lynk02
צילום: רונן טופלברג

lynk&Co 02 - שוברת את הדומיננטיות של ה BYD

קבוצת 'מאיר' השיקה הבוקר את ה Lynk&co 02 החשמלית, במחיר שהופך אותה לעסקה הכי טובה שתמצאו מתחת ל 200.0 אש"ח. במחיר הכניסה אני מתקשה למצוא סיבה לבחור במתחרות. 
יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה LYNK&CO LYNK02

כחודש וחצי לאחר ההכרזה בחו"ל על ה Lynk&co 02 החשמלי, השיקה קבוצת מאיר היבואנית את הרכב בארץ עם מחיר אגרסיבי מאוד שמשנה את תמונת החשמליות מתחת ל 200.0 אש"ח.

למעשה הנתון המשמעותי ביותר בהשקה הבוקר בתל אביב הוא המחיר שעומד על 170.0 אש"ח לרמת גימור PRO ו 177.0 אש"ח לרמת גימור HALO. מחיר הכניסה של ה Lynk&co 02 מציב אותה בעמדה תחרותית בשוק. נעשה את זה פשוט – במחיר הזה תצטרכו סיבה מאוד מאוד טובה לבחור במתחרות ולא ב Lynk&co 02 החדשה, ואני מתקשה למצוא סיבה כזו.  

ה Lynk&co 02 הוא קרוסאובר קופה חשמלי של המותג הנמצא בבעלות ג'ילי הסינית, שלאחרונה העבירה את האחריות על המותג לאנשי זיקר, עוד מותג של ג'ילי.

כפי שפירטנו בעת שהרכב הושק בחו"ל, ה Lynk&co 02 הוא עוד אח למשפחת הקרוסאוברים של ג'ילי, עם בסיס גלגלים נדיב של 2.755 מטר ואורך כולל של 4.46 מטר.

ביצרנית מתגאים במקדם גרר נמוך במיוחד של 0.259  Cd בלבד, נמוך משל המתחרות, ומציינים כי כל הפחתה של 0.01  במקדם הגרר מוסיפה כשבעה ק"מ לטווח.

ל Lynk&co 02 מנוע חשמלי בהספק 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, עם הנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 66Kwh והטווח המוצהר (WLTP) עומד על 435 ק"מ ל PRO או 465 ק"מ ל HALO. הביצועים בהתאם עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 5.5 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

נתוני הטעינה של ה Lynk&co 02 הם טעינה איטית AC בהספק של 11Kw או טעינה מהירה DC בהספק של 150Kw. לרכב גם אפשרות V2L (הוצאת חשמל החוצה מהרכב לטובת אביזרים חיצוניים) בהספק של עד 3.3Kw.

תא הנוסעים מפנק ונעים עם לוח מחוונים בגודל 10.2'' וצג מולטימדיה בגודל 15.4'', כאשר קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי תתווסף בעדכון שיגיע ברבעון שני 2025. מבחינת איבזור שתי רמות הגימור נהנות מגג פנורמי מלא, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם שני איזורים, שקע USB ייעודי למצלמת דרך ועוד. ה HALO מוסיף גם שני משטחי טעינה אלחוטית, מערכת שמע הרמן קרדון ותאורת אווירה.

בתחום הבטיחות נהנה ה Lynk&co 02 מסט מערכות בטיחות אקטיביות מלא המכיל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.

האחריות לרכב עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של 8 שנים או 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 40,000 ק"מ.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יקיר 03/12/2024 17:50
    הגב לתגובה זו
    בגודל של byd ato 3 המחיר ברור היה חייב להיות 150 אלף עד 175 אלף . שקל לא יותר. נכון שזה מנוע חזק יותר וטווח קצת יותר מאטו 3. עדיין סיני וקטן. שימו לב גאקו ב170 אלף שח אבל סיני עם פוזה יוקרתית . הרכב הזה מזכיר לי פיג'ו 208 אך rc מהיר.
  • 1.
    מבחן ריסוק ? (ל"ת)
    פטרו 03/12/2024 09:12
    הגב לתגובה זו
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.