מנכ"ל סולאראדג בשיחה עם העובדים': "אנחנו מבצעים ריסטרט מלא ומנקים את כל הרעל מהמערכת"
מנכ"ל סולאראדג' סולאראדג' הזמני, רונן פייר, קיים שיחות ועידה עם העובדים אחרי פרסום התוצאות החלשות והתחזית הגרועה לרבעון הרביעי כדי להסביר להם איך הוא נערך להוציא את החברה מהבוץ.
פייר נמצא בארה"ב בשיחות עם משקיעים ונראה שהוא מצליח לשכנע חלק מהם בתוכנית השיקום וההבראה שהוא מוביל. אחרי פרסום התוצאות והתחזית המניה קרסה (אחרי סגירת המסחר ב-22%), אבל בסופו שח דבר סיימה את היום בעלייה קלה, אם כי מדובר במחיר שפל. המניה צנחה ביום הקודם ב-20%, על רקע בחירת טראמפ שרוצה לעצור את הסובסידיות לתחום האנרגיה המתחדשת.
סולאראג' נסחרת במחיר של 14.8 דולר ושווי של 850 מיליון דולר. בשיא היא היתה מעל 20 מיליארד דולר. אף אחד לא מצפה שהיא תחזור לשיא, אבל האם יש תקווה להמשך? התחזית הקודמת להכנסות של מעל 300 מיליון ברבעון הוחלפה בתחזית הכנסות של 180-200 מיליון דולר. החזרה לצמיחה מתעכבת, המלאי עדיין מנופח, ההפסד השוטף מפחיד.
"אנחנו מבצעים ריסטרט מלא ומנקים את כל הרעל מהמערכת", אמר פייר בהתייחסו להחלטה למחוק מלאי במעל 800 מיליון דולר במהלך הרבעון, כשסך המחיקות וירידת הערך של נכסים (לרבות מוניטין ונכסים לא מוחשיים) עמדו על כ-1 מיליארד דולר. "המחיקה אמנם מכאיבה, אבל היא לא שורפת מזומן בפועל אלא מבצעת ניקוי שולחן הכרחי." החברה דיווחה על הפסד של כ-1.2 מיליארד דולר ברבעון, כאשר ללא מחיקות ההפסד היה עומד על כ-200 מיליון דולר.
- כך נעשה ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם
- דירה מקבלן או דירה מיד שנייה? או - למה דירות יד שנייה זולות משמעותית מדירות קבלן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייר התייחס גם להשפעת הניצחון הסוחף של דונלד טראמפ על שוק האנרגיה המתחדשת: "למרות החששות בשוק, חשוב לזכור שבתקופת נשיאותו הראשונה של טראמפ, סולאראדג' חוותה את אחת מתקופות השיא שלה, במיוחד בארה"ב." הוא הוסיף כי "שני המפעלים החדשים של החברה ממוקמים במדינות רפובליקניות, מה שעשוי להקשות על שינוי התמריצים הממשלתיים כי הדבר יפגע בעובדים".
המצב באירופה
באשר למצב השוק באירופה, פייר צייר תמונה מורכבת: "אנחנו רואים האטה משמעותית בשווקים המרכזיים שלנו. הולנד תקועה בבעיות רגולציה, פולין מאטה, וגרמניה לא מצליחה לפצות על הירידות." החברה צופה כי ההתאוששות באירופה תהיה איטית מהציפיות המוקדמות.
כחלק מההתמודדות עם המשבר, החברה נוקטת במדיניות מחירים אגרסיבית: "אנחנו מוכנים להקריב רווחיות כדי לשמר נתח שוק ולעזור למפיצים שלנו להחזיק מעמד," הסביר פייר. החברה הורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי ל-180-200 מיליון דולר, הרבה מתחת לציפיות השוק שעמדו על מעל 300 מיליון דולר.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
סולאראדג' נוקטת בגישת תמחור אגרסיבי כדי להשיג שתי מטרות - לתפוס נתח שוק ולהפחית את המלאי. זו גישה שטובה לתזרים, אבל לא לרווח - הרווחיות אפילו שלילית. הבעיה הגדולה עם הגישה הזו הוא העתיד. כשמוכרים בזול, קשה אחר כך להרים את המחירים.
