אלי זוהר: "נצליח לשכנע שלא נעשה דבר ממה שמיוחס לנוחי דנקנר"

הבוקר הודיעה הפרקליטות לדנקנר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בחשד להרצת מניות אידיבי אחזקות בשנת 2012; פרקליטו מכחיש הטענות
אבי שאולי | (1)

"נצליח לשכנע את הפרקליטות שלא נעשה שום דבר מכל מה שמיוחס לדנקנר", כך אמר היום עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של נוחי דנקנר. זוהר כינס מסיבת עיתונאים במשרדו במגדל אלקטרה בת"א. אתמול דנקנר איבד את השליטה באידיבי אחזקות והיום הוחלט להגיש נגדו כתב אישוםבכפוף לשימוע.

אלי זוהר: "אני רואה את ההזמנה לשימוע עכשיו ונראה לי שנצליח לשכנע את הפרקליטות שלא נעשה שום דבר מכל מה שמיוחס לדנקנר. זה בטח לא בגדר של עבירה. יום אחד לאחר החלטת המחוזי בעניינו יש לזה מעט טעם רע אם לא למעלה מזה. יש בידנו הרבה כדי להפריח ולהוכיח את צדקתו של דנקנר".

הבוקר הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז ת"א שהחליטה להגיש כתב אישום נגד דנקנר. בעל השליטה לשעבר בחברת אידיבי אחזקות יועמד לדין בכפוף לשימוע באשמה של הרצת מניות לכאורה.

אלי זוהר: "יש הצטברות חריגה של ראיות לכאורה, אך אני עוסק בעובדות - אני מאמין בצדקתו של הלקוח שלי. אני לא פרשן בורסה ולא מסביר מחזורי מסחר חריגים. השאלה שתידון היא האם הייתה כוונת תרמית ואנו נוכיח שהכל נעשה בתום לב. נעשה הכל להוכיח שלא הייתה כוונת זדון".

במסגרת הנסיונות הנואשים של דנקנר להציל את חברת ההחזקות שלו, גייסה אידיבי אחזקות 321 מיליון שקל בתחילת שנת 2012. דנקנר הפעיל מספר אנשים בניהם איתי שטרום ועדי שלג, במטרה שיפעלו לכאורה בדרכי תרמית כדי לשפר את ההנפקה. שטרום ושלג רכשו לטענת הפרקליטות מניות בשוק כדי לשמור על רמת מחירים פיקטיבית גבוהה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 06/01/2014 21:30
    הגב לתגובה זו
    וזה עוד הכבוד הקטן בטוח ש הבעלים החדשים ישקיעו מרצם ממונם למצוא את האוצר האבוד בכספות ב עולם כספי IDB אני בטוח שעוד ימצא ***הרבה זוהר בחשבונות עלומים****אבל מה זה משנה העיקר יש פרנסה לכולם.
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.