מובילאיי תשתמש ב-LiDAR של אינוויז במערכת הנהיגה האוטונמית שלה; מניית אינוויז מזנקת
שיתוף פעולה ישראלי בתחום הרכב האוטונומי - כפי שהערכנו לפני 3 חודשים עם סגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי מובילאיי , החברה הודיעה על שיתוף פעולה במסגרתו תטמיע החברה את טכנולוגית ה-LiDAR של אינוויז אינוויז בתחום הרכב האוטונומי.
הטכנולוגיה של אינוויז תוטמע במערכת Drive של מובילאיי, המערכת המרכזית איתה פועלת החברה בתחום הנהיגה האוטונומית. הסכם מבוסס על עבודה משותפת בין שתי החברות במהלך החודשים האחרונים, כאשר ייצור סדרתי (SOP) יתחיל בשנת 2026.
"אנחנו שמחים להשתמש בטכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז עבור הדור הראשון של פלטפורמת Mobileye Drive שלנו, כדי לאפשר ביצועים אוטונומיים לציי הלקוחות שלנו ברחבי העולם," אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "השילוב בין המכ"מים המתקדמים שלנו למצלמות ברזולוציה גבוהה יחד עם LiDARs של אינוויז ישחק תפקיד מרכזי במתן Mobileye Drive כפלטפורמת נהיגה אוטונומית עוצמתית, שתוביל לבסוף ליצירת תחבורה בטוחה, יעילה ואמינה יותר".
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- ספליט הפוך בדרך? אינוויז לא עומדת בדרישות הנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
"זהו רגע גאווה עבור אינוויז כשאנו ממשיכים את שיתוף הפעולה שלנו עם מובילאיי", אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "שיתוף הפעולה שלנו בפתרונות רכב אוטונומי מהדור הבא, שהם גם בטוחים יותר וגם משתלמים יותר, משקף את המחויבות המשותפת שלנו להאיץ את אימוץ הרכבים האוטונומיים. ההסכם מהווה עדות נוספת ליכולת של אינוויז לעמוד בדרישות המחמירות של יצרני רכב עולמיים ולתמוך בפתרונות נהיגה ברמה 4 (L4) שיתרמו לעידן חדש של תחבורה".
האם מובילאיי תרכוש את אינוויז?
אינוויז נכנסה לנאסד"ק דרך מיזוג לספאק ב-2020 ומאז ירדה ב-92%. לחברה לא היו הכנסות באותה שנה ומאז היא גם לא הצליחה לרשום רווח ועומר כילף המנכ"ל אפילו התבטא בעבר ואמר שאינוויז היא לא חברה שהייתה צריכה להיות ציבורית עם הפעילות שהייתה לה, והעובדה שכל המתחרים הנפיקו לא הותירה לה ברירה.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז; קרדיט: יחצ
מובילאיי סגרה את חטיבת ה-LiDAR שלה כאמור לפני מספר חודשים כחלק מהמאמץ לחסוך בעלויות על רקע התוצאות החלשות, שנובעות בעיקר מהביקושים החלשים בשוק הרכב באסיה ושהביאו את המניה שלה לצניחה של 62% מתחילת השנה.
למרות התוצאות החלשות של אינוויז טכנולוגיית ה-LiDAR שלה עדיין נחשבת למובילה. העניין בשוק הרכב הוא שבשביל להניע פעילות משמעותית דרושות כמה עסקאות גדולות, ולאינוויז היה קשה להגיע למקומות האלה. שיתוף הפעולה בין מובילאיי לאינוויז הוא הגיוני, לאינוויז הוא יתרום כי למובילאיי כבר יש קשרים עם ענקיות רכב שמכירות ומעריכות אותה, ולמובילאיי הוא יתרום כי היא מקבלת כבר סוג של מוצר מוכן, אם כי הוא לא לגמרי מוכח בשטח.
השתיים כבר מכירות אחת את השנייה מפרויקטים משותפים אחרים, כמו הפרויקט של פולקסוואגן, והעובדה שהמייסדים של שתי החברות הם ישראלים גם כן הופכת את השת"פ לקל יותר.
לא מופרך לחשוב ששיתוף הפעולה הזה הוא צעד בתהליך הבחינה של מובילאיי לרכישת אינוויז. אינוויז היא עדיין חברה הפסדית שככל הנראה תשרוף השנה סדר גודל של 85 מיליון דולר במזומנים, ומעבר לסכום הרכישה מובילאיי תצטרף להשקיע משאבים נוספים בחברה ובפיתוח.
- 4.Uriu 11/12/2024 20:12הגב לתגובה זועסקי האוטונומיה שלה יפשטו רגל זאת רק שאלה של זמן !! פיתרון הנהיגה האוטונומית של טסלה המבוסס 100 אחוז על בינה מלאכותית בלי שום ראדרים וחומרה יקרה הוא נעלה גם מבחינה עיסקית וגם צבחינה טכנולוגית ! .
