דנקנר חוטף: גל העליות במניית קרדיט סוויס נקטע, איבדה כבר 15% תוך חודש
אם לא מספיקות הצרות של נוחי דנקנר, אז בשבועות האחרונים איש העסקים שמסובך בהסדר חוב עם אידיבי רואה את ההשקעה של הקונצרן בקרדיט סוויס הולכת ומתכווצת. מניית הבנק השוויצרי איבדה ביום שישי 1.4% מערכה בבורסה בציריך והשלימה בכך נפילה של 15% מהשיא שנרשם בחודש שעבר. חברת כור מקבוצת אי.די.בי מחזיקה ב-2% ממניות קרדיט סוויס לאחר שדוללה בחודש שעבר מ-2.3% כיוון שלא השתתפה בהנפקת זכויות.
הסיבה העיקרית למומנטום השלילי במנייה מעבר למשבר באירופה, היא אזהרת הבנק המרכזי בשווייץ ביום חמישי מפני רמת המינוף של קרדיט סוויס. בגלל הירידה החדה במניית קרדיט סוויס נאלצה כור לחתום על הסדרי אשראי עם הבנקים הממנים: מורגן סטנלי וסיטיבנק.
שווי החזקות כור בקרדיט סוויס עומד כעת על כ-3 מיליארד שקל לעומת השקעה של יותר מ-6 מיליארד שקל. ברבעון השני (אפריל-מאי-יוני) עד ליום שישי האחרון, מניית קרדיט סוויס לא רשמה שינוי משמעותי, אך אם המניה תמשיך לרדת בימים הקרובים, תיאלץ כור לבצע הפחתה בדוחות הכספיים. זאת לאחר שברבעון הראשון של השנה רשמה רווח של 118 מיליון שקל משערוך הנכס.
אייל גורביץ', המנתח הטכני של ביזפורטל: "מאז תחילת 2013 לא מצליחה מניית קרדיט סוויס לכבוש שיאים חדשים. מחיר של 27.74 פרנק למניה מהווה מאז משוכה בלתי עבירה וגם פריצה נקודתית מעלה נעלמה כלא הייתה. רמת ההתנגדות האמורה נמצאת איתנו מאז שלהי 2011."
עוד אומר גורביץ' ,כי "החודש הנוכחי גרוע עבור המנייה ולא רק משום העובדה שעד כה המנייה מאבדת כ-13% מערכה. ישנם מספר סימנים המעלים את הסבירות ולפיה שלא רק שלא תתפתח כאן מגמת עלייה אלא שלמניה יש סיכויים טובים להמשיך ולהישחק:
1. הנר אדום לחלוטין ומבטא שליטה של המוכרים.
2. הוא סמוך לרצועת בולינגר העליונה המהווה קרקע פוריה לירידות.
3. שער הסגירה, נכון לעכשיו נמוך משער הסגירה של מאי וזו שבירת רצף המעידה על עלייה ברמת הסיכון.
לסיום אומר גורביץ' כי "סעד זמני יכולה למצוא המניה סביב מחיר של 23.8 פרנק למניה אם כי שבירה של רמה זו מטה רק תאיץ את מה שכבר החל".
- 10.אנונימי 23/06/2013 16:46הגב לתגובה זולמרבית הפלא לא היו כתבות על נוחי ביומיים האחרונים והנה זה הגיע...הגיע הזמן לרדת מנוחי , החומר כבר לעוס.
- 9.CRNT 23/06/2013 15:37הגב לתגובה זותיפול עוד 30% תוך שבועיים.
- 8.רמי 23/06/2013 15:29הגב לתגובה זומתי תמות יבן זונה אכלתה לי 300 אלף בשנתיים הכסף שלי זה הדם שלי ואתה עוד תשלם עד מתי רשעים יעלוזו מתי יקחו לך את הנשמה ביסורים אה אתה תורם גדול אה יבן זונה רק שאת הכסף של המשקעים קל לתרום
- 7.משה. ששון ישר 23/06/2013 15:02הגב לתגובה זואצליח לגייס הון? UBS ומיטב נשאר קשה לי להאמין אני לא קרוב לצלחת זונותתתתתתתתתתתתתתתת
- 6.לקנות מהר מלאנוקס ממחר עליות חדות @@@@@ (ל"ת)יאיר 23/06/2013 15:02הגב לתגובה זו
- 5.משה. ששון ישר 23/06/2013 14:59הגב לתגובה זוהכל משעבד להם בחיי את כל החברה ZAOOS 100% כל הנכסים יאפשרו לי רואד שואו ב UBS?תאחלו לי בהצלחה אני רוצה לעשות טוב
- 4.יאלה ליזרוק סיבוב 4 נמכר ב29 מתחיל לקנות ב-19 (ל"ת)אג"ח ד אחז' 23/06/2013 14:47הגב לתגובה זו
- 3.אייל גורביץ 23/06/2013 14:27הגב לתגובה זולפני שלושה חודשים בערך גורביץ נתן סקירה על קרדיט סוויס ואז הוא רשם שבמידה ולחצה את ה27.7 פרנק אז היא תטוס ואז קרדיט סוויס הגיעה לפני חודש ל29 פרנק ולא טסה עכשיו הוא שוב ממליץ בדיחה
- 2.שמואל 23/06/2013 14:05הגב לתגובה זוהמגזר הפיננסי באירופה סופג הפסדים כתוצאה מהירידות האחרונות בימים האחרונים הקשים הפוליטים וחוסר ההסכמה על מדיניות האיגוד האירופאי יובילו להעמקת המשבר הפיננסי כדור השלג לא יפסק אלא רק אחרי קיזוז כל העליות שמתחילת השנה באחרונה פורסם על קשיים של דויטשה בנק כנראה על רקע משיכת כספים ע"י משקים מהמזרח בנוסף הפסדי הימים האחרונים חיבים לבוא לידי ביטוי ברווחיות ובשערים של המגזר הפיננסי.
- משה. ששון ישר 23/06/2013 15:00הגב לתגובה זוגולש לאט לאט בחזרה לארצו הברית
- 1.מסמר נוסף......... (ל"ת)אבי - מתנגד למחאה 23/06/2013 13:57הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
