דו"חות נובה: מדווחת על תוצאות שיא ברבעון הרביעי ובשנת 2016
חברת נובה מכשירי מדידיה, הפועלת בתעשיית המוליכים למחצה מדווחת הבוקר (ג') על תוצאות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה. החברה רשמה הכנסות שיא רבעוניות של כ-50 מיליון דולר, עלייה של 14% בהשוואה לרבעון הקודם ו-25% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015, גבוה משמעותית מטווח תחזיות החברה להכנסות של 42-46 מיליון דולר, ובהתאם להודעה המוקדמת של החברה שפורסמה בסוף חודש ינואר האחרון.
בשורה התחתונה מדווחת נובה על רווח נקי במונחי GAAP בסך של 8.4 מיליון דולר, או 30 סנט למניה בדילול מלא, המשקף עלייה של 58% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, ומעל תחזיות החברה לרווח של 23-29 סנט למניה. רווח נקי על בסיס Non-GAAP בסך של 11.7 מיליון דולר, או 42 סנט למניה בדילול מלא, עלייה של 24% בהשוואה לרבעון הקודם ו-121% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015, ומעל לתחזיות החברה לרווח של 31-40 סנט למניה.
לגבי שנת 2016 כולה מדווחת נובה כי ההכנסות הסתכמו בשיא של 163.9 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה ל-2015. בשורה התחתונה, רווח נקי במונחי GAAP בסך של 9.6 מיליון דולר, או 35 סנט למניה בדילול מלא, הכולל הוצאות חד-פעמיות של 12.9 מיליון דולר הקשורות להסכם להסדר תמלוגים עם המדען הראשי. עם זאת, רווח נקי ברמת שיא שנתית על בסיס Non-GAAP בסך של 30.3 מיליון דולר, או 1.10 דולר למניה בדילול מלא, עלייה של 44% בהשוואה ל-2015.
עוד מציינת החברה כי היא מחזקיה בתמהיל לקוחות מגוון הכולל ארבעה לקוחות שתרמו כל אחד מעל ל-10% מהכנסות המוצרים השנתיות.
בתוך כך, ההנהלה סיפקה תחזית טובה לא פחות עבור הרבעון הראשון של שנת 2017, שיסתיים ב-31 במרץ 2017. על בסיס ההערכות, ההנהלה צופה הכנסות בטווח של 50-54 מיליון דולר, רווח נקי במונחי GAAP בטווח של 31-39 סנט למניה בדילול מלא, ורווח נקי במונחי Non-GAAP בטווח של 37-45 סנט למניה בדילול מלא.
- נובה: אופנהיימר בהמלצת קנייה עם אפסייד של 21%
- נובה בתוצאות טובות ותחזית טובה להמשך - סיימה את 2022 בתוצאות שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה מכשירי מדידה התייחס לתוצאות ואמר כי "הרבעון הרביעי היווה סיום יוצא מן הכלל לשנת שיא נוספת, המשקפת את יכולתנו להוציא לפועל באופן אפקטיבי את תכניות הצמיחה של החברה תוך שיפור תמהיל הלקוחות והמודל התפעולי". אנו מאמינים כי הסיום החזק של שנת 2016 מציב אותנו בנקודת פתיחה טובה לקראת שנת צמיחה נוספת ב-2017, לאור הביקוש הגובר לסל המוצרים המגוון שלנו, המשלב יכולות מדידה מתקדמות של ממדים וחומרים. האיתנות העסקית של החברה, כפי שמשתקפת מהתחזית החזקה עבור הרבעון הראשון, תימשך גם אל תוך 2017 בעוד אנו ממשיכים להבטיח את זכיותינו במספר לקוחות בפלחי שוק שונים".
עוד ציין הנשיא כי "היצע המוצרים הרחב של נובה, המוטמע על ידי בסיס הלקוחות המגוון שלנו, מאפשר לנו להציע פתרונות לטווח אתגרים גדול יותר ,המייצר הזדמנויות צמיחה נוספות עבורנו ב-2017. במהלך צמיחתנו המתמשכת, מינפנו את המודל העסקי המוכח שלנו ליצירת רווחי שיא, כפי שמשתקף מהעלייה המשמעותית ברווח הנקי השנתי במונחי Non-GAAP. אנו צופים כי נוסיף ליהנות מהמודל העסקי היעיל שלנו בשנים הקרובות, מודל אשר יוביל אותנו להמשך צמיחה רווחית".
- 3.dudus 19/02/2017 13:51הגב לתגובה זואני בפנים עוד כשהיתה 6$ ומאמין שיודע להעריך אותה.
- 2.מאיר 14/02/2017 12:49הגב לתגובה זובשנת 2009 קניתי ב 1.6 דולר לאחר הערה של אחד הכתבים בביזפורטל(שלמה) שציטט את אמנון פורטוגלי. המניה עשתה בממוצע כל שנה: 12%!!!!!! ועדיין היא בדרך צפונה
- 1.יש עוד לאן 25$ יעד (ל"ת)הצלף 14/02/2017 10:50הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
