ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, תומך בחשאי בקמלה האריס
בזמן שהמרוץ לנשיאות ארצות הברית מתחמם, מתברר כי ג'יימי דיימון, המנכ"ל רב ההשפעה של בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, מביע תמיכה שקטה בסגנית הנשיא קמלה האריס. הניו יורק טיימס היה הראשון לחשוף את תמיכתו החשאית של דיימון בהאריס, אם כי הבנקאי עצמו נמנע עד כה מלהביע תמיכה פומבית במועמד כלשהו למירוץ לנשיאות.
התמיכה השקטה מגיעה בזמן שדיימון מחוזר על ידי שני המחנות הפוליטיים המרכזיים בארה"ב.
מעניין לציין כי דיימון, שמנהל את הבנק הגדול בארצות הברית, נחשב למועמד פוטנציאלי לתפקיד שר האוצר, ושמו עלה לא פעם בהקשר זה, כולל על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. בראיון שהעניק טראמפ לבלומברג ביולי האחרון, הוא אף ציין במפורש כי דיימון הוא "מישהו שהייתי שוקל" לתפקיד.
הדברים מקבלים משנה תוקף לאור אירוע מתחילת אוקטובר, כאשר טראמפ שיתף ברשת החברתית שלו, Truth Social, תמיכה מזויפת כביכול של דיימון. מטה הקמפיין של טראמפ נמנע מלהגיב הן לדיווחים על תמיכתו של דיימון בהאריס והן לפוסט המזויף.
מעדיף את האריס
הרקע לתמיכתו של דיימון בהאריס מגיע בזמן שהסקרים מראים על תיקו בין האריס לטראמפ לקראת הבחירות המתוכננות ל-5 בנובמבר. שני המועמדים מנסים לגייס את תמיכתם של מנהיגי עסקים בולטים, הן כבעלי ברית פוליטיים והן כיועצים בנושאי כלכלה.
- מה קורה כשהבוס הוא בוט? גופי ענק החלו לאפשר הערכת ביצועים עם AI
- חברת האופנועים שהותירה חותם על התרבות האמריקאית ומה קרה היום לפני 40 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מומחים מעריכים כי תמיכתו של דיימון, גם אם שקטה, עשויה להיות משמעותית עבור האריס. כמנכ"ל הבנק הגדול בארצות הברית, דיימון נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם הפיננסי, וקולו נשמע היטב בקרב הקהילה העסקית. תמיכתו בהאריס מעניינת במיוחד לאור העובדה שדיימון ידוע בביקורת שהשמיע בעבר כלפי מדיניות כלכלית ורגולטורית של הממשל הדמוקרטי. עם זאת, נראה כי הוא מעדיף את גישתה המתונה יותר של האריס על פני האלטרנטיבה.
האם דיימון קרוב לפרישה?
עתידו המקצועי של דיימון, שכיום בן 68, מעורר ספקולציות רבות בוול סטריט. במאי האחרון, במהלך כנס המשקיעים של החברה, הוא הבהיר כי בכוונתו להמשיך בתפקידו כמנכ"ל עוד שנים רבות. עם זאת, הוא הדגיש כי ההחלטה על מחליפו נתונה "לחלוטין בידי הדירקטוריון".
השאלה מי יחליף את דיימון בניהול הבנק הגדול בארצות הברית מעסיקה את המגזר הפיננסי זה זמן רב. בשנת 2021, הדירקטוריון הציע לדיימון מענק משמעותי של 1.5 מיליון מניות, בשווי משוער של כ-50 מיליון דולר, כדי לשכנע אותו להישאר בתפקיד לחמש שנים נוספות.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לאחרונה, דיימון ערך שינויים ארגוניים משמעותיים בצמרת הבנק. בין היתר, ג'ניפר פיפסק וטרוי רורבאו מונו לעמוד בראש חטיבת הבנקאות המסחרית וההשקעות המורחבת, בעוד מריאן לייק קיבלה שליטה מלאה על חטיבת הבנקאות הצרכנית. צעדים אלו נתפסים כהכנת הקרקע ליורשים פוטנציאליים.
דיימון מכהן כמנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס מאז 2005. הוא נחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתעשייה הפיננסית, בזכות הובלת הבנק דרך המשבר הפיננסי של 2008 והצלחתו להביא את החברה לרווחי שיא. בהתייחסו לעתידו, דיימון הדגיש כי ההחלטה על פרישתו תלויה בדירקטוריון, והוסיף כי הוא עדיין מחזיק באנרגיה הנדרשת לתפקיד.
- 5.כרגיל שקרים של שמאלנים תעמולה שקרית למשוך קולות (ל"ת)ניצחון מוחלט 23/10/2024 15:30הגב לתגובה זו
- 4.ירושלמית 23/10/2024 06:22הגב לתגובה זוהאיש הוכיח את יכולתו המקצועית. ולצידה פרספקטיבה חברתית רחבה . ראוי להתמודד על הנשיאות בארה"ב
- 3.איזה קאמלה 22/10/2024 23:56הגב לתגובה זורק כשאין לה תשובה מספר החוקים שלמדה בע"פ.אין לה דעה משלה
- 2.אלחנן 22/10/2024 21:35הגב לתגובה זוהשם יאיר דרכה.
- ימח שמה פרו פלסטינית אנטישמית (ל"ת)חיים 23/10/2024 01:41הגב לתגובה זו
- 1.אז מסתבר שכל אידיוט יכול לנהל בנק באמריפח (ל"ת)22/10/2024 21:20הגב לתגובה זו
- שין 22/10/2024 22:28הגב לתגובה זושכל אידיוט יכול להשמיע את דעתו וחוסר ידיעתו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
