ארקו הנפיקה את חברת הבת והמניה בשיא - הנפילה בנפט עושה רק טוב
ארקו החזקות שבשליטת אריק קוטלר הנפיקה את השותפות שהקימה החברה הבת GMP במסגרת הנפקה פרטית בנאסד"ק לפי שווי של 240 מיליון דולר לפני הכסף. במסגרת הנפקה פרטית לחברת השקעות אמריקאית, השותפות של החברה הבת הצליחה לגייס 70 מיליון דולר תמורת 22% מהון המניות. כעת, GPM תרכוש מהשותפות את הדלקים לצורך הפעלה ואספקה והשותפות תרכוש מספקיות הדלק את הדלקים שהיא תספק ל-GPM.
מניית ארקו החזקות (או בשמה הקודם לידר-טק) מזנקת כעת בבורסה בתל אביב בכ-6% במחזור של 730 אלף שקל לשיא של שנים ארוכות. המניה משלימה בכך זינוק אדיר 1,000% ב-5 שנים וזינוק של מעל 2,000% מאז השפל ב-2008. שווי השוק של החברה עומד כעת על 680 מיליון שקל.
ארקו פועלת בעיקר באמצעות החברה הבת GPM Investments שמפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות ומספקת דלקים בסיטונאות ביותר מכ-750 אתרים בארה"ב. בשנת 2015 מכירות החברה צפויות לעמוד על 570 מיליון גאלונים המהווים 2.2 מיליארד ליטר. אם חשבתם שירידת הנפט צפויה להרע עם החברה, יו"ר ומנכ"ל החברה, אריק קוטלר, מסביר בשיחה עם Bizportal מדוע ירידת הנפט דווקא פועלת לטובתה, ומסביר את העלייה המטאורית במניה.
"תזמון ההנפקה - לא טריוויאלי"
קוטלר: "ההנפקה לא טריוויאלית בתקופה שכזו עם צניחת הנפט והמכה לחברות האנרגיה. אם בשנת 2014 מכרנו גלון בתחנת דלק ב-3.5 דולר, מהרבעון הרביעי של 2014 ועד היום אנו מוכרים ב-1.65 דולרים - כלומר לצרכן נותרים כמעט 2 דולרים בכיס". קוטלר מסביר כי מחירי הדלק הנמוכים דווקא משאירים לצרכן הכנסה פנויה המגיע היישר לכיסה הודות לפעילות השיווקית בחנויות הנוחות. "מדובר ב- 15 דולר בשבוע או 50-60 דולר לצרכן בשבוע להפנות לצרכים אחרים. אפשר לראות זאת לפי נתוני החברה. מבחנית תזרים מזומנים ייצרנו 170 מיליון שקל ב-9 החודשים האחרונים, לעומת 84 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2014".
- מאבק השליטה חוזר? מוריס וילנר חיזק החזקות בגב ים תמורת 12.5 מ' ש'
- ארקו: הסכם מימון בהיקף של 347 מיליון שקל לחברת הבת GPM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים מזומנים ב-2015 הכפיל את עצמו
"המשק בארה"ב הוא מצויין אנחנו עם קרוב ל-800 תחנות דלק - צמיחה של 500 תחנות ב-5 השנים האחרונות. העלייה במניה היא כתוצאה מהרווחיות שלה. GPM הרוויחה ב-9 החודשים האחרונים קרוב ל-35 מיליון דולר ותזרים מזומנים של 170 מיליון דולר - כמעט מפי 2 מכל מה שהחברה עשתה ב-2014".
ההנפקה היום תקצה יחידות השתתפות לשתי קרנות השקעות הפועלות בענף האנרגיה. כעת, GPM תחזיק 77.54% מיחידות ההשתתפות של שותפות ובהחזקה המלאה (100%) מחברת הניהול, או במלים המוכרות מהתחום בישראל: השותף הכללי.
רוסאריו ייעוץ ומחקר: אפסייד של 70% למניה
ברוסאריו ייעוץ ומחקר החלו לסקר את ארקו במחיר של 2 שקלים למניה - אפסייד של 70% על מחיר המניה בשוק. "בהנפקת פעילות אספקת הדלקים טמונה אפשרות להצפת ערך, אשר באה לידי ביטוי כעת. ציין כי מהלך זה הינו הנפקה פרטית של השותפות המוגבלת, שהינה בעלת אותו מבנה משפטי כמו זה של השותפות הציבורית שמתוכננת להיות מונפקת על ידי GPM. אנו מאמינים כי השותפות הפרטית יכולה להוות פלטפורמה להנפקה הציבורית לכשתבחר החברה לעשות כן".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
מניית ארקו מאז 2013
- 3.תומר 14/01/2016 08:54הגב לתגובה זושקוטלר הוא גאון פיננסי אין ספק שהחברה מאוד התקדמה והיום הסיכון להשקעה בה ירד פלאים וגם נפח המסחר ילך ויגדל , כך שמהיום שווה בהחלט השקעה לתווך בינוני ארוך אין באמור המלצה כלשהי רק דעה אישית בתור איש מקצוע בתחום .
- 2.פרסום יח"ץ של ארקו מופיע בכל העתונים !! (ל"ת)yuval743 13/01/2016 20:49הגב לתגובה זו
- 1.אבי 13/01/2016 15:23הגב לתגובה זוארקו שווה 4 ש~ח עכשיו פששששש כל הכבוד

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
