ההכנסות והרווחים של מובילאיי בירידה, אך פחות מהצפוי - והמניה מתקנת
מובילאיי מובילאיי שאכזבה בתוצאות שהציגה פעמיים במהלך השנה ומנייתה קרסה מתחילת 2024 ביותר מ-70% - הפסד מוניטין של 2.7 מיליארד דולר, מדווחת על ירידה של 8% בהכנסות הרבעון השלישי ל-486 מיליון דולר. ביחס לרבעון השני מדובר בעלייה של 11%. תחזית ההכנסות המעודכנת ל-2024, בנקודת האמצע, נותרת ללא שינוי לעומת התחזית הקודמת.
הרווח המדולל המתואם למניה (Non-GAAP) הגיע ל-10 סנט. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים שהסתיימו ב-28 בספטמבר 2024 הוא 196 מיליון דולר, כולל 126 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024. התוצאות האלה הן מעל התחזיות של האנליסטים להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנטים למניה. על רקע זה עולה מניית החברה לקראת פתיחת המסחר ב-6% (אחרי שאתמול ירדה בשיעור דומה). בתחילת החודש הורידו UBS וגולדמן סאקס את הדירוג שלהם לחברה.
על פי התחזית השנתית, כולל הפסד בגין הפחתת מוניטין על סגירת מחלקת הלידאר, אך בניכוי המחיקה - התוצאות הצפויות דומות לתחזית קודמת. מדובר בתוצאות מאכזבות ביחס לציפיות ממובילאיי בתחילת השנה. השאלה היא מה יהיה בהמשך. מובילאיי נשענת על לא מעט לקוחות סיניים, שההזמנות מהם תנודתיות ותלויות בשוק הרכב החשמלי הסיני ובתנאי הסחר מול ארה"ב ואירופה. הסיכון עדיין גדול.
- מובילאיי בדוחות טובים, מעלה את תחזית הרווח וההכנסות לשנה
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו ממשיכים להתמקד ביעדים האסטרטגיים המרכזיים שלנו לשנתיים הקרובות, הכוללים שמירה והגדלה של מעמדנו בתחום ה-ADAS מחוץ לסין, העמקת קשרינו עם עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו דרך זכיות בפרויקטים למוצרים מתקדמים, והוצאה לפועל של מערך המוצרים המתקדמים שלנו המבוסס על EyeQ6, אשר ממנף את היתרונות התחרותיים ההיסטוריים של מובילאיי המוגברים על ידי גישות AI חדשניות", אמר נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע. "בעוד שסביבת הצמיחה בטווח הקרוב נותרה מאתגרת, היעדים שלנו מתמקדים בהזדמנויות לטווח הבינוני והארוך, ואנו צופים שאלו יבואו לידי ביטוי בצורה ברורה יותר בחודשים הקרובים".
דגשים עסקיים בולטים לרבעון השלישי של 2024
לדברי שעשוע, "בהיבט הפיתוח העסקי, עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו מייצגים יותר מ-80% מהכמות הנמכרת שלנו וכ-50% מנפח התעשייה. אנו סבורים כי אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו בתחום ה-ADAS באמצעות הזכיות האחרונות בפרויקטים של לקוחות אלו, שרבים מהם נמשכים עד השנים הראשונות של העשור הבא (2030).
"בהיבט המוצרים המתקדמים (כלומר, Surround ADAS, SuperVision, Chauffeur), אנו ממשיכים להתקדם לקראת התקשרויות עם 9 מתוך ה-10 (בנוסף ליצרניות רכב אחרות). בעוד שתזמון ההתקשרות נמצא, בסופו של יום, בשליטת יצרניות הרכב, להתקשרויות הללו ישנן נקודות החלטה המתוזמנות לחודשים הקרובים".
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
מובילאיי עדכנה כי היישום של תוכניות הייצור של קבוצת פולקסווגן למוצרי SuperVision, Chauffeur, ו-Drive מתקדם בהתאם לתוכניות, כולל ביצוע באחרונה של התקנה משולבת של חומרה ותוכנה מבוססי EyeQ6 ברכבי ניסוי.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
