מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
בשוק שבו יש הרבה הונאות, אנשים מנסים להסתיר ליקויים וכל אחד חושב שהאחר מנסה לעקוץ אותו, חשוב לדעת מה לשוב לעשות ולבדוק. מדריך "ביזפורטל" לרכישת רכב מיד שנייה
קניית רכב משומש מיד שנייה היא החלטה כלכלית חשובה לרבים, ונעשית בדרך כלל כשאין אפשראות לקנות רכב חדש מהיבואן. השוק הישראלי מציע מגוון רחב של כלי רכב מיד שנייה, ובדרך כלל מדובר בחיסכון משמעותי לעומת רכישת רכב חדש. עם זאת, כמו בכל עסקה גדולה, יש סיכונים שצריך להיות מודעים אליהם, ולבצע את הבדיקות המתאימות לפני קבלת ההחלטה.
רבים מעדיפים לרכוש רכב יד שנייה בגלל היתרון הכלכלי הברור. ירידת הערך של רכב חדש היא חדה במיוחד בשנים הראשונות. לאחר שלוש שנים בלבד, רכב חדש עשוי לאבד 30%-40% מערכו, ולכן קנייה של רכב בן שלוש או ארבע שנים מאפשרת ליהנות מרכב במצב טוב, מבלי לספוג את ירידת הערך הגדולה הזו.
ירידת הערך של רכב חדש בשנים הראשונות היא חדה במיוחד צילום: תמר מצפי
דוגמה לכך ניתן לראות בשוק כלי הרכב המשפחתיים: רכב חדש מדגם מסוים שיצא מהסוכנות יעלה כ-120 אלף שקל, בעוד שגירסה משומשת של אותו רכב מ-2020 תעלה כ-80 אלף שקל בלבד. מדובר בחיסכון משמעותי ללא ירידה משמעותית באיכות הרכב.
- מאופציות אמריקאיות ואירופאיות עד מרווחי סטרייק - הידע שלא תוכלו לסחור בלעדיו
- עולם האופציות: מ-Call ו-Put ועד סטרייק ופרמיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרונות ברכישת רכב משומש:
חיסכון כספי – מחיר הרכב נמוך בהרבה מזה של רכב חדש.
בחירה רחבה יותר – בשוק היד השנייה ניתן למצוא מגוון רחב של דגמים, כולל כאלה שכבר לא מיוצרים.
ירידת ערך נמוכה יותר – לאחר שהרכב עבר את השנים הראשונות, ירידת הערך שלו מתונה יותר.
חסרונות ברכישת רכב משומש:
סיכון של קניית רכב עם בעיות מכניות – רכב משומש עלול לסבול מבלאי או תקלות שלא תמיד ניתן לזהות בקלות.
אחריות מוגבלת – רכב יד שנייה לרוב לא יכלול אחריות מקיפה כמו רכב חדש מהיבואן.
מה חשוב לבדוק לפני שקונים רכב יד שנייה?
כשמחליטים לרכוש רכב משומש יש כמה פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון לפני החתימה על העסקה:
ההיסטורה של הרכב – אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לבדוק הוא ההיסטוריה של הרכב - מידע על תאונות קודמות, טיפולים ותיקונים, ובעיקר על מספר הידיים שעבר הרכב. כך לדוגמה, רכב שעבר תאונה קשה עשוי להיראות טוב למראית עין, אך הנזק יכול להשפיע על ביצועי הרכב והבטיחות שלו.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
דו"ח של מכון בדיקה יכול להוריד את המחיר שדורש המוכר צילום: pexels
בדיקה במכון בדיקה מקצועי – מומלץ לקחת את הרכב לבדיקה במכון מוסמך לפני הרכישה. הבדיקה תחשוף את מצב המנוע, השלדה, מערכות החשמל והבלמים, ובאופן כללי תיתן תמונה של מצב הרכב. במקרים רבים, דו"ח של מכון בדיקה יכול להוריד את המחיר שהמוכר דורש או לחשוף בעיות שלא נראו בבדיקה הראשונית.
בדיקת רישום ברשות הרישוי – חשוב לבדוק את הרכב ברישום במשרד הרישוי ולוודא שהוא לא משועבד, ממושכן או מעוקל. כמו כן, יש לוודא את מספר הבעלים הקודמים, שכן רכב שעבר מספר רב של ידיים עלול לסבול מבלאי גבוה יותר.
מסמכי תחזוקה וטיפולים – אם הרכב שמור עם תיעוד טיפולים מסודר, זו אינדיקציה טובה לכך שהרכב טופל היטב. לעתים קרובות, כלי רכב מטופלים ברשתות מוסכים מורשים ומסמכים אלה יעידו על תחזוקה סדירה ואיכותית של הרכב.
