איתן אופנהיים מנכ"ל נובה מכשירי מדידה
צילום: יח"צ

דו"חות נובה: מדווחת על תוצאות שיא ברבעון הרביעי ובשנת 2016

החברה עקפה את התחזיות הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הכנסות שיא שנתיות של כ-164 מיליון דולר
נדב לוי | (3)

חברת נובה מכשירי מדידיה, הפועלת בתעשיית המוליכים למחצה מדווחת הבוקר (ג') על תוצאות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה. החברה רשמה הכנסות שיא רבעוניות של כ-50 מיליון דולר, עלייה של 14% בהשוואה לרבעון הקודם ו-25% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015, גבוה משמעותית מטווח תחזיות החברה להכנסות של 42-46 מיליון דולר, ובהתאם להודעה המוקדמת של החברה שפורסמה בסוף חודש ינואר האחרון.

בשורה התחתונה מדווחת נובה על רווח נקי במונחי GAAP בסך של 8.4 מיליון דולר, או 30 סנט למניה בדילול מלא, המשקף עלייה של 58% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, ומעל תחזיות החברה לרווח של 23-29 סנט למניה. רווח נקי על בסיס Non-GAAP בסך של 11.7 מיליון דולר, או 42 סנט למניה בדילול מלא, עלייה של 24% בהשוואה לרבעון הקודם ו-121% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015, ומעל לתחזיות החברה לרווח של 31-40 סנט למניה.

לגבי שנת 2016 כולה מדווחת נובה כי ההכנסות הסתכמו בשיא של 163.9 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה ל-2015. בשורה התחתונה, רווח נקי במונחי GAAP בסך של 9.6 מיליון דולר, או 35 סנט למניה בדילול מלא, הכולל הוצאות חד-פעמיות של 12.9 מיליון דולר הקשורות להסכם להסדר תמלוגים עם המדען הראשי. עם זאת, רווח נקי ברמת שיא שנתית על בסיס Non-GAAP בסך של 30.3 מיליון דולר, או 1.10 דולר למניה בדילול מלא, עלייה של 44% בהשוואה ל-2015.

עוד מציינת החברה כי היא מחזקיה בתמהיל לקוחות מגוון הכולל ארבעה לקוחות שתרמו כל אחד מעל ל-10% מהכנסות המוצרים השנתיות.

בתוך כך, ההנהלה סיפקה תחזית טובה לא פחות עבור הרבעון הראשון של שנת 2017, שיסתיים ב-31 במרץ 2017. על בסיס ההערכות, ההנהלה צופה הכנסות בטווח של 50-54 מיליון דולר, רווח נקי במונחי GAAP בטווח של 31-39 סנט למניה בדילול מלא, ורווח נקי במונחי Non-GAAP בטווח של 37-45 סנט למניה בדילול מלא. 

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה מכשירי מדידה התייחס לתוצאות ואמר כי "הרבעון הרביעי היווה סיום יוצא מן הכלל לשנת שיא נוספת, המשקפת את יכולתנו להוציא לפועל באופן אפקטיבי את תכניות הצמיחה של החברה תוך שיפור תמהיל הלקוחות והמודל התפעולי". אנו מאמינים כי הסיום החזק של שנת 2016 מציב אותנו בנקודת פתיחה טובה לקראת שנת צמיחה נוספת ב-2017, לאור הביקוש הגובר לסל המוצרים המגוון שלנו, המשלב יכולות מדידה מתקדמות של ממדים וחומרים. האיתנות העסקית של החברה, כפי שמשתקפת מהתחזית החזקה עבור הרבעון הראשון, תימשך גם אל תוך 2017 בעוד אנו ממשיכים להבטיח את זכיותינו במספר לקוחות בפלחי שוק שונים".

עוד ציין הנשיא כי "היצע המוצרים הרחב של נובה, המוטמע על ידי בסיס הלקוחות המגוון שלנו, מאפשר לנו להציע פתרונות לטווח אתגרים גדול יותר ,המייצר הזדמנויות צמיחה נוספות עבורנו ב-2017. במהלך צמיחתנו המתמשכת, מינפנו את המודל העסקי המוכח שלנו ליצירת רווחי שיא, כפי שמשתקף מהעלייה המשמעותית ברווח הנקי השנתי במונחי Non-GAAP. אנו צופים כי נוסיף ליהנות מהמודל העסקי היעיל שלנו בשנים הקרובות, מודל אשר יוביל אותנו להמשך צמיחה רווחית".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    dudus 19/02/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    אני בפנים עוד כשהיתה 6$ ומאמין שיודע להעריך אותה.
  • 2.
    מאיר 14/02/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    בשנת 2009 קניתי ב 1.6 דולר לאחר הערה של אחד הכתבים בביזפורטל(שלמה) שציטט את אמנון פורטוגלי. המניה עשתה בממוצע כל שנה: 12%!!!!!! ועדיין היא בדרך צפונה
  • 1.
    יש עוד לאן 25$ יעד (ל"ת)
    הצלף 14/02/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.