גרף

דנקנר חוטף: גל העליות במניית קרדיט סוויס נקטע, איבדה כבר 15% תוך חודש

כור לא השתתפה בהנפקת הזכויות, ואחזקתה בבנק השוויצרי ירדה ל-2%. גורביץ': למניה יש סיכויים טובים להמשיך ולהישחק"
אבי שאולי | (11)

אם לא מספיקות הצרות של נוחי דנקנר, אז בשבועות האחרונים איש העסקים שמסובך בהסדר חוב עם אידיבי רואה את ההשקעה של הקונצרן בקרדיט סוויס הולכת ומתכווצת. מניית הבנק השוויצרי איבדה ביום שישי 1.4% מערכה בבורסה בציריך והשלימה בכך נפילה של 15% מהשיא שנרשם בחודש שעבר. חברת כור מקבוצת אי.די.בי מחזיקה ב-2% ממניות קרדיט סוויס לאחר שדוללה בחודש שעבר מ-2.3% כיוון שלא השתתפה בהנפקת זכויות.

הסיבה העיקרית למומנטום השלילי במנייה מעבר למשבר באירופה, היא אזהרת הבנק המרכזי בשווייץ ביום חמישי מפני רמת המינוף של קרדיט סוויס. בגלל הירידה החדה במניית קרדיט סוויס נאלצה כור לחתום על הסדרי אשראי עם הבנקים הממנים: מורגן סטנלי וסיטיבנק.

שווי החזקות כור בקרדיט סוויס עומד כעת על כ-3 מיליארד שקל לעומת השקעה של יותר מ-6 מיליארד שקל. ברבעון השני (אפריל-מאי-יוני) עד ליום שישי האחרון, מניית קרדיט סוויס לא רשמה שינוי משמעותי, אך אם המניה תמשיך לרדת בימים הקרובים, תיאלץ כור לבצע הפחתה בדוחות הכספיים. זאת לאחר שברבעון הראשון של השנה רשמה רווח של 118 מיליון שקל משערוך הנכס.

אייל גורביץ', המנתח הטכני של ביזפורטל: "מאז תחילת 2013 לא מצליחה מניית קרדיט סוויס לכבוש שיאים חדשים. מחיר של 27.74 פרנק למניה מהווה מאז משוכה בלתי עבירה וגם פריצה נקודתית מעלה נעלמה כלא הייתה. רמת ההתנגדות האמורה נמצאת איתנו מאז שלהי 2011."

עוד אומר גורביץ' ,כי "החודש הנוכחי גרוע עבור המנייה ולא רק משום העובדה שעד כה המנייה מאבדת כ-13% מערכה. ישנם מספר סימנים המעלים את הסבירות ולפיה שלא רק שלא תתפתח כאן מגמת עלייה אלא שלמניה יש סיכויים טובים להמשיך ולהישחק:

1. הנר אדום לחלוטין ומבטא שליטה של המוכרים.

2. הוא סמוך לרצועת בולינגר העליונה המהווה קרקע פוריה לירידות.

3. שער הסגירה, נכון לעכשיו נמוך משער הסגירה של מאי וזו שבירת רצף המעידה על עלייה ברמת הסיכון.

לסיום אומר גורביץ' כי "סעד זמני יכולה למצוא המניה סביב מחיר של 23.8 פרנק למניה אם כי שבירה של רמה זו מטה רק תאיץ את מה שכבר החל".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אנונימי 23/06/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    למרבית הפלא לא היו כתבות על נוחי ביומיים האחרונים והנה זה הגיע...הגיע הזמן לרדת מנוחי , החומר כבר לעוס.
  • 9.
    CRNT 23/06/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    תיפול עוד 30% תוך שבועיים.
  • 8.
    רמי 23/06/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    מתי תמות יבן זונה אכלתה לי 300 אלף בשנתיים הכסף שלי זה הדם שלי ואתה עוד תשלם עד מתי רשעים יעלוזו מתי יקחו לך את הנשמה ביסורים אה אתה תורם גדול אה יבן זונה רק שאת הכסף של המשקעים קל לתרום
  • 7.
    משה. ששון ישר 23/06/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    אצליח לגייס הון? UBS ומיטב נשאר קשה לי להאמין אני לא קרוב לצלחת זונותתתתתתתתתתתתתתתת
  • 6.
    לקנות מהר מלאנוקס ממחר עליות חדות @@@@@ (ל"ת)
    יאיר 23/06/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משה. ששון ישר 23/06/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    הכל משעבד להם בחיי את כל החברה ZAOOS 100% כל הנכסים יאפשרו לי רואד שואו ב UBS?תאחלו לי בהצלחה אני רוצה לעשות טוב
  • 4.
    יאלה ליזרוק סיבוב 4 נמכר ב29 מתחיל לקנות ב-19 (ל"ת)
    אג"ח ד אחז' 23/06/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייל גורביץ 23/06/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    לפני שלושה חודשים בערך גורביץ נתן סקירה על קרדיט סוויס ואז הוא רשם שבמידה ולחצה את ה27.7 פרנק אז היא תטוס ואז קרדיט סוויס הגיעה לפני חודש ל29 פרנק ולא טסה עכשיו הוא שוב ממליץ בדיחה
  • 2.
    שמואל 23/06/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    המגזר הפיננסי באירופה סופג הפסדים כתוצאה מהירידות האחרונות בימים האחרונים הקשים הפוליטים וחוסר ההסכמה על מדיניות האיגוד האירופאי יובילו להעמקת המשבר הפיננסי כדור השלג לא יפסק אלא רק אחרי קיזוז כל העליות שמתחילת השנה באחרונה פורסם על קשיים של דויטשה בנק כנראה על רקע משיכת כספים ע"י משקים מהמזרח בנוסף הפסדי הימים האחרונים חיבים לבוא לידי ביטוי ברווחיות ובשערים של המגזר הפיננסי.
  • משה. ששון ישר 23/06/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    גולש לאט לאט בחזרה לארצו הברית
  • 1.
    מסמר נוסף......... (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 23/06/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.