מבחן המפולת: ב"יוני האיום", מי הן קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שעברו בשלום את הסערה? צפו בטבלות
חודש יוני היה חודש של ירידות חדות בשוקי ההון מסביב לעולם וגם בישראל. המעו"ף איבד 3.37% ביוני, ה-S&P500 איבד 1.5% וגם שןק האג"ח איבד גובה - ירידה של 0.57% בתל בונד 60. בהתאם, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות קטעו רצף של חודשים חיוביים ורשמו ביוני תשואות שליליות.
לפי בדיקת Bizoprtal, התשואה הממוצעת בחודש יוני בקופות הגמל הייתה שלילית בשיעור של 1.4%.מתחילת השנה התשואה הממוצעת הינה 3.37%.
הקופה שרשמה את התשואה הכי פחות גרועה ביוני הייתה 'יסודות' של אקסלנס שאמנם נחשבת לקופה' כללית אך הינה סולידית מאוד (0% חשיפה למניות) ולכן איבדה רק 0.38%. מאותה הסיבה 'יסודות' של אקסלנס ממוקמת במקום האחרון מבין 20 קופות מבחינת תשואה שנתית עם 1.47% מתחילת השנה בלבד. במקום השני עם תשואה שלילית של 0.83% נמצאת 'דש זהב' של מיטב-דש שאף היא קופה סולידית מאוד (עד 10% בלבד במניות). קופה נוספת שהינה סולידית מאוד (עד 10% במניות) תופסת את המקום הרביעי - גמל קלאסי של אלטשולר שחם שרשמה תשואה שלילית של 0.98%.
אם כן, הרשימה האמיתית היא בניטרול 3 הקופות הללו, את המקום הראשון בחודש האדום הזה תופסת 'בר יציב' של הדס ארזים-הלמן אלדובי עם תשואה שלילית של 0.91% בלבד. אותה 'בר יציב' ניצבת גם בחיתוך שנתי במקום הראשון עם תשואה חיובי של 4.75%. במקום השני ניצבת 'גמל' של ילין לפידות עם תשואה שלילית של 1.07% בלבד. הקופה של ילין לפידות נמצאת גם בחיתוך שנתי במקום השני עם 4.59%. את המקום השלישי ביוני תופסת 'גלעד-גמל' של הראל עם תשואה שלילית של 1.07%.
קרנות ההשתלמות - תשואה שלילית ממוצעת של 1.59% בחודש יוני
הקופה במקום הראשון בחודש יוני עם התשואה הפחות גרועה היא 'השתלמות קלאסי' של אלטשולר שחם עם תשואה שלילית של 1.03% בלבד. עם זאת, מדובר בקופה סולידית ביותר שמשקיעה עד 10% בלבד במניות (ולכן תופסת את המקום האחרון מתחילת השנה מבין 20 קופות. אם כן, את המקום הראשון באמת תופסת 'השתלמות' של ילין לפידות עם תשואה שלילית של 1.04% בלבד. קופה זו של ילין לפידות תופסת את המקום הראשון מתחילת השנה עם תשואה של 4.48% (פער משמעותי לעומת הקופה במקום השני בחיתוך שנתי שהשיגה תשואה של 3.85%). את המקום השני ביוני תופסת 'מיטב השתלמות' של מיטב-דש עם תשואה שלילית של 1.34%.
- 5.מה הסיפור של אלטשולר? ביצועים עלובים!!! אחרונים בטבלה (ל"ת)נפרד בקרוב 17/07/2013 16:10הגב לתגובה זו
- 4.מרדכי מיאמו 17/07/2013 14:06הגב לתגובה זומה לנו כי נלין על ילין?
- 3.משה 17/07/2013 13:01הגב לתגובה זוחתף באבו אבואה
- 2.גדי 17/07/2013 12:05הגב לתגובה זומגדל חברה ענקית
- 1.איזה חובבנים באקסלנס (וגם תודה לד"ר בכר) (ל"ת)מאוכזב 17/07/2013 11:43הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
