היועץ האסטרטגי מוטי מורל מתגייס לטובת מחזיקי אג"ח דלק נדל"ן
קבוצת משקיעים פרטיים בעלי אחזקות ישירות בסדרות השונות של אגרות החוב של חברת דלק-נדל"ן מחריפה את המאבק. בתוך כך, כ- 70 משקיעים פרטיים המחזיקים כ-50 מיליון ערך נקוב גייסו הבוקר את עו"ד יהודה רסלר ואת היועץ האסטרטגי מוטי מורל למאבקם.
מטרת הנושים היא "לגייס מחזיקים נוספים אשר עלולים להיפגע קשות מההסכמים הכוללים 'תספורת' של 50% וסעיף 'כסא המפלט' שיעלה לתשובה רק 600 מיליון שקל, המתגבשים בימים אלו", לדבריהם.
המשקיעים מפרטים עוד לגבי המטרה העיקרית שהיא "להוות משקל נגד למנורה והראל על מנת למנוע מצב בו הסדר החוב יכלול סעיף 'כיסא מפלט'", כאמור, ו"פטור מתביעות". המשקיעים שואפים למנות במקומם גורם מקצועי ניטרלי אשר ינהל את המשא ומתן עבור שלושת נציגויות הסדרות. בשבוע הבא יערכו כנס חירום למשקיעים הפרטיים.
עו"ד יהודה רסלר מסר בעניין: "ההסדר שמציע תשובה ודלק נדל"ן הוא שערורייתי ובלתי ניתן ליישום. יש בו אינסוף חורים וסעיפים לא סגורים ולקינוח מוצע כסא מפלט לתשובה למשך 18 חודשים. ההסכם מנוסח בצורה כזו שלא ניתן לאכוף אותו, לא ניתן להבין אותו, ולדעתי הדבר הטוב ביותר הוא שבמידה ולא יתוקן ההסדר בצורה משמעותית לשביעות בעלי רצון החוב, החברה תלך לפירוק כי אז ניתן יהיה לחקור את בעלי התפקידים בחברה".
- 13.שליכטה 13/06/2012 18:41הגב לתגובה זוהרי ידוע שרק עורכי דין ירוויחו מזה, אז מה הפלא שכל צוציק עכשיו רוצה להצטרף לפארסה? כל העלוקות רוצות למצוץ את דם הפנסיה.
- 12.אלון-משקיע שפוי 13/06/2012 17:41הגב לתגובה זוכל אנשי יחסי הציבור ועורכי הדין ירויחו מפירוק ,בעלי האגח יפסידו את כל כספם
- 11.13/06/2012 17:34הגב לתגובה זואני מחזיק אגח דלק נדלן ומבין שעדיף לקבל את ההסדר הלא אופטימלי, מאשר לא לקבל כלום, ולהיגרר עם תשובה למשפטים שיימשכו 7 שנים ולא ייתנו כלום.
- 10.פראיירים לא מתים 13/06/2012 17:26הגב לתגובה זועוד מישהו רוצה לקפוץ על העגלה? לדרוש את לחמו? לעשות שכר על כלום? תהיה עורך דין ותשכנע אגחניקים שאתה "דואג" להם.
- 9.פחחח 13/06/2012 17:16הגב לתגובה זומאיזה פנסיה אנשים יתקיימו? גיסין קלר או הליצן החדש הוליכם לתרום משהו?