בצד החיובי, פייר הדגיש את ההתאוששות קטנה בשוק האמריקאי, במיוחד במגזר הבתים הפרטיים, שמהווה את ליבת העסקים של החברה. "השוק המסחרי ממשיך להיות יציב וטוב," ציין פייר, "ואנחנו רואים סימנים ראשונים של התאוששות בשוק הביתי."
נקודת אור נוספת יחסית המצב התזרימי של החברה. "עמדנו ביעד שריפת המזומנים לרבעון השלישי של 75 מיליון דולר, ואנחנו צופים ירידה משמעותית ל-0 עד מינוס 20 מיליון דולר ברבעון הבא," אמר פייר. "המעבר לרווחיות בתחילת 2025 הוא יעד מרכזי שלנו."
השינויים בהנהלה והדוחות האחרונים
במקביל למשבר, החברה מתמודדת גם עם שינויים בהנהלה. נדב צפריר, יו"ר החברה, הודיע על פרישתו מהתפקיד בעקבות מינויו למנכ"ל צ'ק פוינט. פייר שהוא מנכ"ל זמני, עדכן כי הדירקטוריון צפוי למנות מנכ"ל קבוע עד סוף השנה.
בשורה התחתונה, סולאראדג' מנסה לבצע מהלך הבראה משמעותי בתנאי שוק מאתגרים. החברה הכניסה ברבעון השלישי 260 מיליון דולר, מתחת לתחזית של 270 מיליון דולר, ורשמה הפסד חריג של כ-15 דולר למניה. התוצאות הובילו לצניחה של 22% במניית החברה.
פייר הבטיח לשוב ולעדכן את העובדים בפגישה הרבעונית שתיערך ב-19 בנובמבר, שם יציג גם את המוצרים החדשים שהחברה מתכננת להשיק ב-2025. "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת," סיכם פייר, "אבל יש לנו תוכנית ברורה להתאוששות ואני מאמין ביכולת שלנו לצאת מזה חזקים יותר."
- 6.אמונחטאפ 08/11/2024 16:31הגב לתגובה זוהתעניינתי במערכת ביתית שלהם לפני כשלושה חודשים והכנסתי פניה לאתר ועד היום הם לא התקשרו. המתחרות כן התקשרו ונתנו כמובן הצעות מחיר אני חושב שזה מעיד על משהו לא טוב. כן נראה שיש להם יותר מדי מנהלים לפי האתר
- 5.אנפייז אהובתי 08/11/2024 14:02הגב לתגובה זוהמנכל הזמני הקבוע שיברח ברגע שיהיה פראייר אחר שיחליף אותו. רק אתמול נמחק מלאי של מליארד דולר וכבר מבזבז כסף. יש מישהו שעוד מאמין להולד של האנליסטים? צריך להיות כתוב Get rid .
- 4.dave921 08/11/2024 11:07הגב לתגובה זוחברה כושלת שאסור להשקיע בה !!
- 3.מחכים ומחכים 08/11/2024 09:50הגב לתגובה זוהעיקר שנתנו הסברים והמלצות והבורסה פה זבל צריך לסגור אותה ולעוף מפה
- 2.דנה 08/11/2024 08:30הגב לתגובה זוהמנהלים שואבים משכורות עתק וקיומה של החברה לא ברור. תיתכן פשיטת רגל תוך חודשים.
