גדעון בן צבי מנכל ואלנס
צילום: יחצ

ולנס צופה הכנסות של 220-300 מיליון דולר ב-2029

ולנס צופה רווחיות גולמית של 50%-60%, בדומה לשיעור היום; התחזית ל-2025 נמוכה מצפי האנליסטים
רוי שיינמן |

חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור  ואלנס  ערכה השבוע את כנס המשקיעים שלה לשנת 2024 בניו יורק, זאת על רקע הדוחות לרבעון השלישי שפרסמה החברה בשבוע שעבר. הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיית הצמיחה, מנועי הצמיחה, החדשנות במוצריה וכן הודיעה על יעדים פיננסיים ארוכי טווח שנועדו להשיא ערך לבעלי המניות.

היעדים ל-2025 ולטווח הארוך

ולנס ציינה כי ההכנסות הכוללות צפויות להיות 220-300 מיליון דולר ב-2029, עם שיעור רווח גולמי בין 50%-60%. ההכנסות משוק האודיו-וידיאו המקצועי - 90-100 מיליון דולר ורווח גולמי בין 65%-75%. ההכנסות משוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים - 35-50 מיליון דולר ורווח גולמי בין 55%-65%.

ההכנסות משוק הרכב - 65-110 מיליון דולר ורווח גולמי בין 35%-45%. רכישת חברות - 30-40 מיליון דולר, בהתאם ובכפוף להזדמנויות רכישה אפשריות שתעמודנה בפני החברה. שיעור רווח EBITDA מתואם צפוי להיות 15%-20% בשנת 2029

בשנים שלאחר שנת 2029 צופה ולנס צמיחה משמעותית בהכנסות בשוק הרכב עם השקת רכבים מבוססי מערכות ה- ADAS (רכבים עם יכולות אוטונומיות) בקרב יצרני רכב שהינם לקוחות קיימים של החברה ויצרני רכב שצפויים להיות לקוחות חדשים.

לשנת 2025 צופה ולנס הכנסות בטווח של 71-76 מיליון דולר המהווים גידול של 25%-33% משנה לשנה. צפי האנליסטים הוא להכנסות של 79.5 מיליון דולר. בשוק האודיו-וידיאו המקצועי צופה החברה התאוששות חלקית של הלקוחות שצברו מלאים עודפים בשנים הקודמות, אימוץ שבב ה- 6320 VS (עם ממשק 3.2 USB) והשקת מוצרים מבוססי השבב ע"י לקוחות החברה לשוק שיחות הועידה.

"כמובילה בתחום השבבים לתקשורת מהירה, אנו בעמדה מצוינת לענות על הביקוש הגובר בעולם לחוויות וידאו מהירות ואמינות יותר", אמר גדעון בן-צבי, מנכ"ל החברה. "שבבי החברה מוטמעים במגוון מכשירים ומשנים את החוויה הדיגיטלית בדרך שבה אנו חיים, עובדים ולומדים מדי יום. "ניצבת לפנינו הזדמנות צמיחה עצומה. אסטרטגיית הצמיחה שלנו כוללת מינוף הטכנולוגיה המרכזית שלנו לשירות שווקים חדשים שנמצאים בתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית, גיוון מקורות ההכנסה שלנו ותמיכה בצמיחה אורגנית באמצעות רכישות אסטרטגיות שירחיבו את נוכחותנו בשוק. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו יכולה לייצר צמיחה בת קיימא וליצור ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך."

מנועי הצמיחה של ולנס

הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיות הצמיחה האורגנית והלא-אורגנית בשווקים העיקריים, עם ערך שוק כולל פוטנציאלי (TAM) המוערך בכ-5.5 מיליארד דולר:

שוק האודיו-וידאו: ולנס צופה עלייה בביקוש לפתרונות חכמים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים חוויות וידאו איכותיות עבור חדרי ישיבות, הן לפגישות מרוחקות והן לקרובות. עם הגידול במספר ההתקנים ובחדרי הפגישות בכל הגדלים, מתכננת ולנס לנצל את הפתרונות הטכנולוגיים שלה, כולל פתרון USB3 המוביל בשוק. גודל השוק הכולל (TAM) של פתרונות הוידאו לחדרי ישיבות צפוי לצמוח לכ-350 מיליון דולר עד שנת 2029.

שוק הרכב: המעבר לכלי רכב אוטונומיים ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) מציב בפני ולנס הזדמנות צמיחה משמעותית. לאחרונה החברה הודיעה על שלוש זכיות בפרויקטים עם יצרני רכב אירופאים הכוללות את שבבי ה-ADAS של ולנס בדגמים העתידיים שיניבו הכנסות החל משנת 2026. ככל שטכנולוגיית הרכב מתקדמת, כך גדל הביקוש לחיישנים בעלי רזולוציה גבוהה ולעיבוד נתונים בזמן אמת. שוק הרכב הכולל הפוטנציאלי (TAM) צפוי להגיע ל-4.5 מיליארד דולר עד שנת 2029.

קיראו עוד ב"גלובל"

שוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים: שבבי ולנס נותנים מענה תחרותי חיוני בתחום הייצור, בו יש צורך ביכולות ראייה ממוחשבת מתקדמות לשיפור יעילות המפעל ודיוק הבדיקות. שבבי VS6320 ו-VA7000 של ולנס, פתרונות וידאו ו-USB חדשניים, יקדמו את אימוץ הראייה הממוחשבת במגזר התעשייתי. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) עבור ראייה ממוחשבת וצרכים תעשייתיים צפוי להגיע ל-460 מיליון דולר עד 2029.

שוק הציוד הרפואי: ולנס מספקת שבבים לתעשיית הרפואה במשך שנים רבות, וכעת ממקדת את פעילותה בהזדמנויות חדשות בתחום האנדוסקופיה ובהחלפה להתקנים לשימוש חד-פעמי, כחלק מהמאמץ של ה-FDA-+ לשפר את בטיחות המטופלים ולהפחית סיכונים וזיהומים. שבבי ולנס מציעים פתרון פשוט, אמין ומשתלם לאנדוסקופיה חד-פעמית, מהלך שיכול להאיץ את המעבר בתעשייה. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) השנתי לאנדוסקופיה חד-פעמית עשוי להגיע ל-625 מיליון דולר, בכפוף לאישור רגולטורי וקצב אימוץ השוק.

רכישות ומיזוגים: ולנס מתכננת להוסיף גם אפיקים של צמיחה לא אורגנית באמצעות רכישת חברות סינרגטיות שמניבות הכנסות, עם פוטנציאל לרווחיות, בעיקר בשווקים של אודיו-וידיאו מקצועי וראייה ממוחשבת תעשייתית. לחברה 133.1 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים נכון ל-30 בספטמבר 2024, ובשילוב עם יכולת פיננסית חזקה, החברה יכולה לבצע רכישות סינרגטיות בהתאם לאסטרטגיה ויעדי הצמיחה ארוכת הטווח של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.