מובילאיי וליפט בשיתוף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים
חברת שירותי ההסעה ליפט LYFT INC CL A ומובילאיי מובילאיי הודיעו היום על תוכנית לשיתוף פעולה שמטרתו לאפשר את הרחבת יכולת המסחור של שירותי רכבים אוטונומיים על ידי מפעילי ציי רכב מובילים.
שיתוף הפעולה עתיד למנף את מאגר המשתמשים של ליפט המונה כ-40 מיליון נוסעים מדי שנה ואת המוניטין שלה כחברת תחבורה גדולה בצפון אמריקה, בכדי לספק פלטפורמת ביקוש עבור ציי רכבים אוטונומיים מבוססי Mobileye Drive.
אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
המטרה היא כי מפעילי רכבים אוטונומיים בעתיד שיהיו מעוניינים לפרוס ולנהל ציי רכב בקנה מידה גדול באזורי מטרופולין שונים בצפון אמריקה, ירכשו כלי רכב מצוידים בטכנולוגיית מובילאיי מיצרני רכבים, יקבלו גישה למאגר משתמשי ליפט וישפרו את האופטימיזציה התפעולית והרווחיות של הציים שלהם.
- מובילאיי בדוחות טובים, מעלה את תחזית הרווח וההכנסות לשנה
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, החברות מתכננות להשתמש בטכנולוגיה החדשה מבוססת הענן של מובילאיי המחברת בין רכבים המצוידים בטכנולוגיית Mobileye Drive למפעילי ציי רכבים אוטונומיים. באמצעות האקוסיסטם הניהולי של מובילאיי וחבילת ה AV Partner APIs של ליפט צפויים ציי רכבים אוטונומיים לייצר הכנסות, מה שיאפשר למשתמשי ליפט גישה מהירה ורחבה יותר לרכבים אוטונומיים.
“הטכנולוגיה של מובילאיי היא חלק חשוב בהכנת צי רכבים אוטונומיים לשימוש בליפט", ציין דייויד רישר, מנכ"ל ליפט. "כאשר אנו מציבים יותר רכבים אוטונומיים לרשות 40 מיליון הנוסעים שלנו מדי שנה, אנו מתמקדים בבניית פלטפורמה שבה בעלי ציי רכב יהיו גאים להפעיל את הנכסים שלהם. אנו מקבלים בברכה את מובילאיי כשותף אסטרטגי חשוב בדרך לעתיד אוטונומי".
"שיתוף פעולה עם ספקי ניידות ומפעילים מובילים הם צעדים חיוניים להפוך את שירותי הניידות האוטונומית למציאות", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "הפעלת Mobileye Drive עם הרשת של Lyft המונה 40 מיליון נוסעים מדי שנה בצפון אמריקה, תאפשר ללקוחות הרכבים האוטונומיים שלנו להגיע לשווקים ואזורים גאוגרפיים חדשים עם שירותים אוטונומיים ולספק את היתרונות של הטכנולוגיה באמצעות עסק בר קיימא".
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מובילאיי סיפקה את טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים שלה לפרויקטים שונים של ניידות כשירות באירופה ובצפון אמריקה. כלי רכב המצוידים ב-Mobileye Drive מוצעים כעת כפיילוט עם מספר מפעילי ניידות בגרמניה, נורבגיה, קרואטיה וארצות הברית.
ברבעון השלישי הכנסות מובילאיי הסתכמו ב-486 מיליון דולר, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-10 סנט למניה. התוצאות היו מעל התחזיות של האנליסטים להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנט למניה. מניית מובילאיי נסחרת לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר אחרי ירידה של 64% מתחילת השנה ושל 58% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 67 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 35 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
- 1.כל הכבוד בהצלחה!!! (ל"ת)איציק תמיר 07/11/2024 16:01הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
נשיא קזחסטן, קאסים-ז'ומארט טוקאייב (יוטיוב)הכלכלה של קזחסטן - המדינה שהצטרפה להסכמי אברהם
קזחסטן מצטרפת להסכמי אברהם. בפועל יש כבר עשרות שנים הסכמים עם קזחסטן, צפוי שההצטרפות תרחיב את שיתופי הפעולה בכמה מישורים. אבל מיהי בעצם קזחסטן? ועל מה מבוססת הכלכלה שלה?
קזחסטן היא אחת הכלכלות הצומחות באירואסיה, עם מיקום גאוגרפי שממצב אותה כגשר בין סין לאירופה ובין רוסיה למזרח התיכון. שטחה הוא כ- 2.72 מיליון קמ"ר, והיא התשיעית בגודלה בעולם. אין לה מוצא לים פתוח\ יש לה גבולות ארוכים שהופכים אותה לצומת דרכים חשוב בסחר העולמי.
היקף. אוכלוסייה 20.6 מיליון תושבים. זו מדינה עם אוכלוסייה צעירה יחסית שמספקת כוח עבודה זול ואיכותי. הנשיא הוא קאסים-ז'ומארט טוקאייב זה שש שנים. קזחסטן היא רפובליקה נשיאותית: ראש המדינה הוא נשיא הנבחר ולו סמכויות רבות, לרבות כמפקד עליון של הכוחות המזוינים. קיים ריכוז של כוח בידי הנשיא וההנהגה.
התמ"ג הנומינלי מתקרב ל-300 מיליארד דולר בסוף 2025, בעוד במונחי PPP הוא חוצה את ה-900 מיליארד. התמ"ג לנפש במונחי PPP עומד על כ-36,000 דולר, רמה דומה לטורקיה, אך נמוכה במקצת מרוסיה. המעבר ממשק מבוסס מחצבים בלבד למשק מגוון יותר נמצא בעיצומו, עם דגש על לוגיסטיקה, דיגיטל ותעשייה קלה.
צמיחה של 6%
כלכלת המדינה מבוססת על נפט. ברבעונים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה שנתית של 6.1%-6.3%, כאשר התחזיות השנתיות נעות בין 5.5% מהבנק העולמי ל-5.9% מקרן המטבע. הגורם המרכזי: הרחבת שדה טנגיז, שהושקה רשמית בינואר 2025 והוסיפה 260 אלף חביות ליום בתפוקה מלאה. תפוקת הנפט הכוללת עברה את ה-100 מיליון טון בשנה, שיא היסטורי עם 75.7 מיליון טון בינואר-ספטמבר ו-8 מיליון טון באוקטובר לבדו. טנגיז לבדו תורם כשליש, עם תפוקה יומית שהגיעה ל-953 אלף חביות ביוני.

