקת תחזית חיובית לתוצאות לשנת 2018
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 12.שלומית 09/07/2017 16:55הגב לתגובה זומחזור חריג יום לפני ההודעה
- 11.המתחזה 05/07/2017 01:28הגב לתגובה זואיזה בורסה של נוכלים חחח
- 10.הידען 04/07/2017 23:12הגב לתגובה זוחברה ללא פעילות רצינית אבל שורפת 160מיליון פרושו אחד. בעלי החברה דעגו כי הכסף יגיעה לכיסם. איפה מנהלי הבורסה שאמורים לפקח על גזלת ציבור המשקעים? האם גם הם חגגו?
- 9.השער היה 530000 לא להסתנוור (ל"ת)HAKY1 04/07/2017 22:54הגב לתגובה זו
- 8.מי רוצה להתמנות לדירקטוריון של ועד הבית שלי חחה (ל"ת)אייל 04/07/2017 22:12הגב לתגובה זו
- 7.אבי 04/07/2017 21:11הגב לתגובה זוימים יגידו . צריך סבלנות
- 6.חגיגה לספקולנטים. (ל"ת)עודד 04/07/2017 16:40הגב לתגובה זו
- 5.ומה יעשה זילברמן? כלום. (ל"ת)מני 04/07/2017 16:30הגב לתגובה זו
- 4.כן המוצר מצויין וצריך מימון כמו כל מוצר טוב (ל"ת)רפי 04/07/2017 15:58הגב לתגובה זו
- 3.יוסי בלו 04/07/2017 15:49הגב לתגובה זובדיחה, נא לא להתעצבן
- לחבר יוסי 04/07/2017 16:25הגב לתגובה זולא בגלל שאני מכיר את החברה, בגלל שאני מכיר את המשמעות של האחוזים
- יוסי בלו 04/07/2017 20:51אז כתבתי בפירוש בדיחה...לא עזר
- יוסי בלק 04/07/2017 19:00אבל בקריאה אתה לא כל כך חזק. חפש במילון את המושג "בדיחה"
- 2.ב 04/07/2017 14:56הגב לתגובה זומכפיר זילברמן ?
- 1.ככה נהייתי מיליונר (ל"ת)ירחמיאל 04/07/2017 13:21הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
