מיני-מובילאיי - המניה שטסה כעת עוד 11% בבורסה בת"א לאור גיוס הון נוסף
חברת פורסייט המפתחת מערכת הגנה לרכב מפני תאונות דרכים, דיווחה רק לפני יומיים כי השלימה בהצלחה סבב של גיוס הון בדרך של הקצאה פרטית בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל (6.6 מיליון דולר), וכעת מעדכנת החברה על גיוס הון נוסף, הפעם של כ-14.7 מיליון שקל.
מניית פורסייט 0% קופצת כעת 11% במחזור החמישי בגודלו בשוק אחרי זינוק של 8.8% אתמול ונסחרת בשווי שוק של כ-200 מיליון שקלים. נציין כי רק לאחרונה ערך אתר Bizportal ראיון עם מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, שהצהיר כי השנה הנוכחית אמורה להוות פריצת דרך עבורה, הרבה בשל האופטימיות מתוצאות הבטיחות שהציגה המערכת "בהשוואה למערכות מובילות אחרות בשוק שנכשלו היכן שאנחנו הצלחנו". לראיון המלא, לחץ כאן.
לפי החברה הגיוס הנוכחי מגיע לאור הביקושים הגבוהים בגיוס הקודם. בתוך כך, קשה להתעלם מהעובדה כי יתכן והחברה מנצלת את האופטימיות בשוק בנוגע למערכות העזר לנהג שקיבלו במה מרכזית השבוע לאחר עסקת הרכישה החלומית של מובילאיי ע"י אינטל הענקית בסך של 15 מיליארד דולר שעדיין מהדהדת.
בדיווח נמסר כך: "בעקבות הביקושים, מודיעה פורסייט על גיוס הון פרטי נוסף בסך של כ-14.7 מיליון שקל". הגיוס הנוכחי, כאמור מצטרף לגיוס הון בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל אותו ביצעה החברה בשבועות האחרונים, והוא התבצע לפי מחיר מניה גבוה יותר. בסך הכל, גייסה החברה מתחילת החודש כ-38.5 מיליון שקל שיאפשרו לה להמשיך את פיתוח מוצרי החברה בתחום המערכות המתקדמות למניעת תאונות דרכים".
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגיוס ההון הנוכחי השתתפו משקיעים פיננסיים מובילים ומשקיעים פרטיים בעלי ידע וניסיון בתחום, ביניהם: משפחת דיין, מבעלי חברת טרייד מוביל, חברת המזרח אחזקות בע"מ- הבעלים של חברת UMI ואוויס וקרן ההשקעות אלפא ערך בע"מ. את הגיוס הובילה קבוצת שרם- זילברמן.
הגיוס התבצע לפי מחיר למנייה של 210 אג', כאשר בגין כל מניה שנרכשה ניתנה למשקיעים אופציה לרכוש מניה נוספת, במחיר מימוש של 80 סנט.
נזכיר בחודש ינואר השנה, השיקה פורסייט את גרסת אלפא של מוצר הדגל של החברה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.
- מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8%
- הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 7.לדעתי פורסייט תהיה ה180 מעלות ממוביליי (ל"ת)אבי 15/03/2017 17:59הגב לתגובה זו
- 6.בועה 15/03/2017 16:26הגב לתגובה זוהם לא הצליחו למכור אפילו לא שקל אחד בודד, ועכשיו איזה סיכוי יש להם מול מובילאיי ואינטל? בועה בועה בועה.
- 5.עופר 15/03/2017 16:03הגב לתגובה זוכנראה שמחיר 50 אג ריאלי ומציאותי והכי חשוב שאתר אחר לא נותן לרשום על המניה הזאת
- 4.אופיר 15/03/2017 15:57הגב לתגובה זולמי שמחפש עוד חברה הקשורה ישירות לתעשיית הרכב החשמלי כדאי שיציץ בדוחות של "פייטון" אז מסתבר שכדי שאפשר יהיה להטעין סוללות לרכב במהירות זקוקים לשנאים מיוחדים . ופייטון כבר שם !! כולל חתימת חוזים עם יצרני רכב .( חלק יפה מהמכירות כבר מופנה לתעשיית הרכב וכנראה שהחלק הזה עומד לגדול בצורה משמעותית ) אפשר להוסיף לזה 100 מליון שח בקופה שנותנים קצת ביטחון אז מציע לקרוא את הדוחות ולהכנס לאתר החברה ולקרוא ! אני מחזיק במניה ומציע למי שמתעניין לקרוא קצת לפני שיחליט
- 3.יש ר א לי 15/03/2017 11:20הגב לתגובה זותקראו הודעת החברה במאיה מיום 18/12/16 זה אומר משהו על פוטנציאל המערכת לדעתי.
