המהלך שיזניק את המשרד: פובליסיס בדרך לתקציב הפרסום של חברת הראל

היה שווה לחכות: נקודת המפנה של משרד הפרסום בקדנציה בראשות ארי מלמוד, עשויה להגיע עם העברת התקציב בגובה 16 מיליון שקלים אליו מ-JWT
משה בנימין | (4)

הקשר החם בין חברת המדיה זניט לחברת הביטוח הראל עשוי להיות נקודת המפנה החיובית לה ייחל משרד הפרסום פובליסיס ישראל בראשותו של ארי מלמוד. כפי שפורסם לראשונה באייס, בקבוצת הראל שוקלים, לראשונה לאחר 7 שנים, להעביר את תקציב הפרסום של מותג הביטוח מ-JWT למשרד אחר, כלל הנראה לפובליסיס, מקבוצת פובליסיס ישראל. גורמים בענף הפרסום מוסרים לאייס, שלא לייחוס כי תקציב הפרסום של הראל, מהטופ-5 של התקציבים המטופלים בזניט, היה מאז ומתמיד תחת ניהולו הצמוד של אלון הוכדורף, שהספיק מאז לסיים את דרכו כמנכ"ל בחברת המדיה. בין הצדדים נוצרו קשרי עבודה מוצלחים שהמשיכו כך גם לאחר עזיבתו של הוכדורף, כאשר הראל מביעים שביעות רצון גבוהה לאורך השנים. בענף קושרים בין שיתוף הפעולה ארוך הטווח למעבר האפשרי לפובליסיס המשווע לחמצן תקציבי. המשרד המוביל בקבוצת פובליסיס - באומן בר ריבנאי מנוע מלטפל בתקציב שכן הוא מנהל את התקציב של חברת ביטוח ישיר. למרות שבפובליסיס מסרבים להגיב, וכן מצד זניט לא נמסרה תגובה, גורם שמקורב לקבוצת הראל מוסר לאייס כי פובליסיס הוא אכן המשרד שעימו ניהלה קבוצת הראל מגעים לאחרונה וקרוב לוודאי שהחוזה בין הצדדים ייחתם בקרוב. מקורות המעורים בפרטים מצד הראל טוענים כי זהות משרד הפרסום המלווה את התקציב אינה הדבר שיפיל או יבנה את חברת הביטוח. "זה תחום סולידי שלא נופל וקם על פרסום וקרוב לוודאי שיאיר המבורגר (בעל השליטה בחברה. מ"ב) לא צריך את כאב הראש הזה עליו. מה שכן הוא צריך את התמיכה של משרד פרסום מוביל, תואר שקצת מתרחק מ-JWT, ולכן בחברה מעוניינים לרענן את מערך הפרסום". עוד מוסיף המקור כי "זה לא שפובליסיס הוא משרד מוצלח יותר מ-JWT, אבל הגב של יורם באומן וזניט מקדם את ההחלטה". לדבריו, "יאיר המבורגר אינו מנותק מההחלטות לגבי תקציב הפרסום. את הקמפיינים הוא מאשר ברמת המאקרו ולא יורד לפרטים, אך מעורבותו בנעשה מורגשת". כזכור, כפי שפורסם באייס, גורמים בסביבת הראל ציינו, שלא לייחוס, כי שיתוף הפעולה עם JWT נתפס כמוצלח בעיני הקבוצה. משרד הפרסום הצליח לבנות את חברת הביטוח כמותג מרכזי בשוק בו הוא פועל, כאשר הקו המרכזי נשען על האמרה "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל". עם זאת נדמה שבחברה הגיעו למסקנה שהעת הגיעה לבחינה מחדש של ההתקשרות ולרענון החשיבה האסטרטגית לאחר 7 שנים יחד. לאורך השנים, במקביל לשותפות לדרך עם JWT, חוזרה חברת הביטוח על ידי משרדי פרסום שונים אך נסיונות אלו מעולם לא הבשילו לכדי מעשה. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד התקציב של קבוצת הראל על 10 מיליון דולר במחירי מחירון ב-2012, המהווים בפועל כ-16 מיליון שקלים. 2011 הייתה שנת שיא בהראל עם תקציב שעמד על כ-17.8 מיליון דולר, המהווים בפועל כ-28 מיליון שקלים. ב-2010 עמד התקציב על 7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-11 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דני ידעני 23/06/2013 08:21
    הגב לתגובה זו
    זה התחיל בסובארו שנטשו, לאחר מכן אלקטרה צמצמה מותגים אצלם, בטר פלייס קרסה ועתה הראל. היום מה שנותר שם זה קצת מטרנה, ועם כל הכבוד למטרנה...אולי זה מתמיח תינוקות...אבל לא משרדי פרסום
  • 1.
    תורם לקוח למקרה הצדקה הזה בשם ארי. (ל"ת)
    יורם באומן 20/06/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    המטקבק שמעלי גאון 23/06/2013 18:17
    הגב לתגובה זו
  • חחחחח מצחיקי (ל"ת)
    20/06/2013 16:52
    הגב לתגובה זו