חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

מיני-מובילאיי - המניה שטסה כעת עוד 11% בבורסה בת"א לאור גיוס הון נוסף

עסקת הענק של מובילאיי מורגשת היטב במניית פורסייט שפועלת אף היא בתחום וביצעה גיוס הון נוסף
נדב לוי | (7)
נושאים בכתבה פורסייט

חברת פורסייט המפתחת מערכת הגנה לרכב מפני תאונות דרכים, דיווחה רק לפני יומיים כי השלימה בהצלחה סבב של גיוס הון בדרך של הקצאה פרטית בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל (6.6 מיליון דולר), וכעת מעדכנת החברה על גיוס הון נוסף, הפעם של כ-14.7 מיליון שקל.

מניית פורסייט -3.98% קופצת כעת 11% במחזור החמישי בגודלו בשוק אחרי זינוק של 8.8% אתמול ונסחרת בשווי שוק של כ-200 מיליון שקלים. נציין כי רק לאחרונה ערך אתר Bizportal ראיון עם מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, שהצהיר כי השנה הנוכחית אמורה להוות פריצת דרך עבורה, הרבה בשל האופטימיות מתוצאות הבטיחות שהציגה המערכת "בהשוואה למערכות מובילות אחרות בשוק שנכשלו היכן שאנחנו הצלחנו". לראיון המלא, לחץ כאן.

לפי החברה הגיוס הנוכחי מגיע לאור הביקושים הגבוהים בגיוס הקודם. בתוך כך, קשה להתעלם מהעובדה כי יתכן והחברה מנצלת את האופטימיות בשוק בנוגע למערכות העזר לנהג שקיבלו במה מרכזית השבוע לאחר עסקת הרכישה החלומית של מובילאיי ע"י אינטל הענקית בסך של 15 מיליארד דולר שעדיין מהדהדת.

בדיווח נמסר כך: "בעקבות הביקושים, מודיעה פורסייט על גיוס הון פרטי נוסף בסך של כ-14.7 מיליון שקל". הגיוס הנוכחי, כאמור מצטרף לגיוס הון בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל אותו ביצעה החברה בשבועות האחרונים, והוא התבצע לפי מחיר מניה גבוה יותר. בסך הכל, גייסה החברה מתחילת החודש כ-38.5 מיליון שקל שיאפשרו לה להמשיך את פיתוח מוצרי החברה בתחום המערכות המתקדמות למניעת תאונות דרכים".

בגיוס ההון הנוכחי השתתפו משקיעים פיננסיים מובילים ומשקיעים פרטיים בעלי ידע וניסיון בתחום, ביניהם: משפחת דיין, מבעלי חברת טרייד מוביל, חברת המזרח אחזקות בע"מ- הבעלים של חברת UMI ואוויס וקרן ההשקעות אלפא ערך בע"מ. את הגיוס הובילה קבוצת שרם- זילברמן.

הגיוס התבצע לפי מחיר למנייה של 210 אג', כאשר בגין כל מניה שנרכשה ניתנה למשקיעים אופציה לרכוש מניה נוספת, במחיר מימוש של 80 סנט.

 

נזכיר בחודש ינואר השנה, השיקה פורסייט את גרסת אלפא של מוצר הדגל של החברה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    לדעתי פורסייט תהיה ה180 מעלות ממוביליי (ל"ת)
    אבי 15/03/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בועה 15/03/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    הם לא הצליחו למכור אפילו לא שקל אחד בודד, ועכשיו איזה סיכוי יש להם מול מובילאיי ואינטל? בועה בועה בועה.
  • 5.
    עופר 15/03/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    כנראה שמחיר 50 אג ריאלי ומציאותי והכי חשוב שאתר אחר לא נותן לרשום על המניה הזאת
  • 4.
    אופיר 15/03/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    למי שמחפש עוד חברה הקשורה ישירות לתעשיית הרכב החשמלי כדאי שיציץ בדוחות של "פייטון" אז מסתבר שכדי שאפשר יהיה להטעין סוללות לרכב במהירות זקוקים לשנאים מיוחדים . ופייטון כבר שם !! כולל חתימת חוזים עם יצרני רכב .( חלק יפה מהמכירות כבר מופנה לתעשיית הרכב וכנראה שהחלק הזה עומד לגדול בצורה משמעותית ) אפשר להוסיף לזה 100 מליון שח בקופה שנותנים קצת ביטחון אז מציע לקרוא את הדוחות ולהכנס לאתר החברה ולקרוא ! אני מחזיק במניה ומציע למי שמתעניין לקרוא קצת לפני שיחליט
  • 3.
    יש ר א לי 15/03/2017 11:20
    הגב לתגובה זו
    תקראו הודעת החברה במאיה מיום 18/12/16 זה אומר משהו על פוטנציאל המערכת לדעתי.
  • 2.
    יש ר א לי 15/03/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    מחירה בערך רבע אחוז מהמחיר שקיבלו על מובילאיי, אז השמים הם הגבול? ג.נ. מחזיק
  • 1.
    ' 15/03/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    בגיוסי ההון האחרונים בחברה, הגיוס לפני יומיים היה עוד בטרם נודעה עסקת מובילאיי.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.