דו"חות אפל: נתון מכירות האייפונים מטריד את הסוחרים - המניה מגיבה בעוצמה

אפל פרסמה דו"חות אחרי הסגירה ואמנם עקפה את התחזיות אבל המשקיעים מכים במניה
טים קוק, צילום: Getty images Israel
ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל פרסמה הלילה אחרי סגירת המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה הפיסקאלית. ואמנם בשורה התחתונה אפל עקפה במעט את התחזיות עם רווח של 1.85 דולר למניה (מול צפי אנליסטים 1.81 דולר בלבד) אך מכירות האייפונים פספסו את התחזיות ובנוסף החברה סיפקה תחזית הכנסות חלשה לרבעון הבא. תגובת המניה - התרסקות של עד 8.8% במסחר המאוחר למחיר של 120 דולר.
אפל מכרה ברבעון החולף 47.5 מיליון אייפונים שזה אמנם גידול של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אך צפי האנליסטים היה למכירות של 48.8 מיליון מכשירי אייפון. מעבר לזה, אפל סיפקה תחזית לפיה צפי ההכנסות ברבעון הבא הינו 49-51 מיליארד דולר, בזמן שצפי האנליסטים הוא להכנסות של 51.1 מיליארד דולר. ומבחינת הסוחרים זה ממש לא משנה שברבעון החולף אפל עקפה במעט את התחזיות עם רשמה הכנסות של 49.6 מיליארד דולר (צפי האנליסטים עמד על 49.4 מיליארד דולר).
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נייר זבל! הרוויח פחות ממאה מיליארד דולר לרבעון
    קליפ 24/07/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרסק ולהשמיד הנייר הזה!!!! פחות מטריליון דולר מכירות ליממת מיליבר!!!!
    סגור
  • 5.
    אפל בסוף תימחק
    שי האוטיסט 22/07/2015 00:52
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כמו במחשבים. הפורמט שלהם לא מתקבל בשוק. החברות האחרות ידביקו בחדשהות וימכרו בחצי מחיר לפחות.
    סגור
  • לפחות אתה מצדיק את הכינוי
    מני 22/07/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כי משקיע חכם או אנליסט מתוחכם אתה לא
    סגור
  • פסכיאטרים ופסיכולוגים קבעו
    מי אני שאתווכח 22/07/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות אני מודה. יש כאלה שלא יסכימו להודות גם תחת ענויים.אגב הכותב האספרגררי למעלה עשה בוכטה כסף בבורסה . למשל יצאתי מהשקעה במתכת הכסף יחד עם כמה מפורסמים בשער42 דולר, בשיא.
    סגור
  • 4.
    האנליסטים האלה ממש לא מבין אחלה חברה (ל"ת)
    שיר 22/07/2015 00:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מימיוש לפני קניה מחודשת
    אפל 21/07/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מימוש לפניה קניה לקראת הדוח האופטימי.
    סגור
  • תסביר בבקשה
    איה 21/07/2015 21:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי הקניה המחודשת? לפני או אחרי הדוח?
    סגור
  • 2.
    לאיפון אין שום חשיבות בעולם הטלפונים חיה על דיווידנדים
    שמטוב 21/07/2015 19:52
    הגב לתגובה זו
    10 1
    איפון חיה על דיווידנדים של עברה המפואר. בעולם של מכירות על פי מותג (במקום מכירות על פי ערך) איפון יכול לחיות אבל כל המותגים נחלשים כל עוד אין להם פיתוח ממשי. איפון הצליחה השנה מכיוון שחיקתה סמרטפונים עם מסך גדול (פבלטים) לאחר שנים בהן היא זילזלה בפבלטים. בעלי איפונים ישנים המתינו שנים עד שאיפון הוציאה פבלט ראשון ואז החליפו בבת אחת את האיפונים המיושנים. מכיוון שתופעה כזו חד פעמית היא לא תחזור. סמרטופנים סיניים זולים ואיכותיים עתידים לשטוף את השוק ולמחוק את אייפון עם שאר המותגים שבונים מכירות רק מוניטין היסטורי. שיומי ולנובו יהיו הראשונים. כך היה במחשבי pc וכך יהיה בשוק הסמרטפונים. איפוא איביאם pc ושאר מותגי pc כולם נעלמו ואינם הוחלפו על ידי לוחות מטאיוון שמאפשרים להרכיב pc בעשירית מחיר.
    סגור
  • כן, בגלל זה אף אחד לא קונה מחשבי hp או dell. נו באמת
    ראית פיתוח סיני ??? 22/07/2015 03:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראית בעשור האחרון איזה פיתוח סיני מעניין??? עם כל הכבוד הם מפגרים אחרי המערב בכמה עשורים, הם טכנאים טובים ושולטים במדעים, אבל היצירתיות מהם והלאה
    סגור
  • צודק אפל תחזור להיות מוצר נישה יקר והמנייה תתרסק (ל"ת)
    דודו 22/07/2015 00:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    אפל
    קובי 21/07/2015 19:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לפי מה ששומעים צפויות תוצאות טובות,למה המניה יורדת היום.
    סגור
  • יקרנים
    דורית 22/07/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמסונג תקח אותם בהליכה
    סגור