- 8.כלכלן 13/06/2012 16:16הגב לתגובה זואולי כספים, מתנות, מערוף...ממה אתם חוששים ? נכון שהכסף שנתתם אינו שלכם אבל יש גבול לחוצפה שלכם. נראה שתשובה מחזיק אתכם במקום מאד רגיש
- 7.חבורת כסילים שפוגעים בכולנו (ל"ת)1 13/06/2012 14:53הגב לתגובה זו
- 6.למה מי שבא להחזיר לבעלי החוב אשם. אשם הגזלן מידוף. (ל"ת)עשיר בכסף עני בנפש. 13/06/2012 14:42הגב לתגובה זו
- 5.אריאל 13/06/2012 14:11הגב לתגובה זוחברים! כל מי שהשקיע ורוצה לעזור לנו! ביום שישי הבא, 22.6.2012 בשעה 11:00 בבוקר בקולנוע לב מנדרין יתקיים כנס של מחזיקי אגרות חוב פרטיים. אנא הצטרפו למאבק! פרטים בפייסבוק בקבוצה "יצחק תשובה - עשה את המעשה הראוי" ולאתר המאבק: Http://delekholder.wix.com/1
- 4.אחד העם 13/06/2012 13:47הגב לתגובה זו" החברה תלך לפירוק כי אז ניתן יהיה לחקור את בעלי התפקידים בחברה". יש ליישם ולבדוק דרך בית המשפט את התנהלות החברה שנים אחורה! לבדוק את ההטבות למנהלים ומקורבים, לבדוק את ריקון החברה מנכסים טובים! לבדוק איך הגיע למצב זה - ואל תספרו לנו על השקעות כושלות בוואגס או מזרח אירופה !
- 3.את הנזק שעשו קלר וגיסין אי אפשר לתקן (ל"ת)יודע ומבין 13/06/2012 13:36הגב לתגובה זו
- 2.מעניין כמה הוא לוקח 13/06/2012 13:35הגב לתגובה זומעניין כמה הוא לוקח על זה? יראה לתשובה מה זה. חבל על הזמן
- 1.זה לא בהתנדבות 13/06/2012 13:34הגב לתגובה זוסוחט את המשקיעים עוד ועוד

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
דן שפי, מנכ"ל שמן נדל"ן (קרדיט: מושיק ברין)דוראל אורבן ושמן נדל"ן יקימו מתקן אגירה בנמל חיפה
המתקן יוקם במתחם נמל חיפה, יפעל במסגרת מודל אסדרת השוק, יאפשר פריקה של כ-80 מגה ואט שעה ביום לרשת החשמל, והכנסותיו השנתיות מוערכות בכ-4 מיליון שקל לפני מימון
דוראל אורבן ושמן נדל"ן מניב התקשרו בהסכם להקמת מתקן אגירת אנרגיה במתחם נמל חיפה, שיפעל במסגרת מודל אסדרת השוק במשק החשמל. המתקן יוקם על קרקע בבעלות שמן נדל"ן במפרץ חיפה, בשטח של כ-1 עד 1.5 דונם, ויקבל אישור לפריקה לרשת החשמל בהיקף של כ-80 מגה ואט שעה ביום.
דוראל אורבן מתמחה בייזום והקמה של מתקני אגירת אנרגיה, ומוחזקת על ידי קבוצת דוראל אנרגיה (50%), אמפא נדל"ן (25%) והפניקס (25%). במסגרת ההסכם עם שמן נדל"ן מניב, יוקם מיזם משותף שיוחזק בחלקים שווים על ידי שתי החברות, אשר יהיה אחראי על הקמת המתקן והפעלתו.
עלות ההקמה של הפרויקט מוערכת בכ-40 מיליון שקל. הצדדים פועלים לגיוס מימון חיצוני בהיקף של כ-80% עד 90% מעלות ההקמה, בעוד יתרת הסכום תמומן על ידי השותפות בחלקים שווים. הפרויקט כולל מערכת אגירה בהספק של 13.72 מגה ואט, ויפעל במודל המאפשר מכירת אנרגיה ישירות לרשת החשמל, בכפוף להיתר מלא מחברת החשמל.
המתקן צפוי לפעול תחת מודל אסדרת השוק, ובמסגרתו יהיה המיזם זכאי גם לפרמיה אורבנית, מנגנון תגמול ייעודי לפרויקטים המוקמים בשטח עירוני. מנגנון זה נועד לתמוך בכדאיות הכלכלית של מתקני אגירה בסביבה צפופה, שבה מגבלות תשתית ושטח משפיעות על היתכנות הפרויקטים.
לפני תחילת ההפעלה המסחרית, שמן נדל"ן מניב צפויה להיות זכאית לדמי שימוש וכן למענקים התלויים בעמידה באבני דרך. לאחר תחילת ההפעלה, מעריכים הצדדים כי המתקן יניב לתאגיד המשותף תזרים שנתי של כ-4 מיליון שקל, אחרי הוצאות תפעול ולפני מימון.
