אבי גבאי פרטנר
צילום: ינאי יחיאל
דוחות

פרטנר עם תוצאות חזקות - חוזרת לחלק דיבידנד

צמיחה של 70% ברווח הנקי ושיפור דירוג האשראי במקביל להרחבת פריסת הסיבים האופטיים ולהשקת שדרוגים טכנולוגיים

אדיר בן עמי | (1)
קבוצת התקשורת פרטנר פרטנר -1.02%   פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2024, המציגות שיפור משמעותי במדדי הרווחיות למרות האתגרים בשוק התקשורת הישראלי והשפעות המלחמה. החברה דיווחה על צמיחה של 70% ברווח הנקי שהסתכם ב-277 מיליון שקל, לצד צמיחה של 52% ברווח התפעולי שהגיע ל-400 מיליון שקל.


במקביל לפרסום התוצאות, הכריזה פרטנר על חלוקת דיבידנד בסך 250 מיליון שקל לבעלי המניות, אשר ישולם ב-25 במרץ 2025. המהלך משקף את השיפור המשמעותי ביחסיה הפיננסיים של החברה, שהביאו גם להעלאת דירוג האשראי של פרטנר על ידי מעלות S&P לדירוג ilAA- באופק יציב במאי 2024.


ההכנסות הכוללות של פרטנר הסתכמו ב-3.324 מיליארד שקל, ירידה קלה של כ-1% בהשוואה לשנת 2023. עם זאת, בנטרול דמי קישור גומלין (קש"ג), שהופחתו ביוני 2023, ההכנסות הציגו צמיחה של כ-4% והסתכמו ב-3.094 מיליארד שקל. יצוין כי הצמיחה הושגה למרות השפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל.


אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, הדגיש בדבריו את החשיבות שהחברה מייחסת ל"תפיסת המשולש" המאזנת בין צרכי הלקוחות, העובדים ובעלי המניות: "התוצאות הטובות שלנו וחלוקת הדיבידנד הנלווית להן, הן תוצר של הוגנות והשקעה בלקוחות ובעובדים ואני שמח על כך שכלל בעלי העניין בחברה ייהנו מהערך שנוצר. התוצאות משקפות צמיחה בריאה בכל תחומי הפעילות, הודות לשינוי תרבותי עמוק ועשייה של מאות פעולות שונות, קטנות וגדולות, שלעיתים גבו מחיר בטווח הקצר, אך הן הפעולות הנכונות לעתיד החברה."


במגזר הסלולר, למרות ירידה קטנה של 13 אלף במספר המנויים שהסתכם בכ-2.631 מיליון בסוף 2024, החברה הצליחה לשמור על יציבות בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) שעמדה על 42 שקל, בדומה לשנה המקבילה. בנוסף, חל שיפור משמעותי בשיעור הנטישה שירד ל-20% בהשוואה ל-24% בשנת 2023. פרטנר ממשיכה לשדרג את לקוחותיה לרשת הדור החמישי, עם 579 אלף מנויי דור 5 משלמים בסוף השנה.


בתחום הסיבים האופטיים, פרטנר מציגה צמיחה מרשימה עם תוספת של 66 אלף מנויים חדשים בהשוואה לשנה המקבילה, כך שמצבת מנויי הסיבים הגיעה ל-435 אלף בסוף 2024. החברה מתגאה בכך שהיא "הספקית בעלת היצע הסיבים הרחב בישראל, היחידה עם היכולת להציע שירות סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים (פוטנציאל של כ-2.8 מיליון משקי בית)". ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי אינטרנט (ARPU) הציגה עלייה של 2 שקל והסתכמה ב-90 שקל.


התזרים המזומנים החופשי המתואם הציג צמיחה של כ-99% והסתכם ב-285 מיליון שקל, בהשוואה ל-143 מיליון שקל בשנת 2023. במקביל חל שיפור משמעותי ברמת החוב הפיננסי נטו של החברה, שירד ל-254 מיליון שקל בהשוואה ל-523 מיליון שקל בשנה המקבילה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


גבאי הדגיש גם את הכיוון האסטרטגי של החברה: "החזרנו את הערך לליבת הפעילות שלנו והיום אנו חברת סלולר מועדפת עם רשת 5G מתקדמת, אינטרנט סיבים איכותי ושביעות רצון גבוהה של הלקוחות. נמשיך לפעול לשיפור המצוינות התפעולית בכל הגזרות, בין היתר על-ידי טרנספורמציה דיגיטלית ו-AI, שיספקו ללקוחות שלנו חוויית שירות טובה יותר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חקדטו 09/03/2025 19:03
    הגב לתגובה זו
    אבי גבאי זה עשקן ידוע החלאה הנכלולית הזו תמיד ידעה לגנוב לעשוק כל מה שזז נשמע לשמוע עוד חדשות טובות
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.