הום דיפו
צילום: טוויטר
דוחות

הום דיפו מעלה תחזית לשנה כולה בזכות רווחים גבוהים ברבעון השלישי

המכירות בחנויות זהות של ענקית ה"עשה זאת בעצמך" בירידה, אבל החברה אופטימית לגבי ההמשך וצופה השנה ירידה של 2.5% בנתון זה לעומת תחזית קודמת לירידה של 3%-4%; הרווח הסתכם ב-3.78 דולר למניה, האנליסטים צפו רווח של 3.65 דולר למניה
רוי שיינמן |

הום דיפו HOME DEPOT , המתמחה במוצרים לשיפוץ הבית ותחזוקתו, הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים גם ברווח למניה וגם בהכנסות ברבעון השלישי, מה שהוביל אותה לעדכן את התחזיות שלה לשנה כולה כלפי מעלה.

עם עלייה בביקושים למוצרים עונתיים, כמו גינות ומתחמי ישיבה, החברה מצליחה למשוך לקוחות בתקופות בהן נרשמת ירידה בצריכה בשוק. בנוסף, העלייה במכירות הקשורות למוצרים שנועדו לתקן נזקים שנגרמו מסופות הוריקן הגדילה את היקף המכירות.

הום דיפו; קרדיט: טוויטר

הום דיפו; קרדיט: טוויטר

 

תוצאות הרבעון השלישי מעל לצפי

ברבעון השלישי דיווחה הום דיפו על רווח מתואם למניה של 3.78 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.65 דולר למניה. הכנסות החברה עמדו על 40.2 מיליארד דולר ברבעון, כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על 39.3 מיליארד דולר בלבד.

מדובר בהכנסות גבוהות ביחס לרבעונים הקודמים ובהתחשב בהתמודדות החברה עם האתגרים הכלכליים הקיימים. השיפור במכירות והכנסות החברה מצביע על כך שלקוחות ממשיכים להשקיע בשיפוץ ותחזוקת בתיהם, אולי כחלק ממגמת "עשה זאת בעצמך" שצברה פופולריות במהלך תקופת הקורונה וממשיכה להשפיע על השוק.

 

העלאת התחזית

בהמשך לביצועים החזקים ברבעון השלישי, הום דיפו העלתה את תחזיותיה לשנה כולה. החברה מעריכה כי מכירותיה יצמחו בכ-4% במהלך שנת 2024, בהשוואה לתחזית הקודמת שהציגה צמיחה נמוכה יותר, בטווח של 2.5%-3.5%. 

בנוסף, החברה עדכנה את תחזיתה לגבי הירידה ברווח למניה. כעת היא צופה ירידה של כ-2% בלבד, בניגוד לתחזיות קודמות שהצביעו על ירידה של 2%-4%. השיפור במצב הרווחיות עשוי לנבוע מהגברת היעילות התפעולית והניהול המוקפד של עלויות, מה שמוביל לתוצאות פיננסיות חזקות יותר.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

המכירות בחנויות זהות ירדו, אך פחות מהצפי

המכירות בחנויות זהות, המשקפות את הביצועים של חנויות קיימות בלבד ולא כוללות פתיחה או סגירה של סניפים, ירדו ב-1.3% ברבעון השלישי. הירידה היא מתונה יותר מהתחזיות הראשוניות, אך מדובר ברבעון השמיני ברציפות שבו נרשמת ירידה במכירות חנויות זהות של החברה. 

בהום דיפו מציינים כי התחזית השנתית למכירות בחנויות זהות מעודכנת אף היא כלפי מעלה, וכעת החברה צופה ירידה של 2.5% במכירות חנויות זהות, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על ירידה של 3%-4%. התחזית המעודכנת מצביעה על שיפור במכירות, כאשר הלקוחות ממשיכים לפקוד את חנויות החברה ולעדכן את בתיהם, גם אם בקצב מתון מהעבר.

מניית הום דיפו נסחרת לפי שווי של 405.8 מיליארד דולר אחרי עלייה של 18% מתחילת השנה ושל 40% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 28 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית הום דיפו בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.