- 2.יש ר א לי 15/03/2017 11:13הגב לתגובה זומחירה בערך רבע אחוז מהמחיר שקיבלו על מובילאיי, אז השמים הם הגבול? ג.נ. מחזיק
- 1.' 15/03/2017 11:10הגב לתגובה זובגיוסי ההון האחרונים בחברה, הגיוס לפני יומיים היה עוד בטרם נודעה עסקת מובילאיי.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8%
רווחי הליבה ברבעון עלה ב-22.5% ל-663 מיליון שקל לעומת 541 מיליון שקל אשתקד, והיקף הנכסים המנוהלים עלה ל-563 מיליארד שקל בסוף הרבעון
מגדל מגדל ביטוח 0% מפרסמת את התוצאות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, ורושמת גידול הן ברווח הכולל והן ברווחי הליבה. רווחי הליבה ברבעון הגיעו ל-663 מיליון שקל לעומת 541 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-22.5%, אפשר לראות תנועה חיובית במרבית מגזרי הפעילות, לצד השפעות מהותיות של תנודות בשוקי ההון ועקום הריבית על מגזר החיים בתקופה המצטברת.
עיקרי התוצאות
ברבעון השלישי הרווח הכולל הסתכם ב-535 מיליון שקל, לעומת 363 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-47%, והתשואה על ההון הגיעה לכ-24%. היקף הנכסים המנוהלים עמד על 563 מיליארד שקל בסוף הרבעון ועל כ-575 מיליארד שקל במועד פרסום הדוחות. ההון העצמי צמח ל-18.3 מיליארד שקל, עלייה של יותר מ-9% מתחילת השנה.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הכולל הגיע ל-1.36 מיליארד שקל, לעומת 946 מיליון שקל בתקופה המקבילה בנטרול השפעה חד-פעמית, או 1.243 מיליארד שקל ללא הנטרול. בחברה מציינים כי עיקר השיפור נבע מגידול ברווחי הליבה ומהרווח הפיננסי העודף, שהסתכם בתקופה בכ-346 מיליון שקל לעומת 103 מיליון שקל אשתקד. בתקופה זו גבו בקבוצה דמי ניהול משתנים של כ-1.1 מיליארד שקל, שהגדילו את מרווח השירות החוזי (CSM) וצפויים להשתקף ברווחיות העתידית. במקביל, הפרמיות ודמי הגמולים הסתכמו בכ-25.1 מיליארד שקל, גידול של כ-13% לעומת השנה שעברה.
פילוח מגזרים
במגזר ביטוח החיים וחיסכון ארוך טווח הפרמיות הכוללות, כולל תקבולים בגין חוזי השקעה, עולות ל-3,306 מיליון שקל לעומת 2,771 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-19%. בתוך הפעילות נרשמת שונות בין המרכיבים: הפרמיות השוטפות יורדות ל-1,471 מיליון שקל לעומת 1,655 מיליון שקל בשנה שעברה - ירידה של כ-11% - ואילו הפרמיות החד-פעמיות והתקבולים החד-פעמיים עולים בחדות ל-1,835 מיליון שקל לעומת 1,116 מיליון שקל - זינוק של כ-64%. בחברה מציינים כי נתוני הרבעון המקביל עודכנו בעקבות המעבר לתקני הדיווח החדשים. הרווח הכולל לפני מס במגזר עומד על 181 מיליון שקל לעומת 273 מיליון שקל אשתקד, ירידה הנובעת בעיקר מעליית עקום הריבית אשתקד ומהשפעות אקטואריות חד-פעמיות.
- ערבה פאוור הודיעה על עסקת מימון בהיקף של 90 מיליון שקלים
- הורי האם נגד הבן הנכה: מי יקבל את כספי הביטוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בביטוח בריאות נרשם רווח כולל לפני מס של 359 מיליון שקל, לעומת 43 מיליון שקל אשתקד. העלייה מוסברת בשיפור בתביעות במוצרי הוצאות רפואיות, ביטוח סיעודי וביטוחי קולקטיבים. הפרמיות במגזר מגיעות ל-550 מיליון שקל, גידול של 7% לעומת השנה שעברה.