- רגולציה 11/12/2024 21:17הגב לתגובה זושיש רגולציה מאד כבדה לגבי הנהיגה האוטונומית בכל מה שקשור לבטיחות ובשביל נהיגה אוטומטית L4 יהיה צורך גם בגיבוי למצלמות.
- 3.דן 11/12/2024 17:51הגב לתגובה זולפי מה שאמר מנכל אינוויז התחזית הכי אופטימית, מדברת שב2026, הם ימכרו לכל לקוח של מכוניות אוטונומיות, בן 50 ל 100 מכוניות, ולכל מכונית 9 לידארים, אם נכפיל ב500 דולר ליחידה מדובר על הכנסות מקסימליות של חצי מיליון דולר ללקוח החברה תמשיך להפסיד 100 מיליון דולר לשנה
- חי 11/12/2024 18:54הגב לתגובה זואלא גם עבור מערכות עזר לנהיגה. פוטנציאל השוק הוא כל כך גדול, למשל: פולקסוואגן לבדה מוכרת יותר מ-9 מיליון רכבים. במידה והמערכת תהיה באחוז בודד ונניח LIDAR אחד מלבד העולה 500 דולר, אנחנו מגיעים ל-45 מליון דולר - וזה בהתייחס לחברה אחת.
- 2.בהצלחה לכולם (ל"ת)איציק 11/12/2024 17:37הגב לתגובה זו
- 1.משקיע וותיק בחברה 11/12/2024 17:15הגב לתגובה זואני אישית השקעתי בחברה של הרמאים הזו והפסדתי כ 80 אחוז ויותר מכספי, חברה של רמאים שנכנסה לבורסה באמצעות ספאק ובשווי מטורף כאשר החברה שקרה והונתה בענק את המשקיעים. החברה פרסמה שיש לה חוזים בשווי של כ 7 מיליארד דולר ויותר עם חברות המכוניות הגדולות ביותר באירופה, שקרנים וגזלנים ארורים. הכל התגלה כבלוף.
- יעקב תרגע (ל"ת)רועי 12/12/2024 00:05הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
נשיא קזחסטן, קאסים-ז'ומארט טוקאייב (יוטיוב)הכלכלה של קזחסטן - המדינה שהצטרפה להסכמי אברהם
קזחסטן מצטרפת להסכמי אברהם. בפועל יש כבר עשרות שנים הסכמים עם קזחסטן, צפוי שההצטרפות תרחיב את שיתופי הפעולה בכמה מישורים. אבל מיהי בעצם קזחסטן? ועל מה מבוססת הכלכלה שלה?
קזחסטן היא אחת הכלכלות הצומחות באירואסיה, עם מיקום גאוגרפי שממצב אותה כגשר בין סין לאירופה ובין רוסיה למזרח התיכון. שטחה הוא כ- 2.72 מיליון קמ"ר, והיא התשיעית בגודלה בעולם. אין לה מוצא לים פתוח\ יש לה גבולות ארוכים שהופכים אותה לצומת דרכים חשוב בסחר העולמי.
היקף. אוכלוסייה 20.6 מיליון תושבים. זו מדינה עם אוכלוסייה צעירה יחסית שמספקת כוח עבודה זול ואיכותי. הנשיא הוא קאסים-ז'ומארט טוקאייב זה שש שנים. קזחסטן היא רפובליקה נשיאותית: ראש המדינה הוא נשיא הנבחר ולו סמכויות רבות, לרבות כמפקד עליון של הכוחות המזוינים. קיים ריכוז של כוח בידי הנשיא וההנהגה.
התמ"ג הנומינלי מתקרב ל-300 מיליארד דולר בסוף 2025, בעוד במונחי PPP הוא חוצה את ה-900 מיליארד. התמ"ג לנפש במונחי PPP עומד על כ-36,000 דולר, רמה דומה לטורקיה, אך נמוכה במקצת מרוסיה. המעבר ממשק מבוסס מחצבים בלבד למשק מגוון יותר נמצא בעיצומו, עם דגש על לוגיסטיקה, דיגיטל ותעשייה קלה.
צמיחה של 6%
כלכלת המדינה מבוססת על נפט. ברבעונים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה שנתית של 6.1%-6.3%, כאשר התחזיות השנתיות נעות בין 5.5% מהבנק העולמי ל-5.9% מקרן המטבע. הגורם המרכזי: הרחבת שדה טנגיז, שהושקה רשמית בינואר 2025 והוסיפה 260 אלף חביות ליום בתפוקה מלאה. תפוקת הנפט הכוללת עברה את ה-100 מיליון טון בשנה, שיא היסטורי עם 75.7 מיליון טון בינואר-ספטמבר ו-8 מיליון טון באוקטובר לבדו. טנגיז לבדו תורם כשליש, עם תפוקה יומית שהגיעה ל-953 אלף חביות ביוני.

