lynk&Co 02 - שוברת את הדומיננטיות של ה BYD
כחודש וחצי לאחר ההכרזה בחו"ל על ה Lynk&co 02 החשמלי, השיקה קבוצת מאיר היבואנית את הרכב בארץ עם מחיר אגרסיבי מאוד שמשנה את תמונת החשמליות מתחת ל 200.0 אש"ח.
למעשה הנתון המשמעותי ביותר בהשקה הבוקר בתל אביב הוא המחיר שעומד על 170.0 אש"ח לרמת גימור PRO ו 177.0 אש"ח לרמת גימור HALO. מחיר הכניסה של ה Lynk&co 02 מציב אותה בעמדה תחרותית בשוק. נעשה את זה פשוט – במחיר הזה תצטרכו סיבה מאוד מאוד טובה לבחור במתחרות ולא ב Lynk&co 02 החדשה, ואני מתקשה למצוא סיבה כזו.
ה Lynk&co 02 הוא קרוסאובר קופה חשמלי של המותג הנמצא בבעלות ג'ילי הסינית, שלאחרונה העבירה את האחריות על המותג לאנשי זיקר, עוד מותג של ג'ילי.
כפי שפירטנו בעת שהרכב הושק בחו"ל, ה Lynk&co 02 הוא עוד אח למשפחת הקרוסאוברים של ג'ילי, עם בסיס גלגלים נדיב של 2.755 מטר ואורך כולל של 4.46 מטר.
ביצרנית מתגאים במקדם גרר נמוך במיוחד של 0.259 Cd בלבד, נמוך משל המתחרות, ומציינים כי כל הפחתה של 0.01 במקדם הגרר מוסיפה כשבעה ק"מ לטווח.
ל Lynk&co 02 מנוע חשמלי בהספק 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, עם הנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 66Kwh והטווח המוצהר (WLTP) עומד על 435 ק"מ ל PRO או 465 ק"מ ל HALO. הביצועים בהתאם עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 5.5 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
נתוני הטעינה של ה Lynk&co 02 הם טעינה איטית AC בהספק של 11Kw או טעינה מהירה DC בהספק של 150Kw. לרכב גם אפשרות V2L (הוצאת חשמל החוצה מהרכב לטובת אביזרים חיצוניים) בהספק של עד 3.3Kw.
תא הנוסעים מפנק ונעים עם לוח מחוונים בגודל 10.2'' וצג מולטימדיה בגודל 15.4'', כאשר קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי תתווסף בעדכון שיגיע ברבעון שני 2025. מבחינת איבזור שתי רמות הגימור נהנות מגג פנורמי מלא, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם שני איזורים, שקע USB ייעודי למצלמת דרך ועוד. ה HALO מוסיף גם שני משטחי טעינה אלחוטית, מערכת שמע הרמן קרדון ותאורת אווירה.
בתחום הבטיחות נהנה ה Lynk&co 02 מסט מערכות בטיחות אקטיביות מלא המכיל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
האחריות לרכב עומדת על 5 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של 8 שנים או 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 40,000 ק"מ.
- 2.יקיר 03/12/2024 17:50הגב לתגובה זובגודל של byd ato 3 המחיר ברור היה חייב להיות 150 אלף עד 175 אלף . שקל לא יותר. נכון שזה מנוע חזק יותר וטווח קצת יותר מאטו 3. עדיין סיני וקטן. שימו לב גאקו ב170 אלף שח אבל סיני עם פוזה יוקרתית . הרכב הזה מזכיר לי פיג'ו 208 אך rc מהיר.
- 1.מבחן ריסוק ? (ל"ת)פטרו 03/12/2024 09:12הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
