lynk&Co 02 - שוברת את הדומיננטיות של ה BYD
כחודש וחצי לאחר ההכרזה בחו"ל על ה Lynk&co 02 החשמלי, השיקה קבוצת מאיר היבואנית את הרכב בארץ עם מחיר אגרסיבי מאוד שמשנה את תמונת החשמליות מתחת ל 200.0 אש"ח.
למעשה הנתון המשמעותי ביותר בהשקה הבוקר בתל אביב הוא המחיר שעומד על 170.0 אש"ח לרמת גימור PRO ו 177.0 אש"ח לרמת גימור HALO. מחיר הכניסה של ה Lynk&co 02 מציב אותה בעמדה תחרותית בשוק. נעשה את זה פשוט – במחיר הזה תצטרכו סיבה מאוד מאוד טובה לבחור במתחרות ולא ב Lynk&co 02 החדשה, ואני מתקשה למצוא סיבה כזו.
ה Lynk&co 02 הוא קרוסאובר קופה חשמלי של המותג הנמצא בבעלות ג'ילי הסינית, שלאחרונה העבירה את האחריות על המותג לאנשי זיקר, עוד מותג של ג'ילי.
כפי שפירטנו בעת שהרכב הושק בחו"ל, ה Lynk&co 02 הוא עוד אח למשפחת הקרוסאוברים של ג'ילי, עם בסיס גלגלים נדיב של 2.755 מטר ואורך כולל של 4.46 מטר.
ביצרנית מתגאים במקדם גרר נמוך במיוחד של 0.259 Cd בלבד, נמוך משל המתחרות, ומציינים כי כל הפחתה של 0.01 במקדם הגרר מוסיפה כשבעה ק"מ לטווח.
ל Lynk&co 02 מנוע חשמלי בהספק 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, עם הנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 66Kwh והטווח המוצהר (WLTP) עומד על 435 ק"מ ל PRO או 465 ק"מ ל HALO. הביצועים בהתאם עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 5.5 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
נתוני הטעינה של ה Lynk&co 02 הם טעינה איטית AC בהספק של 11Kw או טעינה מהירה DC בהספק של 150Kw. לרכב גם אפשרות V2L (הוצאת חשמל החוצה מהרכב לטובת אביזרים חיצוניים) בהספק של עד 3.3Kw.
תא הנוסעים מפנק ונעים עם לוח מחוונים בגודל 10.2'' וצג מולטימדיה בגודל 15.4'', כאשר קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי תתווסף בעדכון שיגיע ברבעון שני 2025. מבחינת איבזור שתי רמות הגימור נהנות מגג פנורמי מלא, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם שני איזורים, שקע USB ייעודי למצלמת דרך ועוד. ה HALO מוסיף גם שני משטחי טעינה אלחוטית, מערכת שמע הרמן קרדון ותאורת אווירה.
בתחום הבטיחות נהנה ה Lynk&co 02 מסט מערכות בטיחות אקטיביות מלא המכיל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
האחריות לרכב עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של 8 שנים או 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 40,000 ק"מ.
- 2.יקיר 03/12/2024 17:50הגב לתגובה זובגודל של byd ato 3 המחיר ברור היה חייב להיות 150 אלף עד 175 אלף . שקל לא יותר. נכון שזה מנוע חזק יותר וטווח קצת יותר מאטו 3. עדיין סיני וקטן. שימו לב גאקו ב170 אלף שח אבל סיני עם פוזה יוקרתית . הרכב הזה מזכיר לי פיג'ו 208 אך rc מהיר.
- 1.מבחן ריסוק ? (ל"ת)פטרו 03/12/2024 09:12הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
