איך קפץ השווי של מילסון ל-4 מיליון אירו ומה ההצעות שקיבלה מכבי ת"א?
מילסון (אינסטגרם נבחרת אנגולה)
ביוון טוענים כי הכדורגל היווני במרדף אחר השחקן, אך מכבי תל אביב לא רוצה לשחררו – לפחות לא כרגע. לפי מקורבים לעסקה, מכבי תדרוש 4.5-5.5 מיליון אירו על מנת לשחרר אותו כעת, סכומים שהיא טרם קיבלה ועל פי ההערכות מגיעים ל-4-4.5 מיליון אירו "בלבד". במועדון מבינים שבלי מילסון הסיכויים לאליפות שנייה ברציפות קטנים, מה גם שמכבי חיפה מתכוונת להתחזק במספר עמדות ולצרף שחקנים בכירים במטרה להחזיר את האליפות, עם שובו של ברק בכר.
על השווי והכישרון של מילסון קשה מאוד לערער. לפי נתונים שפרסם האנליסט גל משה, השווי של מילסון קופץ מאז שהגיע למכבי תל אביב: 900 אלף אירו מהחתימה ועד חודש דצמבר, 1.2 מיליון אירו עד חודש אפריל ו-2.5 מיליון אירו בין החודשים אפריל עד יוני. כעת לאחרונה, קפץ שוויו של השחקן ל-4 מיליון אירו ובמכבי תל אביב לא מוכנים למכור אותו במחיר הזה.
סוכן שחקנים המקורב למועדון אמר לביזספורט כי "לא מדובר בעוד שחקן, אלא בכזה שיכול לשנות גורל עונה שלמה. לפי מה שאני ידוע, גולדהאר לא רוצה לדבר בשלב זה על שחרורו, לפחות עד שהוא יקבל החלטות כמו מאמן ושתצא הודעה בנוגע לערן זהבי. מכבי תל אביב פועלת בחוכמה, לא מוותרים על שחקן כזה בקלות". חשוב לציין כי במכבי תל אביב לא נחים על זרי הדפנה. הם יודעים שהאנגולי בן ה-24 ירצה לעזוב אם יקבל הצעה טובה ולכן אחת האופציות שעלו על השולחן היא לשדרג את שכרו הנוכחי. מילסון מרוויח כ-450 אלף אירו בחוזה הנוכחי שלו וברור שמכבי תל אביב לא תוותר עליו בקלות, אחרי שעל פי ההערכות היא שילמה כ-1.5 מיליון אירו עבורו כשרכשה אותו מניז'ני נובוגרד. לגבי ערן זהבי, מבחינת השחקן עצמו אין כרגע מחשבות על פרישה. הוא מעדיף לפתוח את האימונים עם מכבי תל אביב ולהישאר, בהנחה שיקבל הצעה טובה. העובדה שזומן לתחילת האימונים מראה שלגולדהאר יש כוונה לתת לו הצעה, אבל עדיין לא ברור מה יונח על השולחן.השווי של פליסיו מילסון בטרנספר מרקט מאז שהגיע למכבי תל אביב: -900,000 מהחתימה עד דצמבר -1.2 מיליון מדצמבר עד אפריל -2.5 מיליון יורו מאפריל עד יוני -4 מיליון יורו עכשיו מנייה בטוחה. pic.twitter.com/3BiLfQ5nmh
— 🎗️Gal Moshe (@galmoshe12) June 21, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
