מובילאיי תשתמש ב-LiDAR של אינוויז במערכת הנהיגה האוטונמית שלה; מניית אינוויז מזנקת
שיתוף פעולה ישראלי בתחום הרכב האוטונומי - כפי שהערכנו לפני 3 חודשים עם סגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי מובילאיי , החברה הודיעה על שיתוף פעולה במסגרתו תטמיע החברה את טכנולוגית ה-LiDAR של אינוויז אינוויז בתחום הרכב האוטונומי.
הטכנולוגיה של אינוויז תוטמע במערכת Drive של מובילאיי, המערכת המרכזית איתה פועלת החברה בתחום הנהיגה האוטונומית. הסכם מבוסס על עבודה משותפת בין שתי החברות במהלך החודשים האחרונים, כאשר ייצור סדרתי (SOP) יתחיל בשנת 2026.
"אנחנו שמחים להשתמש בטכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז עבור הדור הראשון של פלטפורמת Mobileye Drive שלנו, כדי לאפשר ביצועים אוטונומיים לציי הלקוחות שלנו ברחבי העולם," אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "השילוב בין המכ"מים המתקדמים שלנו למצלמות ברזולוציה גבוהה יחד עם LiDARs של אינוויז ישחק תפקיד מרכזי במתן Mobileye Drive כפלטפורמת נהיגה אוטונומית עוצמתית, שתוביל לבסוף ליצירת תחבורה בטוחה, יעילה ואמינה יותר".
- המתחרה הגדולה של אינוויז פושטת רגל: האם זה טוב או רע לחברה הישראלית?
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
"זהו רגע גאווה עבור אינוויז כשאנו ממשיכים את שיתוף הפעולה שלנו עם מובילאיי", אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "שיתוף הפעולה שלנו בפתרונות רכב אוטונומי מהדור הבא, שהם גם בטוחים יותר וגם משתלמים יותר, משקף את המחויבות המשותפת שלנו להאיץ את אימוץ הרכבים האוטונומיים. ההסכם מהווה עדות נוספת ליכולת של אינוויז לעמוד בדרישות המחמירות של יצרני רכב עולמיים ולתמוך בפתרונות נהיגה ברמה 4 (L4) שיתרמו לעידן חדש של תחבורה".
האם מובילאיי תרכוש את אינוויז?
אינוויז נכנסה לנאסד"ק דרך מיזוג לספאק ב-2020 ומאז ירדה ב-92%. לחברה לא היו הכנסות באותה שנה ומאז היא גם לא הצליחה לרשום רווח ועומר כילף המנכ"ל אפילו התבטא בעבר ואמר שאינוויז היא לא חברה שהייתה צריכה להיות ציבורית עם הפעילות שהייתה לה, והעובדה שכל המתחרים הנפיקו לא הותירה לה ברירה.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז; קרדיט: יחצ
מובילאיי סגרה את חטיבת ה-LiDAR שלה כאמור לפני מספר חודשים כחלק מהמאמץ לחסוך בעלויות על רקע התוצאות החלשות, שנובעות בעיקר מהביקושים החלשים בשוק הרכב באסיה ושהביאו את המניה שלה לצניחה של 62% מתחילת השנה.
למרות התוצאות החלשות של אינוויז טכנולוגיית ה-LiDAR שלה עדיין נחשבת למובילה. העניין בשוק הרכב הוא שבשביל להניע פעילות משמעותית דרושות כמה עסקאות גדולות, ולאינוויז היה קשה להגיע למקומות האלה. שיתוף הפעולה בין מובילאיי לאינוויז הוא הגיוני, לאינוויז הוא יתרום כי למובילאיי כבר יש קשרים עם ענקיות רכב שמכירות ומעריכות אותה, ולמובילאיי הוא יתרום כי היא מקבלת כבר סוג של מוצר מוכן, אם כי הוא לא לגמרי מוכח בשטח.
השתיים כבר מכירות אחת את השנייה מפרויקטים משותפים אחרים, כמו הפרויקט של פולקסוואגן, והעובדה שהמייסדים של שתי החברות הם ישראלים גם כן הופכת את השת"פ לקל יותר.
לא מופרך לחשוב ששיתוף הפעולה הזה הוא צעד בתהליך הבחינה של מובילאיי לרכישת אינוויז. אינוויז היא עדיין חברה הפסדית שככל הנראה תשרוף השנה סדר גודל של 85 מיליון דולר במזומנים, ומעבר לסכום הרכישה מובילאיי תצטרף להשקיע משאבים נוספים בחברה ובפיתוח.
- 4.Uriu 11/12/2024 20:12הגב לתגובה זועסקי האוטונומיה שלה יפשטו רגל זאת רק שאלה של זמן !! פיתרון הנהיגה האוטונומית של טסלה המבוסס 100 אחוז על בינה מלאכותית בלי שום ראדרים וחומרה יקרה הוא נעלה גם מבחינה עיסקית וגם צבחינה טכנולוגית ! .
- רגולציה 11/12/2024 21:17הגב לתגובה זושיש רגולציה מאד כבדה לגבי הנהיגה האוטונומית בכל מה שקשור לבטיחות ובשביל נהיגה אוטומטית L4 יהיה צורך גם בגיבוי למצלמות.
- 3.דן 11/12/2024 17:51הגב לתגובה זולפי מה שאמר מנכל אינוויז התחזית הכי אופטימית, מדברת שב2026, הם ימכרו לכל לקוח של מכוניות אוטונומיות, בן 50 ל 100 מכוניות, ולכל מכונית 9 לידארים, אם נכפיל ב500 דולר ליחידה מדובר על הכנסות מקסימליות של חצי מיליון דולר ללקוח החברה תמשיך להפסיד 100 מיליון דולר לשנה
- חי 11/12/2024 18:54הגב לתגובה זואלא גם עבור מערכות עזר לנהיגה. פוטנציאל השוק הוא כל כך גדול, למשל: פולקסוואגן לבדה מוכרת יותר מ-9 מיליון רכבים. במידה והמערכת תהיה באחוז בודד ונניח LIDAR אחד מלבד העולה 500 דולר, אנחנו מגיעים ל-45 מליון דולר - וזה בהתייחס לחברה אחת.
- 2.בהצלחה לכולם (ל"ת)איציק 11/12/2024 17:37הגב לתגובה זו
- 1.משקיע וותיק בחברה 11/12/2024 17:15הגב לתגובה זואני אישית השקעתי בחברה של הרמאים הזו והפסדתי כ 80 אחוז ויותר מכספי, חברה של רמאים שנכנסה לבורסה באמצעות ספאק ובשווי מטורף כאשר החברה שקרה והונתה בענק את המשקיעים. החברה פרסמה שיש לה חוזים בשווי של כ 7 מיליארד דולר ויותר עם חברות המכוניות הגדולות ביותר באירופה, שקרנים וגזלנים ארורים. הכל התגלה כבלוף.
- יעקב תרגע (ל"ת)רועי 12/12/2024 00:05הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.

