ד"ר דום מזהיר: "ארה"ב יכולה לשקוע במיתון בתוך 6 חודשים"

הכלכלן הדובי מארק פאבר סבור כי לא נראה העלאת ריבית בקרוב - "הנתונים הכלכליים גרועים"
מארק פאבר, צילום: Getty images Israel
ביום רביעי האחרון וול סטריט קיבלה פחות או יותר את מה שהיא רצתה. הפרוטוקולים של הפד' חשפו כי קצב העלאת הריבית המתוכנן הולך להיות איטי מהצפוי והמשקיעים מצידם הגיבו למחרת בראלי עוצמתי.

כמו תמיד, יש בוול סטריט מי שלא כל כך אוכל את ההצהרות של הפד. אחד כזה הוא מארק פאבר, הידוע בכינוי ד"ר דום בשל התחזיות הדוביות שלו, שלא לומר אפוקליפטיות . "אני בספק אם הפד יעלה ריבית השנה, אני חושב ששיעורי הריבית ימשיכו להיות אפסיים" אמר הכלכלן הפסימי לרשת CNBC ונימק - "ג'נט ילן אמרה בצורה מאוד ברורה שהעלאת הריבית תלויה באינדקציות הכלכליות, והנתונים הכלכליים בכל העולם רק נהיים גרועים יותר, שום דבר לא משתפר".

על פי פאבר, ארצות הברית נמצאת כיום במצוקה קשה. "אני לא חושב שהכלכלה האמריקנית מתפקדת טוב במיוחד. בעיה מרכזית בכלכלה היא יוקר המחיה, שרק עולה. לרוב משקי הבית, יוקר המחיה עלה בצורה משמעותית וכוח הקנייה שלהם מצטמצם בהתאם".

פאבר לא הסתפק בביקורת הזו וחתם באמירה מפתיעה כהרגלו - "ארה"ב יכולה להיכנס למיתון בתוך 6 חודשים". נציין כי מיתון מוגדר על פי הכלכלנים כשני רבעונים רצופים בהם הצמיחה הכלכלית שלילית. כרגע אף אחד מהכלכלנים הבכירים בוול סטריט מאמין בתחזית שכזו, מלבד פאבר.
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    דר דום דום הטומטום
    אנליסט צמרת 21/06/2015 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מאז שנת 2010 הבן אדם ההזוי הזה רק צועק ומתבכיין שהנה הנה אנחנו לפני קטסטרופה עולמית. מאז השווקים עפו למעלה בטרוף אופייני. שעון מקולקל מראה פעמיים ביום את השעה המדוייקת וכנראה שמר דום דום מנסה להתכוון לשם.
    סגור
  • 7.
    ד-ר דום
    משקיע 20/06/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם לסוס ברור, שיום אחד הכל הסתיים במפולת,שבוודאי תהיה גדולה. השאלה היא-- מת? המנחש נכון זוכה בכל הקופה
    סגור
  • 6.
    כפי שקבעהנו
    ביום ראשון 20/06/2015 05:50
    הגב לתגובה זו
    1 34
    טיסות של הכרישים בתל צאביב
    סגור
  • ראו את הפוחלץ
    מממן דודי 20/06/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    26 0
    באיזה שעה מוקדמת של השבת הוא כבר על המקלדת. פוחלץ באמת מתאים לו והחלתטי להשתמש בשם בשבילו
    סגור
  • 5.
    עוד מיסים כחלון?הרסת אותנו, עזוב אותנו. לעזוב את הארץ (ל"ת)
    רמיז 20/06/2015 00:11
    הגב לתגובה זו
    0 13
    סגור
  • 4.
    אל תשכחו
    יוסף 19/06/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    7 49
    כמו שכתבתי אתמול לפחות שלושה פעמים אז כל ירידה לצורך עליה ואל תגידו לא ראיתי ולא שמעתי אני ימשיך לכתוב זה הרבה כי אימצתי לעומק את המשפט הנהדר והוא תפור לי בליינד
    סגור
  • 3.
    אל תיתנו לאף אחד לעבוד עליכם יא סתומים
    חתול 19/06/2015 20:14
    הגב לתגובה זו
    3 36
    ההעכברים מפחדים לצאת מהמעורות כי יודעים שאני רעב ואם אתם שואלים אז היום הירבחתי רק שבע אלף שקל ציא לוזרים לא יעזור לכם כלום יא סתומים
    סגור
  • אני מזהיר אותכן בפעם האחרונה
    חתול רעב 20/06/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 6
    נימס לי כבר לרוץ אחריכם ולבקש מממכם ליות תמיד בתוך השוק כי הכסף תשפוך על הריצפה ורק דבילים פריירים כמוכם מפסידים את התחתונים בגלל שאתם פחדנים עלובים כל ההעכברים הדבילים
    סגור
  • לחתול הדביל
    רמי 20/06/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    36 1
    בטח עוד מעט תוציא כתבה שבה תכתוב מחר הירווחתי בתל אביב 10000שקל. אני כבר הכל מאמין עליךוחבל שלא היית בצבא היית יכול להיות טייס קרב ראשי בחיל האוויר טאפילו אסטרונאוט קרב ראשי ואפילו הרב הראשי או הרמטכל הראשי או האפסנאי =הראשי הכל יכול ליות אצלך
    סגור
  • 2.
    לכלכלן בכיר מר פאבר.
    ד"ר ניר(איצ100) 19/06/2015 19:23
    הגב לתגובה זו
    198 10
    אני משוכנע שאתה קורא את אתרנו ביזפורטל..ולכן אפנה אליך קצרות: 1)אבקשך לעיין ולהפנים את תגובתנו מספר 9 היום בכתבה הטכנית של מר גורביץ. 2.הבנתי כאן שאתה נביא הזעם היחידי וכל הכלכלנים לא מסכימים אתך וכנראה דוגלים המשך עליות בשווקים ומצב מעולה בשווקים..3.אז אני רוצה בהזדמנות זאת לחזק את ידיך בדבריך. גם קיבלתי אישור לצרף לדברי את האחד והמיוחד שלנו פרופ' אבירם שהוא מאד פסימי. 4. יש לנו רק אי הסכמה קטנה עימך...הדברים שאתה מתאר על צליעת האימפריה..נאמרו על ידך בעדינות ורוך למרות הכינוי שהדביקו לך. אנו מאמינים..בטוחים ויודעים..שארה"ב מחוסלת לפחות מבחינה כלכלית..אבל..לא רק..המרחק בינה לבין חדלות פרעון הוא קרוב.. ויש אומרים שמצבה של יוון טוב בהרבה משלה..הבעייה..אנו פשוט ממתינים לגמירת הסטוק של נייר מחי ת...שעליו מדפיסים עצמם לאבדון..שלום וערב טוב חבר יקר.
    סגור
  • יש להם מכונת הדפסת דולרים ולאחרים אין (ל"ת)
    יאיר 21/06/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סרטון חדש מוכיח שאין מחסור בהיצע הדירות בישראל. קישור: