וול-סטריט ננעלה בירידות שערים; אנפייז נפלה ב-15%, ARM איבדה 7%
המדדים סיימו בירידות שערים, כאשר הנאסד"ק ירד ב-1.6%, בעוד הדאו וה-S&P 500 ירדו עד 0.95%. הנפט סיים את יום המסחר עם ירידות של 1.1%, לאחר יומיים של עליות. גם הזהב בלט עם ירידות של 1%. עוד בלטו היום מקדונלד'ס MCDONALDS עם ירידות של 5%, סולאראדג' סולאראדג' שנפלה ב-15% בעקבות אנפייז וגאוזי שקפצה ב-10% בעקבות עסקה עם פרארי.
בין בינה מלאכותית לאנרגיה גרעינית: הימור המיליארדים של סם אלטמן - ככל שענקיות הטכנולוגיה משקיעות יותר בבינה מלאכותית, תחום הצורך כמויות עצומות של אנרגיה, כך גוברים הביקושים לאנרגיה גרעינית. מניית Oklo זינקה כמעט פי 3 מאז אמצע ספטמבר.
לקראת דוחות טסלה TESLA INC : האם מאסק יצליח להרגיע את המשקיעים? בוול-סטריט צופים רווח של 60 סנט למניה והכנסות של 25.5 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח של 66 סנט למניה והכנסות של 23.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.
האם מגע הקסם של וורן באפט נעלם? ככה הפסיד באפט 20 מיליארד דולר; מכירת מניות אפל ובנק אוף אמריקה, על ידי באפט מעוררות שאלות - להרחבה: האם מדובר בטעות יקרה, או באסטרטגיה שקולה בשוק יקר? ומה באפט חושב על המחירים בוול סטריט?
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה הלו"ז לדוחות ביומיים הקרובים בוול סטריט:
יום רביעי לפני המסחר: ורטיב VERTIV HOLDINGS LLC. , בואינג BOEING , נקסטרה NEXTERA ENERGY , ג'נרל דיינמיקס GENERAL DYNAMICS .
אחרי המסחר: IBM INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES , טסלה TESLA INC , טי מובייל T-MOBILE .
יום חמישי לפני המסחר: אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES ,UPS UNITED PARCEL SERVICE , סאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO .
יום חמישי אחרי המסחר: דקרס DECKERS OUTDOOR CORP .
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרוג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, תומך בחשאי בקמלה האריס - התמיכה השקטה מגיעה בזמן שדיימון מחוזר על ידי שני המחנות הפוליטיים המרכזיים בארה"ב; תמיכתו של דיימון עשויה להיות משמעותית עבור האריס. כמנכ"ל הבנק הגדול בארצות הברית, דיימון נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם הפיננסי.
בשוק האג"ח חוששים מעליית טראמפ לשלטון, איך אלון מאסק יציל אותו? מאקרו: עם עליית סיכויי טראמפ לנצח בבחירות עולה החשש להתרחבות הגרעון ותשואות האג"ח מזנקות - מה הפתרון של טראמפ? שוק המניות: הרוטציה בריאה לראלי בשוק מיקרו: הלהיט האטומי בשוק המניות - איך נחשפים לסקטור האנרגיה הגרעינית הלוהט?
קיראו עוד ב"גלובל"
מניות במרכזקוקה קולה COCA COLA דיווחה על תוצאות חזקות אך הזהירה מפני אתגרים עתידיים - למרות העלייה בהכנסות, נרשמה ירידה של 1% בנפח המכירות ביחידות מוצר, כאשר מחירי המוצרים עלו ב-10% בממוצע; החברה הזהירה כי ברבעון הרביעי צפויה השפעה שלילית של כ-10% על הרווח למניה בשל תנודות במטבע, בנוסף להשפעה שלילית של 3%-4% כתוצאה מרכישות, מכירות ושינויים מבניים.
המניה שזינקה ב-45% ביום אחד והיא לא חברה טכנולוגית - למרות התנודתיות בין היפני, הביקוש הער להנפקת Tokyo Metro מצביע על כך שהטלטלות האחרונות בשוק המטבע אינן מרתיעות את המשקיעים מלהשקיע במניות יפניות
טקסס אינסטרומנטס TEXAS INSTRUMENTS הפתיעה לטובה למרות תחזית מאכזבת - למרות התוצאות החיוביות, החברה הפתיעה כאשר פרסמה תחזית הכנסות של 3.7-4 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, נמוך מהערכות האנליסטים שעמדו על 4.06 מיליארד דולר
מקדונלדס MCDONALDS ירדה ב-5% לאחר שהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) דיווח על התפרצות חיידקי אי-קולי הקשורה להמבורגר של החברה, שהובילה לאשפוזם של 10 אנשים ולמקרה מוות אחד.
רשת בתי הקפה סטארבקס STARBUCKS ירדה ב-4.5% לאחר שתוצאותיה הראשוניות לרבעון הרביעי הראו ירידה במכירות. סטארבקס גם השעתה את תחזיותיה לשנת 2025.
