גדעון בן צבי מנכל ואלנס
צילום: יחצ

ולנס צופה הכנסות של 220-300 מיליון דולר ב-2029

ולנס צופה רווחיות גולמית של 50%-60%, בדומה לשיעור היום; התחזית ל-2025 נמוכה מצפי האנליסטים
רוי שיינמן |

חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור  ואלנס  ערכה השבוע את כנס המשקיעים שלה לשנת 2024 בניו יורק, זאת על רקע הדוחות לרבעון השלישי שפרסמה החברה בשבוע שעבר. הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיית הצמיחה, מנועי הצמיחה, החדשנות במוצריה וכן הודיעה על יעדים פיננסיים ארוכי טווח שנועדו להשיא ערך לבעלי המניות.

היעדים ל-2025 ולטווח הארוך

ולנס ציינה כי ההכנסות הכוללות צפויות להיות 220-300 מיליון דולר ב-2029, עם שיעור רווח גולמי בין 50%-60%. ההכנסות משוק האודיו-וידיאו המקצועי - 90-100 מיליון דולר ורווח גולמי בין 65%-75%. ההכנסות משוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים - 35-50 מיליון דולר ורווח גולמי בין 55%-65%.

ההכנסות משוק הרכב - 65-110 מיליון דולר ורווח גולמי בין 35%-45%. רכישת חברות - 30-40 מיליון דולר, בהתאם ובכפוף להזדמנויות רכישה אפשריות שתעמודנה בפני החברה. שיעור רווח EBITDA מתואם צפוי להיות 15%-20% בשנת 2029

בשנים שלאחר שנת 2029 צופה ולנס צמיחה משמעותית בהכנסות בשוק הרכב עם השקת רכבים מבוססי מערכות ה- ADAS (רכבים עם יכולות אוטונומיות) בקרב יצרני רכב שהינם לקוחות קיימים של החברה ויצרני רכב שצפויים להיות לקוחות חדשים.

לשנת 2025 צופה ולנס הכנסות בטווח של 71-76 מיליון דולר המהווים גידול של 25%-33% משנה לשנה. צפי האנליסטים הוא להכנסות של 79.5 מיליון דולר. בשוק האודיו-וידיאו המקצועי צופה החברה התאוששות חלקית של הלקוחות שצברו מלאים עודפים בשנים הקודמות, אימוץ שבב ה- 6320 VS (עם ממשק 3.2 USB) והשקת מוצרים מבוססי השבב ע"י לקוחות החברה לשוק שיחות הועידה.

"כמובילה בתחום השבבים לתקשורת מהירה, אנו בעמדה מצוינת לענות על הביקוש הגובר בעולם לחוויות וידאו מהירות ואמינות יותר", אמר גדעון בן-צבי, מנכ"ל החברה. "שבבי החברה מוטמעים במגוון מכשירים ומשנים את החוויה הדיגיטלית בדרך שבה אנו חיים, עובדים ולומדים מדי יום. "ניצבת לפנינו הזדמנות צמיחה עצומה. אסטרטגיית הצמיחה שלנו כוללת מינוף הטכנולוגיה המרכזית שלנו לשירות שווקים חדשים שנמצאים בתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית, גיוון מקורות ההכנסה שלנו ותמיכה בצמיחה אורגנית באמצעות רכישות אסטרטגיות שירחיבו את נוכחותנו בשוק. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו יכולה לייצר צמיחה בת קיימא וליצור ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך."

מנועי הצמיחה של ולנס

הנהלת החברה הציגה את אסטרטגיות הצמיחה האורגנית והלא-אורגנית בשווקים העיקריים, עם ערך שוק כולל פוטנציאלי (TAM) המוערך בכ-5.5 מיליארד דולר:

שוק האודיו-וידאו: ולנס צופה עלייה בביקוש לפתרונות חכמים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים חוויות וידאו איכותיות עבור חדרי ישיבות, הן לפגישות מרוחקות והן לקרובות. עם הגידול במספר ההתקנים ובחדרי הפגישות בכל הגדלים, מתכננת ולנס לנצל את הפתרונות הטכנולוגיים שלה, כולל פתרון USB3 המוביל בשוק. גודל השוק הכולל (TAM) של פתרונות הוידאו לחדרי ישיבות צפוי לצמוח לכ-350 מיליון דולר עד שנת 2029.

שוק הרכב: המעבר לכלי רכב אוטונומיים ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) מציב בפני ולנס הזדמנות צמיחה משמעותית. לאחרונה החברה הודיעה על שלוש זכיות בפרויקטים עם יצרני רכב אירופאים הכוללות את שבבי ה-ADAS של ולנס בדגמים העתידיים שיניבו הכנסות החל משנת 2026. ככל שטכנולוגיית הרכב מתקדמת, כך גדל הביקוש לחיישנים בעלי רזולוציה גבוהה ולעיבוד נתונים בזמן אמת. שוק הרכב הכולל הפוטנציאלי (TAM) צפוי להגיע ל-4.5 מיליארד דולר עד שנת 2029.

קיראו עוד ב"גלובל"

שוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים: שבבי ולנס נותנים מענה תחרותי חיוני בתחום הייצור, בו יש צורך ביכולות ראייה ממוחשבת מתקדמות לשיפור יעילות המפעל ודיוק הבדיקות. שבבי VS6320 ו-VA7000 של ולנס, פתרונות וידאו ו-USB חדשניים, יקדמו את אימוץ הראייה הממוחשבת במגזר התעשייתי. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) עבור ראייה ממוחשבת וצרכים תעשייתיים צפוי להגיע ל-460 מיליון דולר עד 2029.

שוק הציוד הרפואי: ולנס מספקת שבבים לתעשיית הרפואה במשך שנים רבות, וכעת ממקדת את פעילותה בהזדמנויות חדשות בתחום האנדוסקופיה ובהחלפה להתקנים לשימוש חד-פעמי, כחלק מהמאמץ של ה-FDA-+ לשפר את בטיחות המטופלים ולהפחית סיכונים וזיהומים. שבבי ולנס מציעים פתרון פשוט, אמין ומשתלם לאנדוסקופיה חד-פעמית, מהלך שיכול להאיץ את המעבר בתעשייה. ערך השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) השנתי לאנדוסקופיה חד-פעמית עשוי להגיע ל-625 מיליון דולר, בכפוף לאישור רגולטורי וקצב אימוץ השוק.

רכישות ומיזוגים: ולנס מתכננת להוסיף גם אפיקים של צמיחה לא אורגנית באמצעות רכישת חברות סינרגטיות שמניבות הכנסות, עם פוטנציאל לרווחיות, בעיקר בשווקים של אודיו-וידיאו מקצועי וראייה ממוחשבת תעשייתית. לחברה 133.1 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים נכון ל-30 בספטמבר 2024, ובשילוב עם יכולת פיננסית חזקה, החברה יכולה לבצע רכישות סינרגטיות בהתאם לאסטרטגיה ויעדי הצמיחה ארוכת הטווח של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.