טבע מכה את התחזיות: סך הכנסות של 5.4 מיליארד דולר, ונתוני שיא לקופקסון
ענקית התרופות הישראלית טבע דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2013 ולסיכום השנה כולה. ברבעון האחרון החברה רשמה הכנסות של 5.43 מיליארד דולר, שיפור של 3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 1.2 מיליארד דולר או 1.42 דולר למנייה. התחזיות היו לרווח נקי של 1.18 מיליארד דולר ולרווח למניה של 1.4 דולר. נציין כי מניית טבע עלתה עד להפסקת המסחר בשיעור של 2.68%.
העלייה בהכנסות התרחשה בעיקר כתוצאה ממכירות גבוהות יותר של תרופות גנריות בארה"ב, הכנסות גבוהות יותר מתרופות ייחודיות, ותרופות ללא מרשם (OTC). העלייה קוזזה בחלקה על ידי ירידה במכירות תרופות גנריות מחוץ לארה"ב, בעיקר ביפן בשל היחלשות היין, ובמכירות מרכיבים פרמצבטיים פעילים (API) לצדדים שלישיים.
ברקע לתוצאות צפוי המנכ"ל הנכנס, ארז ויגודמן, להיכנס לתפקידו ב-11 בפברואר ולהחליף את ממלא המקום אייל דשא ביחד עם שינויים מבניים נוספים בהנהלה הבכירה.
ההכנסות נטו מתרופות גנריות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר (כולל הכנסות נטו ממכירות לצדדים שלישיים של API בסך 163 מיליון דולר), עלייה של 1% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2012. במונחי מטבע מקומי, ההכנסות עלו ב-3%. ההכנסות מתרופות גנריות היוו 50% מסך כל ההכנסות ברבעון, בהשוואה ל-51% ברבעון הרביעי של שנת 2012.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות העיקריות
הכנסות נטו מתרופות ייחודיות הסתכמו ב-8.4 מיליארד דולר, עלייה של 3%בהשוואה ל- 8.2 מיליארד דולר ב-2012. ההכנסות העולמיות מ-Copaxone, לטיפול בתרשת נפוצה עלו ב-8% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2012, לסך של 1.142 מיליארד דולר, בהשוואה ל- 1.05 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2012.
בחברה מציינים כי "בארה"ב, ההכנסות ירדו ב2% ל-805 מיליון דולר, כתוצאה מתחרות מוגברת מצד טיפולים אורליים, אשר קוזזו באופן חלקי על ידי עלייה במחירים." ייתכן שהסיבה לירידה במכירות בארה"ב נעוצה בהתרחבות של מכירות תרופת הטספידרה של ביוג'ן על חשבון הקופקסון, אם כי צריך להזכיר שבמקרה של הטספידרה מדובר בשימוש בכדורים לעומת ההזרקה של הקופקסון שצפויה לרדת מפעם ביום לשלוש פעמים בשבוע - כך שנתח השוק העיקרי של הקופקסון לא צפוי להפגע מהכיוון הזה, אלא ממתחרים גנרים כשאלה יאושרו ויצאו לשוק.
ההכנסות מ-Azilect שנרשמו על ידי טבע במהלך הרבעון עלו ב-14% ל-98 מיליון דולר, בעוד שהמכירות הגלובליות (In-Market) עלו ב-18% ל-133 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מביקוש גבוה יותר בארה"ב ובאירופה. ההכנסות מ-Treanda הסתכמו ב-177 מיליון דולר במהלך הרבעון, עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל, כתוצאה מעלייה במכירות המוצר ובמחירו.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
איל דשא, ממלא מקום נשיא ומנכ"ל טבע אמר בתגובה לדוחות "טבע מדווחת היום על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2013, אשר מסיים שנה שעמדה היטב בציפיותינו. במהלך 2013 היו לנו מספר השקות מפתח, שנבעו מצבר מוצרים חזק אשר ימשיך להניב תוצאות ב-2014, בראש ובראשונה עם השקת Copaxone
40 מ"ג. 2013 הייתה שנה חשובה עבור טבע ובעלי המניות שלה. זרענו הרבה זרעים שיבטיחו הצלחה ושגשוג ארוכי טווח. 2014 תהיה שנת מפתח בביצוע ושיפור האסטרטגיה שלנו."
- 8.איציק 06/02/2014 16:10הגב לתגובה זומתחילות 7 השנים הטובות!!!
- 7.באסהההההההההה 06/02/2014 14:47הגב לתגובה זויורדת פרי מארקיט
- 6.טבע אלופה 06/02/2014 14:42הגב לתגובה זוהודעה מרעישה עד סוף שנה בשער 220 שקל
- 5.י 06/02/2014 14:34הגב לתגובה זוהקרדיט מגיע לו
- 4.לפי הדו"חות היא שווה עוד 6% לפחות. שער 17,000 (ל"ת)שווה קנייה 06/02/2014 14:20הגב לתגובה זו
- 3.עמוס 06/02/2014 14:19הגב לתגובה זומיהם האנשים האילו שמשקיעים בטבע?! עם כל הכבוד המחיר שלה מנופח ועדיין יקר (מכפיל קרוב ל40) קונים אותה רק בגלל השם? מה הקטע
- 2.arielmbg 06/02/2014 13:37הגב לתגובה זואם המניה תעלה, ללא קשר לדוח, יגידו שהדוח טוב מהצפוי. מאידך אם המניה תדשדש או תרד יגידו שהדוח כבר גלום במחיר המנייה. חכו 25 דקות ותראו שאני צודק
- 1.טבע 06/02/2014 12:36הגב לתגובה זואז למה המניה עולה? החשש היה תמיד . פתאום המשקיעים נזכרים בחשש?

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
