מיני-מובילאיי - המניה שטסה כעת עוד 11% בבורסה בת"א לאור גיוס הון נוסף
חברת פורסייט המפתחת מערכת הגנה לרכב מפני תאונות דרכים, דיווחה רק לפני יומיים כי השלימה בהצלחה סבב של גיוס הון בדרך של הקצאה פרטית בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל (6.6 מיליון דולר), וכעת מעדכנת החברה על גיוס הון נוסף, הפעם של כ-14.7 מיליון שקל.
מניית פורסייט 0% קופצת כעת 11% במחזור החמישי בגודלו בשוק אחרי זינוק של 8.8% אתמול ונסחרת בשווי שוק של כ-200 מיליון שקלים. נציין כי רק לאחרונה ערך אתר Bizportal ראיון עם מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, שהצהיר כי השנה הנוכחית אמורה להוות פריצת דרך עבורה, הרבה בשל האופטימיות מתוצאות הבטיחות שהציגה המערכת "בהשוואה למערכות מובילות אחרות בשוק שנכשלו היכן שאנחנו הצלחנו". לראיון המלא, לחץ כאן.
לפי החברה הגיוס הנוכחי מגיע לאור הביקושים הגבוהים בגיוס הקודם. בתוך כך, קשה להתעלם מהעובדה כי יתכן והחברה מנצלת את האופטימיות בשוק בנוגע למערכות העזר לנהג שקיבלו במה מרכזית השבוע לאחר עסקת הרכישה החלומית של מובילאיי ע"י אינטל הענקית בסך של 15 מיליארד דולר שעדיין מהדהדת.
בדיווח נמסר כך: "בעקבות הביקושים, מודיעה פורסייט על גיוס הון פרטי נוסף בסך של כ-14.7 מיליון שקל". הגיוס הנוכחי, כאמור מצטרף לגיוס הון בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל אותו ביצעה החברה בשבועות האחרונים, והוא התבצע לפי מחיר מניה גבוה יותר. בסך הכל, גייסה החברה מתחילת החודש כ-38.5 מיליון שקל שיאפשרו לה להמשיך את פיתוח מוצרי החברה בתחום המערכות המתקדמות למניעת תאונות דרכים".
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגיוס ההון הנוכחי השתתפו משקיעים פיננסיים מובילים ומשקיעים פרטיים בעלי ידע וניסיון בתחום, ביניהם: משפחת דיין, מבעלי חברת טרייד מוביל, חברת המזרח אחזקות בע"מ- הבעלים של חברת UMI ואוויס וקרן ההשקעות אלפא ערך בע"מ. את הגיוס הובילה קבוצת שרם- זילברמן.
הגיוס התבצע לפי מחיר למנייה של 210 אג', כאשר בגין כל מניה שנרכשה ניתנה למשקיעים אופציה לרכוש מניה נוספת, במחיר מימוש של 80 סנט.
נזכיר בחודש ינואר השנה, השיקה פורסייט את גרסת אלפא של מוצר הדגל של החברה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
- 7.לדעתי פורסייט תהיה ה180 מעלות ממוביליי (ל"ת)אבי 15/03/2017 17:59הגב לתגובה זו
- 6.בועה 15/03/2017 16:26הגב לתגובה זוהם לא הצליחו למכור אפילו לא שקל אחד בודד, ועכשיו איזה סיכוי יש להם מול מובילאיי ואינטל? בועה בועה בועה.
- 5.עופר 15/03/2017 16:03הגב לתגובה זוכנראה שמחיר 50 אג ריאלי ומציאותי והכי חשוב שאתר אחר לא נותן לרשום על המניה הזאת
- 4.אופיר 15/03/2017 15:57הגב לתגובה זולמי שמחפש עוד חברה הקשורה ישירות לתעשיית הרכב החשמלי כדאי שיציץ בדוחות של "פייטון" אז מסתבר שכדי שאפשר יהיה להטעין סוללות לרכב במהירות זקוקים לשנאים מיוחדים . ופייטון כבר שם !! כולל חתימת חוזים עם יצרני רכב .( חלק יפה מהמכירות כבר מופנה לתעשיית הרכב וכנראה שהחלק הזה עומד לגדול בצורה משמעותית ) אפשר להוסיף לזה 100 מליון שח בקופה שנותנים קצת ביטחון אז מציע לקרוא את הדוחות ולהכנס לאתר החברה ולקרוא ! אני מחזיק במניה ומציע למי שמתעניין לקרוא קצת לפני שיחליט
- 3.יש ר א לי 15/03/2017 11:20הגב לתגובה זותקראו הודעת החברה במאיה מיום 18/12/16 זה אומר משהו על פוטנציאל המערכת לדעתי.
- 2.יש ר א לי 15/03/2017 11:13הגב לתגובה זומחירה בערך רבע אחוז מהמחיר שקיבלו על מובילאיי, אז השמים הם הגבול? ג.נ. מחזיק
- 1.' 15/03/2017 11:10הגב לתגובה זובגיוסי ההון האחרונים בחברה, הגיוס לפני יומיים היה עוד בטרם נודעה עסקת מובילאיי.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
