"מניית אנבידיה תגיע ל-190 דולר"
בנק אוף אמריקה ממשיך להמליץ על אנבידיה: מחיר היעד 190 דולר
בנק אוף אמריקה (BofA) שומר על המלצת הקנייה שלו למניית אנבידיה עם יעד מחיר של 190 דולר, המשקף פוטנציאל עלייה של 30.2% לעומת מחיר המניה הנוכחי (145.89 דולר). ההמלצה מתבססת על הדומיננטיות של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית, צמיחה מהירה, והפקת תזרים מזומנים חזק ביותר בשנים הקרובות. האנליסטים של בנק אוף אמריקה יצאו משיחת הוועידה מעודדים. הם סבורים שקצב הצמיחה ימשיך להיות מרשים ומסמנים לאנבידיה שווי פוטנציאלי של 5 טריליון דולר.
הביצועים וצפי לעתיד
אנבידיה רשמה תוצאות כספיות חזקות ברבעון השלישי של 2024 (שהסתיים באוקטובר), עם עלייה שנתית של 93.6% בהכנסות לסך של 35 מיליארד דולר. גם הרווח למניה (EPS) עלה ב-101% לעומת השנה שעברה, והגיע ל-0.81 דולר – גבוה מהתחזיות הקודמות של בנק אוף אמריקה ושל השוק כולו ל-0.75 דולר.
החברה העלתה את התחזית לרבעון הבא למעל 37.5 מיליארד דולר, אך חלק מהמשקיעים התאכזבו כי ציפו למעל 39 מיליארד דולר. עם זאת בשיחת הוועיה ג'נסן הואנג, הרוח החיה מאחורי אנבידיה, ענה בנחישות ובביטחון לגבי המשך הצמיחה. זה הרגיע את רוב המשקיעים ומיריה במניה היא עברה לעליות.
תחום מרכזי בהצלחת החברה הוא שוק מרכזי הנתונים (Data Center), שבו נרשמה צמיחה שנתית של 112%. תוצאות אלו נובעות מביקושים חזקים למעבדי Hopper ו-Blackwell שמובילים את השוק. תחום הרכב צמח גם הוא ב-72% לעומת השנה שעברה, עם הכנסות של 449 מיליון דולר – מעל תחזיות האנליסטים.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת מחיר יעד
- 8.בינתיים ירדה ל 135-136 (ל"ת)ציון 01/12/2024 09:43הגב לתגובה זו
- 7.אנפייז אהובתי 22/11/2024 19:31הגב לתגובה זוסה"כ, טרנד חולף
- דוד 25/11/2024 19:44הגב לתגובה זואין דרך חזרה ידידי, הרכבת יצאה מהתחנה. העולם מתחלק לאלה שכבר הטמיעו ai ולאלה שעוד לא. אבל בסופו של דבר כולם יהיו שם, כי אין ברירה. אף אחד לא ירצה להיות מתחרה אנלוגי בעולם דיגיטלי.
- 6.בינתיים אנבידיה מדשדשת בבורסה (ל"ת)חיים 22/11/2024 11:54הגב לתגובה זו
- 5.בינתיים המניה מדשדשת (ל"ת)חיים 22/11/2024 11:53הגב לתגובה זו
- 4.לרון 22/11/2024 11:45הגב לתגובה זויש כוכבת,אצלנו היתה פעם כוכבת במדד "המשתנים" קראו לה אלווריון,נסו לחפש אותה היום
- 3.לרון 22/11/2024 11:44הגב לתגובה זושל בנקים המקדמים מניות שממילא בהייפ,כשהמניות בשפל ההמלצה היא "מכור" ואז נכון לקנות!
- 2.ראובן 22/11/2024 09:55הגב לתגובה זוהיא תגיע אולי ל300 דולר כי היא ייחודית בשוק וביצועיה מדהימים
- האמיתי 22/11/2024 12:33הגב לתגובה זולא היא תגיע ל3000 אנשים חיים בסרט אין להם שום מושג בכלכלה מה הם רוצים מכפיל 120 כל הAI יתברר כאסון עוד שנתיים שלוש ולא נתפלא אם תחזור ל30 דולר ופחות
- 1.חנניה בית 22/11/2024 08:46הגב לתגובה זואינבדיה אולי תגיע ל190 אך לא בגלל הניתוח הזה. הניתוח לא כולל התייחסות לאחד הנתונים הכי חשובים..מה גודל השוק:הפוטנציאלי.., הסעיף המרכזי בהכנסות הוא מרכזי נתונים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