הבדיקות המעמיקות מסייעות בכמה דברים. ראשית הן נותנות הגנה מסוימת על ההשקעה ברכב, בכך שהן מאפשרות לוודא שהרכב במצב תקין, ולא תצטרכו להוציא סכומים משמעותיים על תיקונים בעתיד הקרוב. בנוסף, בדיקה מקצועית תוכל לחשוף תקלות או בעיות נסתרות ברכב, כמו תאונות או נזקים שיכולים להשפיע על הביצועים והבטיחות.
מנגד, לבדיקות האלה יש גם חסרונות אפשריים. כך למשל, הן עולות כסף, ולעתים גם אם הרכב לא נרכש בסופו של דבר. כמו כן, מדובר בתהליך ארוך ומורכב – הצורך בבדיקות מקיפות יכול להאריך את זמן החיפוש אחר הרכב המתאים.
סוגי מוכרים: סוכנויות, אנשים פרטיים ועסקות טרייד-אין
קנייה מאדם פרטי: זוהי אפשרות נפוצה בשוק היד השנייה. מדובר בעסקה ישירה בין הקונה למוכר, מה שמאפשר גמישות במו"מ על המחיר, ולעתים מחירים נוחים יותר.
יתרונות:
מחיר נמוך יותר – מחירים של כלי רכב מאנשים פרטיים נוטים להיות נמוכים יותר מאשר בסוכנויות רכב.
גמישות במו"מ – קל יותר להגיע להסכמות על המחיר מול אנשים פרטיים.
חסרונות:
חוסר ודאות – אין ביטחון לגבי מצב הרכב, ולעתים המוכר יסתיר פרטים בעייתיים.
אחריות מוגבלת – עסקה פרטית אינה כוללת אחריות על הרכב.
קנייה מסוכנות רכב: סוכנויות רכב רבות מציעות כל רכב מיד שנייה, ולעתים מדובר בכלי רכב שנרכשו במבצעי טרייד-אין.
יתרונות:
שקט נפשי – סוכנויות רבות מציעות אחריות חלקית על הרכב.
מגוון רחב – אפשרות בחירה בין מספר דגמים ויצרנים.
חסרונות:
מחיר גבוה יותר – המחירים שמציעות הסוכנויות עבור כלי הרכב יהיו לרוב גבוהים יותר מהמחירים מאנשים פרטיים.
היצע מוגבל – ייתכן שהסוכנות לא תציע בדיוק את הדגם שאתם רוצים לקנות.
עסקות טרייד-אין: חלק מהסוכנויות מציעות עסקות טרייד-אין, שבמסגרתן הלקוח מוסר את הרכב הישן שלו, ומקבל הנחה עבור הרכב החדש שהוא רוכש.
יתרונות:
חיסכון בזמן – אין צורך למכור את הרכב הישן שלכם באופן עצמאי.
נוחות – העסקה מתבצעת במקום אחד, ללא צורך במו"מ ממושך.
חסרונות:
שווי נמוך לרכב הישן – שווי הרכב שנמסר בעסקת טרייד-אין לרוב יהיה נמוך מהמחיר שלו בשוק.
כדאי לקנות רכב של ליסינג?
רכבי ליסינג נהפכו למצרך מבוקש בשוק היד השנייה בישראל, בעיקר בגלל ירידת הערך הנמוכה שלהם לעומת כלי רכב פרטיים.
יתרונות:
תחזוקה מסודרת – רכבי ליסינג מטופלים לרוב במוסכים מורשים, ויש תיעוד מלא של כל הטיפולים והתיקונים שבוצעו בהם.
מחיר נמוך יחסית – רכבי ליסינג נמכרים לעתים במחיר נמוך יותר מהמקבילים הפרטיים שלהם.
חסרונות:
שימוש אינטנסיבי – רכבי ליסינג עשויים להיות עם קילומטראז' גבוה - מה שעשוי להביא לבלאי מואץ של חלקי הרכב.
סיכון לבלאי נסתר – בשל השימוש האינטנסיבי, ייתכנו בעיות שלא תמיד ניתן לגלות בבדיקות ראשוניות.
- 3.ירון 25/10/2024 15:10הגב לתגובה זופחחח, ניכר שהכותב אינו מבין בתחום כתיבתו. רכישת רכב יד שניה מחברות ליסינג עדיפה ביי פר על רכישה מאדם פרטי בכל היבט ומימד אפשריים (מצב הרכב, אחריות, טיפולים, תיקונים ובוודאי גם במחיר הרכב).
- 2.רכב 0 ק"מ?יד שניה 0 ק"מ (ל"ת)מיכא 25/10/2024 15:01הגב לתגובה זו
- 1.ניר 25/10/2024 14:08הגב לתגובה זומה חדש פה? דבר שני רכב ליסינג הוא לרוב ללא תחזוקה תקינה כמו שרשום בכתבה. מרשים לעצמם לזלזל לרוב.

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
