הושלמה מכירת כביש 6: לאומי רושם רווח של 160 מיליון שקל ב-5 שנים

לאומי פרטנרס סיכמה בחמישי האחרון את מכירת חלקה בכביש 6 לפי שווי של כ-3.7 מיליארד שקל לפרוייקט
גיא בן סימון |

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של קבוצת לאומי, סיכמה ביום חמישי האחרון את העסקה למכירת מלוא החזקתה - 9.3% - בכביש 6 לגופים מוסדיים ופרטיים תמורת 350 מיליון שקל. מחיר העסקה משקף לכביש 6 שווי של כ-3.7 מיליארד שקל. הרווח שלאומי פרטנרס צפויה לרשום בדו"חות הרבעון האחרון של 2015 יעמוד על 100 מיליון שקל, ובסך הכל רווח של 162 מיליון שקל.

לאומי פרטנרס השקיעה לראשונה 128 מיליון שקל בכביש 6 בדצמבר 2010 במסגרת רכישת אחזקות אפריקה ישראל וחברת צ'יק הקנדית ע"י קרן תשתיות ישראל (תש"י), והשקיעה סכום נוסף של 144 מיליון שקלי ביולי 2013 במסגרת רכישת אחזקותיה של שיכון ובינוי בפרויקט. סך ההשקעה עמדה סביב 272 מיליון שקל. במהלך השנים הניבה ההשקעה תזרים של 62 מיליון שקל, ובתוספת הרווח החד פעמי שיירשם עם סגירת העסקה הנוכחית, יגיע לרווח כולל, לפני מס, של 162 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: