אייפון 16 – באמת כזה חידוש? ומה אנחנו יודעים על ה-S25 של סמסונג?
אפל השיקה את סדרת האייפון 16 לפני כחודש באירוע ה–Glowtime שהתרחש במטה שלה בקליפורניה, והללו פתוחים להזמנות כבר מה-20 לספטמבר. במקביל, שמועות והדלפות על ספינת הדגל של סמסונג – הגלקסי S25 – מתחילות להצטבר לכדי תמונה די ברורה. אז מה אנחנו יודעים על ספינות הדגל של המכשירים הניידים?
אייפון 16: החידושים
זוכרים שבשנים קודמות אפל השיקה סדרת סמארטפונים, והיה ברור מה יש באיזה דגם, ובאם כדאי להשתדרג ובאיזה מחיר? יופי, כי גם אנחנו לא זוכרים. לכן ההשקה של האייפון 16 היא בגדר חידוש בפני עצמו. בסדרות החדשות של האייפון 16 ברור מה ההבדל בין סדרת הבסיס לסדרת הפרו, והפרו מקס לא שונה מדי מהפרו הרגיל.כפתור הצילום ופחות עיבוד
מזה שנים שהצילום הוא אחת הפונקציות החשובות בסמארטפונים, כשיצרניות הטלפונים הניידים משקיעות כל העת בפיתוח המצלמות ותוכנות העיבוד לתמונות. פעם היו לנו בטלפונים מצלמה אחת, אחר כך 2, ואז 3 וכן הלאה, ואז הגיעו פנקציות העיבוד שהפיקו תמונות מרהיבות וחדות. בשנים האחרונות ישנה ביקורת רבה ברשת על העיבוד המוגזם שאפל עושה לתמונות. בשונה ממצלמת DSLR רגילה בה משתמשים צלמים מקצועים, שבה התמונה שמופיעה היא התמונה שנקלטה בחיישן, וכל עיבוד רצוי צריך להיעשות ידנית, התמונות המצולמות באייפונים עוברים עיבוד של אחרי הצילום בתוכנה ייעודית. באינטרנט זועמים כבר שנים על כך שהתמונות יותר מדי מעובדות ואיבדו כבר את האותנטיות. באייפון 16 אפל נסוגה מהעיבוד האוטומטי האקססיבית ומחזירה למשתמשים את השליטה על עיבוד התמונות, זאת על־ידי ריבוי אפשרויות הצילום. החידושים הבולטים באייפון 16 הם הכפתורים. כפתור הצילום וה־Action Button שבא כתחליף לכפתור ההשתקה שהיה בדגמי הקודמים.
כפתור הצילום באייפון 16. באדיבות: Apple כפתור הצילום הוא די מגניב. הוא מעוצב כך שיתן חוויה של מצלמת DSLR כמו של המקצוענים. מדובר בכפתור אלומיניום בציפוי חלק הקולט חצאי לחיצות ותזוזות של האצבע, ועוזר לכם לפתוח את המצלמה, להגדיר אותה ולצלם או להסריט מבלי לגעת במסך. ככה הוא עובד: לחיצה אחת והמצלמה נפתחת, גם אם הטלפון נעול. עוד לחיצה וצילמתם תמונה. לחיצה ארוכה תתחיל להסריט וידיאו. חצי לחיצה פותחת הגדרות בסיסיות כמו זום. שתי לחיצות קלות פותחות את תפריט ההגדרות כמו עומק, צבע, תאורה ועוד. בעזרת Swipe עם האצבע ניתן לברור בין האפשרויות שבטפריט. Action Button
במקום כפתור ההשתקה שהיה קיים באייפונים מאז ומעולם, הציבה אפל כפתור שימושי שמבצע עבורכם מגוון פעולות כגון פתיחת אפליקציות, הפעלת מצב ריכוז, הפעלת הפנס, פונקציות נגישות וגם – על אף שזה מיותר לחלוטין – לצלם תמונה. הכפתור היה קיים באייפון 15 רק בסדרת הפרו ובאייפון 16 הוא מוצב לרוחב כל הסדרה. אם יש לכם אייפון 14 או 15 – אתם יכולים להשתדרג אם בא לכם עוד כפתור. אם יש לכם אייפון 13 או ישן יותר, האייפון 16 הוא שדרוג מצויין עבורכם.שבב חדש וגרסה חדשה של מערכת ההפעלה
כיאה למוצר טכנולוגי שמושק בשנת 2024, האייפון החדש מגיע עם פונציונאליות AI חדשה בשם אפל אינטלג׳נס. מדובר בעוזר אישי מבוסס AI שיכול לכתוב כל מיני טקסטים, למיין הודעות ומיילים, לסכם שיחות – בקיצור, עוזר AI פשוט שהפעם הוא של אפל. העוזר מבוסס הבינה של אפל מגיע עם שני חידושים: גרסה חדשה של מערכת הפעלה Ios 18 שהושקה בפברואר ונכנסה לשימוש ב־16 לספטמבר, ושבב ה־A18. מערכת ההפעלה היא היורשת של IOS 17 שהושקה בספטמבר אשתקד. השבב הוא היורש החדש של שבב ה־A16 והוא נועד לתמוך בפונציונאליות ה־AI של מערכת ההפעלה החדשה. אך אליה וקוץ בה: הבינה המלאכותית של אפל תהיה זמינה רק אם הטלפון מוגדר לשפה האנגלית-אמריקאית. כרגע אין צפי לגרסה בעברית.בינג׳ בלי מטען
חיי הסוללה של האייפון 16 ארוכים בשעתיים עד 4 שעות כשמדובר בצפייה בסרטים. עם האייפון 16 ניתן לצפות במשך 18 עד 24 שעות בלי להטעין את הטלפון, לעומת אייפון 15 שהיה שורד ׳רק׳ 16 עד 20 שעות. אפל גם החליטה להקל קצת על החלפת הסוללה. בשנים האחרונות ניסתה אפל להקשות על החלפת חלקים שלא במעבדות מורשות, אך נראה שבדגם החדש הם קצת יורדים מהעץ.המחיר
סדרות האייפון 16 והאייפון 16 פרו מתומחרות בדומה לתמחור ההשקה של האייפון 15. בגרסאות ה–128 גיגה, אלו המחירים של האייפון החדש:- אייפון 16 – 4,299 שקל (2,996 שקל בהשקה בחו״ל)
- אייפון 16 פלוס –4,999 שקל (3,371 שקל בחו״ל)
- אייפון 16 פרו – 5,499 שקל (3,746 שקל בחו״ל)
- אייפון 16 פרו מקס – 6,649 (4,196 שקל בחו״ל). הפרו מקס מגיע עם זיכרון התחלתי של 256 גיגה.
מה אנחנו יודעים על הגלקסי s25 של סמסונג?
מוקדם מכדי לסקור את מכשיר הדגל של סמסונג, אך הצטברות ההדלפות והשמועות ברשת מרכיבות תמונה יחסית ברורה של מה אפשר לצפות מסמסונג: ביצועים משופרים, שבב חדש, וכנראה עליה במחיר.
היסטורית, סמסונג משיקה את מכשיריה בתחילת השנה בדרך כלל, בחודשים ינואר–פברואר. ההשערה היא שהגלקסי יושק באמצע ינואר 2025. לסמסונג יש עול כבד על הכתפיים כשזה נוגע ל־s25, שכן ה־s24 היה שיפור משמעותי מהדגמים הקודמים לו, עם חיי סוללה משופרים ופונקציונאליות AI מתקדמת מאוד. חלק מפונקציות הבינה המלאכותית שסמסונג הוסיפה לא מצאו שימושים יומיומיים, ולכן יהיה מפתיע אם סמסונג תעמיס על גבי הפונציות הקיימות אפשרויות חדשות. ומצד שני, אם לא תעשה כך היא מסכנת את היתרון של הדגם החדש, שגם ככה כנראה לא יהיה גדול במיוחד.
מדליף מהימן דיווח באינטרנט כי לדגם החדש יהיה מסך קצת יותר גדול – 6.63 אינץ׳ לעומת 6.2. אל תשכחו שמדובר בסמארטפון, כך שזה לא מעט ובהחלט מדובר בשיפור. אפקטיבית, מדובר ביישור קו עם האייפון 16 של המתחרה, שכן אייפון 15 ו־16 פלוס מצויידים במסך בגודל 6.7 אינץ׳.
ממה שידוע, סמסונג תטמיע שבב חדש גם היא – Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4, כך לפי הדלפה. השבב אמור לתמוך בחיי סוללה ארוכים יותר (משימה לא קלה ביחס ל-S24) ובביצועי בינה מלאכותית מהירים. זהו שבב יקר, ומכאן גם ההשערה שסמסונג תעלה מחירים. השערה שסמסונג לא תעלה את מחירי ההשקה היא שאפל השאירה את המחירים שלה קבועים ביחס לדגמים הקודמים. שווה לפקוח עין על הנושא ולחכות.
- בעקבות העיכובים ב-AI: מכירות האייפון 16 צנחו ב-6%
- טיקטוק חוזרת לאייפון: המהלך שחושף את המאבק בין וושינגטון לבייג'ין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.אופיר מורן 14/10/2024 08:33הגב לתגובה זו20 שנה והנוהג הטיפשי הזה לא מסתיים. בעצם אולי כן, כי לפחות לפי מה שאני רואה, הנושא הפך שולי. ואולי זה רק הגיל
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