- אבל סולאראדג הם לא בבורסה הישראלית (ל"ת)08/11/2024 14:34הגב לתגובה זו
- 1.מר בין 08/11/2024 08:15הגב לתגובה זוהישראלים חושבים שלהיסחר בארה"ב זה כסף קל, ממש לא, אם תדווחו לא אמת פשוט פשוט "יחתכו" אותכם. וכך קרה לסולאראדז. אינכם ראויים להיקרא חברה רצינית. כשגדלו=תתבגרו תודיעו שהתיישרתם. בהצלחה
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מונית מעופפת של ארצ'ר אוויאיישן. קרדיט: רשתות חברתיותמכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
חברת ארצ'ר אוויאיישן סיכמה רבעון שלישי עם הפסד נקי של כ-130 מיליון דולר ועלייה בהוצאות התפעול, שהובילו לנפילה של כ-8% במניה; במקביל, ולקראת האולימפיאדה, החברה רכשה את שדה התעופה האות'ורן בלוס אנג'לס תמורת 126 מיליון דולר והודיעה על גיוס הון נוסף בהיקף
של 650 מיליון דולר
חברת התעופה החשמלית ארצ'ר אוויאיישן Archer Aviation -7.88% פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, שכללו תמהיל של התקדמות טכנולוגית ומסחרית לצד החמרה בהפסדים הפיננסיים. החברה, הנחשבת לאחת מהמובילות בתחום כלי הטיס החשמליים האנכיים (eVTOL), דיווחה על הפסד נקי של כ-130 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-115 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות התפעוליות של החברה טיפסו לכ-175 מיליון דולר, בין היתר בשל עלייה בהוצאות כוח האדם ובתהליכי הניסוי והפיתוח של המטוס החשמלי ה-Midnight, המיועד לטיסות עירוניות קצרות. תזרים המזומנים של ארצ׳ר נותר יציב יחסית, והחברה סיימה את הרבעון עם יתרות מזומן, מקבילות מזומן והשקעות קצרות טווח בהיקף של 1.64 מיליארד דולר, לצד 7.3 מיליון דולר במזומן מוגבל.
רכישות משמעותיות
בשיחת המשקיעים, המנכ"ל והמייסד אדם גולדשטיין ניסה לשדר אופטימיות כשהדגיש את המהלך האסטרטגי החדש של החברה: רכישת שדה התעופה האות'ורן (Hawthorne Airport) בלוס אנג'לס תמורת 126 מיליון דולר במזומן. מדובר בשטח של 80 דונם, הכולל כ-17 אלף מ"ר של מתקני טרמינל, משרדים והאנגרים. השדה נמצא במרחק של כ-4 ק"מ מנמל התעופה המרכזי של לוס אנג'לס, LAX.
לדברי גולדשטיין, זהו "צעד היסטורי שיאפשר לארצ'ר להפוך את השדה למרכז העצבים של מוניות האוויר של לוס אנג'לס לקראת אולימפיאדת 2028". הוא הוסיף כי מדובר ב״הזדמנות חד פעמית לשלוט בשדה תעופה אסטרטגי ולהפוך אותו למודל לחיקוי למרכזי תעופה עירוניים ברחבי העולם״. החברה מתכננת להקים במקום מרכז ניסוי לטכנולוגיות תעופה מבוססות בינה מלאכותית, כולל ניהול תעבורה אווירית וקרקעית חכם, כחלק מהחזון להפוך את הטיסות האנכיות למרכיב יומיומי בתחבורה העירונית.
- המהפכה האווירית: מוניות eVTOL יגיעו לאובר תוך שנתיים
- המכוניות המעופפות מגיעות: מי תנצח במירוץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, ארצ'ר הודיעה על גיוס הון נוסף של 650 מיליון דולר, שהעלה את יתרות הנזילות שלה ליותר מ-2 מיליארד דולר. לפי דברי סמנכ"לית הכספים ההשקעה נועדה "להבטיח לחברה גמישות פיננסית להמשך השקעות ייצור, פיתוח והתרחבות גלובלית".
