פקיעה

פניני: "הסוחרים חיכו לעיכוב בפתיחת המסחר ונדהמו, השוק תעתע בהם"

ירידות השערים בחו"ל גררו לחץ גדול של מוכרים אשר הפיל את המעו"ף בשיעור חד בפתיחה. מחזור המסחר היה בינוני - 800 מיליון שקל
תומר קורנפלד | (9)

דרמה אמיתית התחוללה היום בפקיעת אופציות המעו"ף לחודש פברואר. ירידות השערים בארה"ב אתמול הובילו ללחץ מוכרים כבד בפתיחת המסחר ואופציות המעו"ף פקעו ברמה של 1,214.57 נקודות, ירידה של 2.2% בהשוואה לשער הבסיס. בהמשך, הצליח המעו"ף להתאושש מעט וכעת מאבד 1.6%. מחזור הפקיעה הסתכם בכ-800 מיליון שקל.

"זו הייתה אחת הפקיעות המשעממות והמלהיבות כאחת", כך אומר ל-Bizportal זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון. לדבריו של פניני, "הדרמה החלה ביומיים האחרונים למסחר בו השוק חרג מהסטייה הממוצעת היומית בחודשים האחרונים ואילץ את השחקנים שכבר נשארו לשחק להזיז אופציות CALL 1230 כתובות מעלה בשוק מאוד לא סחיר פעולה שגרמה לשווקים לעלות מעלה חדות ללא יכולת להנזיל את אותם הסוחרים וכן אפשרה לשחקנים אחרים לשפוך שמן על המדורה. הדרמה המשיכה ברגע הפקיעה בו שודרו כ 600 מיליון שקל ע"י ארבטרז'רים ותעודות סל אשר לא גלגלו פוזיציות קדימה וכן עוד מספר גופים גדולים אשר הקטינו אחזקות ביום סחיר זה. הסוחרים אשר ראו את השוק לא מתאזן חיכו לעיכוב במסחר או ע"י המגבלה האנגלית או הסטטית ונדהמו כאשר השוק תעתע בהם ופקע בתחילת השלב הרנדומאלי ללא עצירה סטטית ובכ-15 נקודות מתחת למחיר החוזה באותה עת סביב 1230 ובירידה מידית ל1225 נקודות."

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הצחקת אותי הכל ידוע מראש (ל"ת)
    המחשב 21/02/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סתם אחד 21/02/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    בשוק שנשלט על ידי מיעוט שחקנים יש צורך ברגולציה. ללא רגולציה הם מווסתים את השוק לטובתם . תפקיד הרשות לניירות ערך הוא לדאוג שיהיה מסחר הוגן וזה ממש לא קורה. אלא אם כן המעסיק האמיתי של הרשות לניירות ערך אינו הציבור , אלא מישהו אחר...
  • עודף הרגולציה הורס! 21/02/2013 15:06
    הגב לתגובה זו
    מרוב רגולציה לא נשאר שוק. זו הבעיה הקשה פה. אם תהיה פה רגולציה נורמלית (ולא עודפת ובלתי אפשרית) - זה יהיו יותר שחקנים ושוק יותר בריא.
  • סתם אחד 21/02/2013 15:22
    אם המס ירד מ 25% לרמה סבירה של 10-15% תראה איך תהיה לפה נהירה של משקיעים.
  • שי 21/02/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    אתמול העלו את השוק ויצאו מכל הקולים והיום הורידו ויצאו ברווח מכתיבות מתחת ל 1220 הכל רמאות
  • חזק !!! (ל"ת)
    שופט 21/02/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איילי 21/02/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא לתת לאותם סוחרי מעו"ף נישה משל עצמם שם ישחקו ויהנו להם בהימורים כל היום וכמה שהם רוצים. אבל כשמדד המוע"ף משמש כקזינו שמפיע על כלל השוק זה כבר מוגזם ולא רציני. במיוחד כשהשוק מוחזק בידי מס' שחקנים שעושים ככל העולה ברוחם , ולראיה העליה החדה אתמול והתגובה בירידה חזקה שמגיעה היום , פשוט קזינו.
  • 2.
    מתן 21/02/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    האופציות פקעו במרכז הפוזיציות מישהו גרף 151 מיליוני שקלים.
  • 1.
    הקץ למנדט! 21/02/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להמשיך ללכת ראש בקיר - די לפתיחה האנגלית בשל מנית בודדות!
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.