אל על עברה להפסד של 2.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016
חברת התעופה אל על -4.9% פרסמה היום את תוצאות הרבעון הרביעי ושל 2016 כולה, וזאת לאחר סיום המשבר המתוקשר בין ההנהלה לטייסים. בשורה התחתונה, העלייה בכניסות התיירים ב-2016 והירידה במחיר הדלק הסילוני, לא הצליחו לטשטש את תוצאות המשבר ואל על עברה ברבעון הרביעי להפסד של 2.4 מיליון דולר. עם זאת, השוק ציפה להפסד, והנתון החיובי בדו"ח מגיע מכיוון מחירי הכרטיסים, והמניה מגיבה.
מניית אל על מזנקת כ-6% בת"א במחזור של 9.5 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 6.3 מיליון שקל בחודש האחרון.
ברבעון הרביעי ההכנסות מהפעלה קטנו בכ-5.15 מיליון דולר (3.3%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר בהכנסות מנוסעים ירדו ב-9.9 מיליוני דולר למרות העלייה במספר הנוסעים, וההכנסות ממטענים, קטנו בכ-16.9%. הקיטון בהכנסות מנוסעים נבע גם כתוצאה מהשיבושים באיוש הטיסות. מנגד, אל על רשמה עלייה בהוצאות ההפעלה בגובה של 17.2 מיליון דולר לאחר חיסכון של 9.6 מיליון דולר כתוצאה מהירידה במחיר הדלק הסילוני. כלומר, בנטרול הדלק הסילוני - הוצאותיה של אל על היו עולים על יותר מ-25 מיליון דולר.
בשנת 2016 כולה הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) של החברה קטנו בכ-7 .9 מיליון דולר - כלומר ירידה של 20% ביחס להוצאות בשנת 2015. ההכנסות מהפעלה בשנת 2016 ירדו ל- 2.038 מיליארד דולר לעומת 2.054 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות ההפעלה עלו ל-1.64 מיליארד דולר לעומת 1.59 מיליארד דולר בשנת 2015. בשנת 2016 ה-EBITDA ירד ל-287 מיליון דולר לעומת 331 מיליון דולר ב-2015. בשורה התחתונה, אל על סיימה את השנה עם עם רווח נקי בסך של 80.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-106.5 מיליון דולר אשתקד.
נעם פינקו, פסגות, אמר בשיחה עם Bizportal: "הדו"ח חלש אבל פחות חלש מהצפוי. אל על בפעם הראשונה בהיסטוריה כותבת מה היתה ירידת מחירי הכרטיסים ברבעון מול ברבעון פר ק"מ. ברבעון הרביעי נרשמה עלייה קטנה וברמה שנתית נרשמה ירידה קלה של 5%, וזה לא נורא. נסייג כי העלייה ברבעון קצת מעוותת נוכח העונתיות והמחירים הגבוהים של הטיסות בחגים. השוק מבין שההפסד נבע מהמשבר מול הטייסים. ההפסד נמוך מהציפיות ומחירי הטיסות ברבעון עלו, אך אני מסייג שקשה לחזות מה יקרה בהמשך. בסך הכל אל על נמצאת בתקופה טובה בזכות מחירי הנפט הנמוכים והגידול בתנועה בנתב"ג. השלמת הסכסוך עם הטייסים תחזיר את האמון למשקיעים וכמובן תקטין את ההוצאות העודפות שפגעו מאד ברווח השנה".
- הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוד מימון מנכ"ל אל על: "התוצאות השנה הושפעו ממשבר הטייסים, ששיאו היה ברבעון הרביעי של השנה. עיקר ההשפעה הייתה על סעיף הוצאות ההפעלה של החברה. אנו ממשיכים בהיערכות להגעת המטוסים החדשים רחבי גוף מדגם 787 (דרימליינר), שהראשון שבהם אמור להגיע בסוף אוגוסט.כמו כן, המשכנו ב- 2016 את מגמת הצערת צי המטוסים צרי הגוף עם השלמת הגעתם של 8 המטוסים מדגם בואינג 737-900. כיום עומד הגיל הממוצע של המטוסים צרי הגוף באל על על כ-7 שנים. במקביל, כפי שהתחייבנו, אנו ממשיכים בפיילוט של שימוש במערכת WIFI במהלך הטיסה, שתותקן בהדרגה בכל המטוסים מדגם בואינג 737-900. מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עלה על התחזיות. כ- 200 אלף לקוחות הצטרפו מאז השקתו. גם מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המשיך לצמוח והגיע למעל 1.76 מיליון חברים. נעשה הכל על מנת להעניק ללקוחותינו שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ולהמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות".
- 4.ממי 23/03/2017 06:52הגב לתגובה זוומספיק. החברה דוחפת יותר כיסאות במטוס מכל חברה אחרת במטוס מאותו דגם. הכל נראה ישן ומוזנח. הדיילות מכוערות ופרימדונות. המחיר יקר יותר מרוב החברות. רק למזוכיסטים
- 3.יאללה הביתה 22/03/2017 15:37הגב לתגובה זותתפטר, הנהלהההה כושלת. הרגתם אותנו
- 2.יעקב 22/03/2017 15:32הגב לתגובה זוחברת התעופה הכי גרועה בעולם . המשקיעים מביעים אמון. האם גם הנוסעים מביעים אמון בחברה הכי גרועה? לא! אני לא טס איתם..!!!!
- 1.אלעל עולה מסיבה אחת בלבד. כי כל השאר יורדות (ל"ת)סתם אחד 22/03/2017 13:38הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל
ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83% מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות
הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים
בישראל וביוון.
למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.
מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.
בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.
- ישראל קנדה מכרה דירות ב-1.33 מיליארד שקל; מחיר ממוצע לדירה - 6.1 מיליון שקל
- הבעת אמון של הפניקס בקנדה גלובל; המניה עולה בכ-8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.
