עובדי סטיג
צילום: רועי שור

הסטארטאפ סטיג גייס 17.5 מיליון דולר

הסטארטאפ שפיתח פלטפורמה המאפשרת לראשונה בנייה של מודלים לתימחור שירותי SaaS השלים את סבב הגיוס (A) בהובלת Red Dot Capital Partners;  הסבב מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-24 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

חברת הסטארטאפ סטיג (Stigg), שפיתחה ומנהלת פלטפורמה לתמחור דינאמי של מוצרי תוכנה, השלימה סיבוב גיוס (A) בהיקף של 17.5 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Red Dot Capital Partners ובהשתתפות הקרנות Unusual Ventures, Emerge Ventures, Redseed ו-Cerca Partners. סיבוב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-24 מיליון דולר.

סטיג, שהוקמה בשנת 2021 על ידי דור ששון (מנכ"ל) ואנטון זגרבלני (CTO), פיתחה ומנהלת פלטפורמה לחברות B2B SaaS המאפשרת למפתחים לבצע שינויים בתמחור המוצרים שלהן, מבלי לחשוש מהתהליכים הרבים שהן היו צריכות לבצע. הפתרון מבוסס על API שסטיג פיתחה עבור חברות, שאותו מטמיעים המפתחים ומתחבר מצד אחד לאפליקציה ולחווית משתמש הקצה, ומהצד השני למערכות הסליקה, ניהול הלקוחות ולעמוד התמחור של החברה באתר.

לדברי החברה, לאחר שהמפתחים מבצעים את האינטגרציה של ה-API של סטיג למערכות החברה, העובדים בשאר המחלקות כבר שולטים במוצר, מבלי שיצטרכו לפנות שוב לאנשי הפיתוח. הטכנולוגיה של סטיג מאפשרת לחברות לא רק לבצע שינויים לטווח ארוך במודל התמחור שלהן, אלא גם להתנסות במודלים שונים לאורך תקופה מסוימת כדי לבחון מה השינוי הכי טוב עבורן. 

החברה מעסיקה כיום 20 עובדים בישראל ובארה"ב. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס כוח אדם, האצת השיווק בארה"ב וההתרחבות הגלובלית.

דור ששון, מייסד שותף ומנכ"ל Stigg: "״מערכות בילינג קיימות אינן עומדות כיום בדרישות ובצרכים של חברות B2B SaaS כאשר הן נדרשות לעמוד במגוון רחב של מודלים עסקיים - subscription, consumption, hybrid ועוד. עם הכניסה של AI, יותר ויותר חברות נדרשות לבצע התאמות למודל תמחור מורכב, מבוסס צריכה, וזה לא מתאפשר באמצעות התשתיות הקיימות״.

אטד פלד, שותף בקרן Red Dot Capital Partners: "בליווי חברות הפורטפוליו שלנו, אנחנו רואים ממקור ראשון את האתגר בהתאמת תשתית התימחור שלהן כך שתתמוך במודלים עסקיים חדשים ופיצ'רים מבוססי AI שהן משיקות. מחקר שוק מקיף שערכנו טרם ההשקעה העלה שהטכנולוגיה של Stigg מטפלת בנקודת כאב קריטית שרק הולכת ומתחזקת עם התרחבות השילוב של כלי AI. קצב גידול הלקוחות ושיעור הנטישה האפסי מוכיחים שצוות החברה בנה כלי חיוני לחברות SaaS מתקדמות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".