מיני-מובילאיי - המניה שטסה כעת עוד 11% בבורסה בת"א לאור גיוס הון נוסף
חברת פורסייט המפתחת מערכת הגנה לרכב מפני תאונות דרכים, דיווחה רק לפני יומיים כי השלימה בהצלחה סבב של גיוס הון בדרך של הקצאה פרטית בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל (6.6 מיליון דולר), וכעת מעדכנת החברה על גיוס הון נוסף, הפעם של כ-14.7 מיליון שקל.
מניית פורסייט -16.05% קופצת כעת 11% במחזור החמישי בגודלו בשוק אחרי זינוק של 8.8% אתמול ונסחרת בשווי שוק של כ-200 מיליון שקלים. נציין כי רק לאחרונה ערך אתר Bizportal ראיון עם מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, שהצהיר כי השנה הנוכחית אמורה להוות פריצת דרך עבורה, הרבה בשל האופטימיות מתוצאות הבטיחות שהציגה המערכת "בהשוואה למערכות מובילות אחרות בשוק שנכשלו היכן שאנחנו הצלחנו". לראיון המלא, לחץ כאן.
לפי החברה הגיוס הנוכחי מגיע לאור הביקושים הגבוהים בגיוס הקודם. בתוך כך, קשה להתעלם מהעובדה כי יתכן והחברה מנצלת את האופטימיות בשוק בנוגע למערכות העזר לנהג שקיבלו במה מרכזית השבוע לאחר עסקת הרכישה החלומית של מובילאיי ע"י אינטל הענקית בסך של 15 מיליארד דולר שעדיין מהדהדת.
בדיווח נמסר כך: "בעקבות הביקושים, מודיעה פורסייט על גיוס הון פרטי נוסף בסך של כ-14.7 מיליון שקל". הגיוס הנוכחי, כאמור מצטרף לגיוס הון בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל אותו ביצעה החברה בשבועות האחרונים, והוא התבצע לפי מחיר מניה גבוה יותר. בסך הכל, גייסה החברה מתחילת החודש כ-38.5 מיליון שקל שיאפשרו לה להמשיך את פיתוח מוצרי החברה בתחום המערכות המתקדמות למניעת תאונות דרכים".
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגיוס ההון הנוכחי השתתפו משקיעים פיננסיים מובילים ומשקיעים פרטיים בעלי ידע וניסיון בתחום, ביניהם: משפחת דיין, מבעלי חברת טרייד מוביל, חברת המזרח אחזקות בע"מ- הבעלים של חברת UMI ואוויס וקרן ההשקעות אלפא ערך בע"מ. את הגיוס הובילה קבוצת שרם- זילברמן.
הגיוס התבצע לפי מחיר למנייה של 210 אג', כאשר בגין כל מניה שנרכשה ניתנה למשקיעים אופציה לרכוש מניה נוספת, במחיר מימוש של 80 סנט.
נזכיר בחודש ינואר השנה, השיקה פורסייט את גרסת אלפא של מוצר הדגל של החברה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 7.לדעתי פורסייט תהיה ה180 מעלות ממוביליי (ל"ת)אבי 15/03/2017 17:59הגב לתגובה זו
- 6.בועה 15/03/2017 16:26הגב לתגובה זוהם לא הצליחו למכור אפילו לא שקל אחד בודד, ועכשיו איזה סיכוי יש להם מול מובילאיי ואינטל? בועה בועה בועה.
- 5.עופר 15/03/2017 16:03הגב לתגובה זוכנראה שמחיר 50 אג ריאלי ומציאותי והכי חשוב שאתר אחר לא נותן לרשום על המניה הזאת
- 4.אופיר 15/03/2017 15:57הגב לתגובה זולמי שמחפש עוד חברה הקשורה ישירות לתעשיית הרכב החשמלי כדאי שיציץ בדוחות של "פייטון" אז מסתבר שכדי שאפשר יהיה להטעין סוללות לרכב במהירות זקוקים לשנאים מיוחדים . ופייטון כבר שם !! כולל חתימת חוזים עם יצרני רכב .( חלק יפה מהמכירות כבר מופנה לתעשיית הרכב וכנראה שהחלק הזה עומד לגדול בצורה משמעותית ) אפשר להוסיף לזה 100 מליון שח בקופה שנותנים קצת ביטחון אז מציע לקרוא את הדוחות ולהכנס לאתר החברה ולקרוא ! אני מחזיק במניה ומציע למי שמתעניין לקרוא קצת לפני שיחליט
- 3.יש ר א לי 15/03/2017 11:20הגב לתגובה זותקראו הודעת החברה במאיה מיום 18/12/16 זה אומר משהו על פוטנציאל המערכת לדעתי.
- 2.יש ר א לי 15/03/2017 11:13הגב לתגובה זומחירה בערך רבע אחוז מהמחיר שקיבלו על מובילאיי, אז השמים הם הגבול? ג.נ. מחזיק
- 1.' 15/03/2017 11:10הגב לתגובה זובגיוסי ההון האחרונים בחברה, הגיוס לפני יומיים היה עוד בטרם נודעה עסקת מובילאיי.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
