עודד רוזנברג אפולו פאוור
צילום: רמי זרנגר

מניית אפולו פאוור זינקה פי 2 בשבוע, המנהלים מנצלים זאת כדי לגייס

אפולו פאוור שורפת מזומנים בקצב של 60 מיליון שקל בשנה כשנשארו לה בקופה רק 23 מיליון שקל; תכנית ההתייעלות ופיטורי העובדים לא יספיקו לה ואחרי זינוק של פי במניה בשבוע האחרון החברה יוצאת בגיוס של עד 40 מיליון שקל
רוי שיינמן | (4)

כתבנו כאן לאחרונה על המצב של אפולו פאוור אפולו פאוור -4.57% שהיא חברת חלום, רק שבינתיים זה לא קורה והיא מתכווצת בכל המישורים - בשווי, בהון, וגם בכמות העובדים. החברה שמפתחת פאנלים סולאריים גמישים שאמורים, בין היתר, להיות מותקנים על מכוניות ולהטעין אותם תוך כדי נסיעה, לא מצליחה להתרומם. אבל המניה דווקא כן - המניה זינקה בשבוע האחרון פי 2 וזה הזמן לגייס הון מהציבור, הון כל כך חשוב. המניה צפויה לרדץ על רקע הגיוס. 

בכל מקרה, המוצר של החברה ספג מכה לאחרונה, כאשר השימוש העיקרי אליו מייעדת החברה את המוצר - יריעות על רכבים, לא אושר על ידי פולקסווגן שהודיעה על הקפאת פיתוח זמנית עד שיוחלט שם על המשך הפרויקט והלו"ז. לטענת החברה בלי  קשר לאפולו ולטכנולוגיה שלה.

זמן קצר לאחר מכן אפולו הודיעה על תכנית התייעלות שכוללות פיטורי עובדים, אבל ההשפעה שלה תורגש רק מ-2025 ואפולו צריכה כסף עכשיו. ההכנסות ברבעון השלישי אומנם קפצו פי 2 לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-3.8 מיליון שקל, אבל החברה ממשיכה לשרוף מזומנים בקצב גבוה של 60 מיליון שקל בעוד בקופה נשארו לה 23 מיליון שקל. 

עודד רוזנברג, מנכ

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור; קרדיט: רמי זרנגר

הגיוס של אפולו פאוור

מניית אפולו זינקה בימים האחרונים והיא מנצלת זאת להנפקה. אפולו פאוור רוצה לגייס עד 40 מיליון שקל בהנפקה של מניות ואפציות. במידה וההנפקה תיענה בביקוש המירבי המניות יהוו כ-12% מההון המונפק של החברה, ובמידה וגם האופציות ימומשו ההנפקה תהווה 18% מההון המונפק.

ההנפקה תתבצע כאשר כל חבילה תכלול 100 מניות לפי מחיר של 4.75 שקל למניה ובנוסף 55 אופציות משתי הסדרות שהחברה מנפיקה. מחיר המניה לפי ההנפקה נמוך בכ-10% מהמחיר בשוק היום, אבל זאת אחרי שבשבוע האחרון המניה זינקה פי 2 ממחיר של 2.6 שקל ל-5.3 שקל. אחרי הזינוק המניה במינוס 19% מתחילת השנה.

תכנית ההתייעלות והפיטורים

אפולו כאמור דיווחה על תכנית התייעלות לפני מספר חודשים שכוללת פיטורי עובדים. החברה הודיעה כי תפטר 50 עובדים, שנכון לכמות העובדים בתחילת השנה מהווים בערך 40% מכוח העבודה.

החברה גם הודיעה על איחוד שטחי ייצור וקיצוץ בשכר הבכירים - חלק מחברי ההנהלה הבכירה, כולל המנכ"ל עודד רוזנברג, סמנכ"ל הטכנולוגיה ערן מימון והיו"ר יום טוב סמיה, הסכימו לקצץ בשכרם בין 10%-25%. לפי הסכם השכר של רוזנברג הוא אמור להרוויח סדר גודל של 670 אלף שקל בשנה (ברוטו), כך שבמקרה הקיצוני השכר שלו ייחתך ברבע לכ-500 אלף שקל בשנה.

כמה משמעותית הפסקת הפרויקט עם פולקסוואגן?

תחום הרכב הוא תחום מאוד שמרן. קשה מאוד להיכנס אליו אבל כשאתה בפנים אתה בפנים. לחברה חדשה ללא פעילות עם חברות רכב אחרות קשה מאוד לסגור הסכם מאחר וחברות הרכב שונאות סיכון. אם מצליחים לסגור הסכם עם חברת רכב, ובמיוחד חברה גדולה, זה יוצר סוג של "אפקט גלגל" - החברות האחרות רואים שיש אמון מחברה אחרת ואומרות לעצמן משהו כמו "אם זה טוב לה, זה טוב גם לי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

במובן הזה ההסכם עם פולקסוואגן היה עוד יותר חשוב. לא רק שאפולו הייתה צפויה לקבל ממנו 33 מיליון אירו (בערך 136 מיליון שקל) על פני 3 שנים, הפרויקט היה מהווה הבעת אמון של אחת מענקיות הרכב העולמיות, מה שבהחלט עשוי היה לעזור לאפולו פאוור לקבל פרויקטים נוספים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    Business 09/12/2024 11:14
    הגב לתגובה זו
    אולי זה מתאים גם לפריסה בחלל ????? או על מאגרי מים , אגמים וימים ...תחשבו על זה !!!
  • dw 09/12/2024 12:13
    הגב לתגובה זו
    הכנס לאתר החברה וחפש את סרטון שיחת הועידה האחרונה, כך שגם זה יישום אפשרי. לדבריהם עיקר המיקוד כרגע הוא בשוק הרכב (למשל RV - קראוונים לנופש) ומעל גגות קלים (לדוגמה הוולודרום בת"א)
  • 2.
    הרשות צריכה לבדוק מי הריץ אותה. (ל"ת)
    מני 09/12/2024 09:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יובל123 09/12/2024 09:14
    הגב לתגובה זו
    העלו את השער-עוד קומבינה
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסף

ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות

ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי

תמיר חכמוף |

ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1%  , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).

ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35%  שירדה ביותר מ-8%.



מתוך הדוח של מעלות

בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק

מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.

בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.

הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי

שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים

הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11%  צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה  ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר. 

מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI. 

תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.


גם טבע 0.56%   צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44%  ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51%  ו נובה -8.04%  צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):