אפל נבחרה שוב כמותג היוקרתי בעולם, אבל פייסבוק מצמצמת את הפער, איפה עליבאבא?

במקום השני ניתן למצוא את המותג המצטיין של שנה שעברה גוגל {GOOGLE} עם מותג בשווי של 173.6 מיליארד דולר
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

מדי שנה סוכנות הפרסום WPP ומילארד בראון (.Millward Brown) מודדים את שווי המותגים של החברות הגדולות בעולם. בתוך כך הם מפרסמים את דו"ח 100 המותגים היוקרתיים בעולם. חברת אפל APPLE לאחר שאיבדה את הכתר בשנה שעברה, נבחרה שוב כמותג היוקרתי ביותר בעולם - עם שווי בלתי נתפס של 247 מיליארד דולר. 

שיטת המחקר של WPP נעשית על ידי צפייה ברוכשי המוצרים וברוכשים פוטנציאליים ובתגובות שלהם. בנוסף הם לוקחים בחשבון נתונים פיננסיים. "עמדותיה העיסקיות של אפל הינן ברורות והיא אינה חדלה מלהתחדש ולהצביע על השוני שלה אל מול המתחרות- וזה גורם לה להיות נחשקת." כך הסביר דוריאן וואנג ( Doreen Wang) בדוח את הבחירה באפל במקום הראשון. שווי המותג של אפל עלה ב-67% השנה, בעיקר בעקבות הצמיחה בביקושים לאייפון 6. 

במקום השני ניתן למצוא את המותג המצטיין של שנה שעברה גוגל GOOGLE עם מותג בשווי של 173.6 מיליארד דולר. המותג שעולה בקצב הגבוה ביותר הוא המותג של פייסבוק FACEBOOK שווי המותג של החברה עלה פי שניים מאז שנה שעברה, בעיקר בשל הרכישה והשימוש של החברה בוואטסאפ ואינסטרגרם. 

חברת המסחר האלקטרוני עליבאבא (סימול: BABA) מופיעה לראשונה בדוח המותגים. שווי המותג של עליבאבא הגיע ל-66 מיליארד. שווי המותג של עליבאבא גבוה יותר מהמקבילה של האמריקנית אמזון AMZON COM.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נדי 27/05/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    אז קצת קשה לדבר על צמצום פער כמו שהכותרת מציעה...