בואינג BOEING איבדה 1.8% לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי. ההכנסות של 17.84 מיליארד דולר, שהחברה הודיעה עליהן מראש, עלו על תחזית האנליסטים של 17.82 מיליארד דולר. בואינג דיווחה על הפסד של 10.44 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי היה שלילי ב-1.95 מיליארד דולר בשל הפסדים במגזרי המטוסים המסחריים והביטחון.
חברת האנרגיה הסולארית אנפייז ENPHASE ENERGY נפלה ב-15% לאחר שפרסמה תחזית הכנסות נמוכה מהצפוי לרבעון הרביעי. אנפייז צופה הכנסות ברבעון הנוכחי בטווח שבין 360 ל-400 מיליון דולר, בעוד שאנליסטים שנסקרו על ידי LSEG צפו 435.8 מיליון דולר. תוצאות הרבעון השלישי גם היו נמוכות מהציפיות.
קוקה-קולה COCA COLA דיווחה על תוצאות חזקות אך הזהירה מפני אתגרים עתידיים - למרות העלייה בהכנסות, נרשמה ירידה של 1% בנפח המכירות ביחידות מוצר, כאשר מחירי המוצרים עלו ב-10% בממוצע; החברה הזהירה כי ברבעון הרביעי צפויה השפעה שלילית של כ-10% על הרווח למניה בשל תנודות במטבע, בנוסף להשפעה שלילית של 3%-4% כתוצאה מרכישות, מכירות ושינויים מבניים.
מניית קוואלקום QUALCOMM INC -1.33% ירדה ב-3.8% לאחר שבבלומברג דיווחו כי מתכננת השבבים הבריטית Arm מתכננת לבטל הסכם רישיון מרכזי עם החברה.
ספיריט איירליינס SPIRIT AIRLINES זינקה ב-45% - דיווחים על מיזוג אפשרי - על פי הדיווחים, פרונטיר גרופ וספיריט איירליינס נמצאות בשלבים ראשוניים של דיונים על מיזוג אפשרי; המקורות המצוטטים בדיווח מציינים כי אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה חלק מתהליך הסדרת החובות של ספיריט במסגרת הליך פשיטת רגל.
הישראליות בוול סטריט
מניית חברת גאוזי (GAUZ), המפתחת זכוכית חכמה ונסחרת בנאסד"ק, קופצת ב-9% לאחר שהודיעה כי פרארי בחרה בחברה כספקית אסטרטגית, וכתוצאה מכך גאוזי כבר החלה בייצור סדרתי של טכנולוגיית הזכוכית החכמה SPD (Suspended Particle Device) עבור רכב הפנאי-שטח היוקרתי של יצרנית הרכב האיקונית.
סולאראדג' סולאראדג' נופלת ב-14% בעקבות דוחות אנפייז, כאשר האחרונה דיווחה על הכנסות של 380.8 מיליון דולר, מתחת לתחזיות השוק שעמדו על 392 מיליון דולר. נוסף על כך, הרווח למניה עמד על 0.65 דולר, כאשר הצפי היה 0.77 דולר למניה.
צים צים קפצה אתמול ב-8% בעקבות התחזית החזקה של ענקית השילוח הדנית מארסק. מארסק העלתה את תחזית ה-EBITDA שלה לשנה לטווח של בין 11-11.5 מיליארד דולר, מעל לצפי האנליסטים של 10.1 מיליארד דולר; מארסק רואה המשך עלייה במחירי השילוח, וזה צפוי להשפיע גם על צים.
מניות הסייבר בשיא - מניית פאלו אלטו פאלו אלטו הגיעה לשיא, וזה מגיע גם לצ'ק פוינט צ'ק פוינט - המניה של צ'ק פוינט הגיעה למחיר של 209 דולר ושווי שוק של 23 מיליארד דולר, שיא כל הזמנים. המניה של צ'ק פוינט זינקה ב-37% מתחילת השנה
- 5.ש 23/10/2024 18:15הגב לתגובה זוכל המניות הדואליות שמשפיעות על הארביטראז בירידה למעט טבע בעליה קטנה. וזה אחרי עליות חדות בדולר
- 4.רון 23/10/2024 17:19הגב לתגובה זוניראה שאוקבר יראה אפס במדדים של הבורסה בארצות הברית בגלל הבחירות והמשקיעים יחכו לדעת מי יבחר ומה המדיניות הכלכלית והביטחונית שלו כדי לקבוע את השקעותיהם בהמשך
- 3.ש 23/10/2024 17:00הגב לתגובה זוהדולר ממשיך לעלות? אין בעיה, נפיל את המניות הדואליות והופ, שוב פער ארביטראז שלילי. הדולר טס מעל 2 אחוז בשלושה ימים. השוק כאן ירד אתמול באחוז. פער הארביטראז בכל הימים האלה היה תמיד שלילי... לקראת ראשון יכינו פער שלילי מעל אחוז בדיוק כמו שעשו בשבוע שעבר.
- מלחמת עולם שלישית.מה לא ברוררר..? (ל"ת)צרנוחה 23/10/2024 17:24הגב לתגובה זו
- 2.ש 23/10/2024 13:56הגב לתגובה זופער הארביטראז יהיה שלילי..
- 1.הנפט יורד??? זה הזדמנות להשקיע תקיפה באירן תקפיץ אותו (ל"ת)שלמה 23/10/2024 13:35הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
