תוצאות בהתאם לתחזית לא יספיקו - איך וול סטריט תתייחס לעונת הדוחות?
על פי תחזיות של האנליסטים, החברות במדד S&P 500 צפויות להציג עלייה של 4.1% ברווח למניה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם הכנסות שצפויות לצמוח ב-4.7%. בראש הצומחות מניות הטכנולוגיה.
העלייה הזו מתאימה לשיעור הצמיחה הנמוך יחסית של הכלכלה האמריקאית, שנמצאת במגמת התמתנות יחד עם ירידת האינפלציה. הוצאות הייצור אומנם לא עלו בצורה משמעותית, אבל הוצאות כמו שכר לעובדים ממשיכות לטפס, מה שמונע שיפור ניכר בשולי הרווח של החברות. אנחנו צפויים לראות את זה בדוחות הכספיים הקרובים. ההשפעה של נתוני המאקרו על הענפים השונים משתנה מענף לענף.
הטכנולוגיה בראש לעומת הפיננסים והתעשייה
בעוד שסקטור הטכנולוגיה הוא תחום שצומח במהירות, ובמיוחד בחברות כמו אנבידיה, מיקרוסופט ומטא שמשתמשות בטכנולוגיות בינה מלאכותית כדי להגדיל רווחים. ישנם ענפים רגישים יותר לכלכלה כמו הפיננסים, מוצרי צריכה ותעשייה שצפויים להציג תוצאות פושרות ברקע המצב הכלכלי.
התוצאות הפושרות לצד עלייה משמעותית במדד מתחילת השנה, מעלות שאלה חשובה לגבי כיוון מדד ה-S&P 500 בהמשך. המניות במדד ה-S&P 500 עלו מתחילת השנה ב-22%, ונראה שהפעם על רקע העלייה, תוצאות שהם רק בטווח היעד, לא ילהיבו את המשקיעים. גם אם החברות יכו את התחזיות, הדבר לא עשוי להשפיע בצורה משמעותית.
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

התמחור של ה-S&P 500
מכפיל הרווח של ה-S&P לאורך זמן בהתייחס לרווחים בשנה הבאה הוא סדר גודל של 19-20. כעת הוא מעט גבוה יותר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח של 22 על הרווח בשנה הבאה. מכפיל הרווח של שבע המופלאות הוא קרוב ל-30. ה-S&P 500 שווה ערך נסחר זול יותר. מכפיל הרווח שלו הוא סביב 18 לשנה הבאה.
אלו לא מכפילי רווח מנופחים, אבל הם כן מבטאים מחיר מלא. הסיבה העיקרית שיכולה להניע אותם למעלה היא המשך התייעלות כתוצאה מבינה מלאכותית, וזה כבר קורה בלא מעט ענפים. מצד שני, החשש שלאחר העליות בשנת הבחירות, יהיה תרחיש של ירידות לאחר הבחירות, זה כבר קרה בעבר מספר פעמים, ולצד כלכלה בהאטה, ותמחורים יחסית גבוהים, זה לא מופרך.

נפילה במניות דווקא אחרי שהריבית החלה לרדת
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
התקופות הקשות ביותר לשווקים האמריקאיים - המשבר ב-2020-2021 ו-2008-2009 היו לאחר הורדת ריבית, כלומר במצב שעקום התשואות ההפוך חזר להיות רגיל.
עקום תשואה הפוך שמתחיל לחזור למצב הנורמלי - איתות מסוכן לשוק המניות
עקום תשואות הפוך שבו התשואות לטווח הקצר עולות על התשואות לטווח הארוך הוא נדיר וקורה לרוב כאשר יש ציפיות להפחתת ריבית. זה המצב בשנה האחרונה, כאשר בהדרגה הפער בין התשואות באג"ח הקצר לשנתיים לעומת האג"ח ל-10 שנים מתכווץ ואף חוזר לכיוון הטבעי. לפני שנה וחודשיים הפער היה 1.1% לטובת האג"ח הקצר. כעת האג"ח הקצר בתשואה של 3.98% והאג"ח ל-10 שנים בתשואה של 4.1%.
זה המצב הסביר, אבל תהליך של היפוך עקום התשואה בחזרה למצבו הטבעי, הוא איתות לשוק מניות מסוכן והאטה ואפילו מיתון כלכלי. ההיפוך הקודם בעקום, בין 2019 ל-2020, התרחש זמן קצר לפני מיתון הקורונה, וכעת, עם כלכלות העולם המתמודדות עם השפעות אינפלציה ואי-ודאות, השוק נותר דרוך בנוגע לסיכוי למיתון נוסף. ההיפוכים הקודמים היו רגע לפני נפילה בשווקים. האם זה יקרה גם הפעם?
האם ההיפוך בעקום התשואה לצד הורדת הריבית מבטאים ירידה בשווקים? ברור שזו לא עובדה, ולא עניין של שחור ולבן. יש בזה אומנם הגיון מסוים, כי היפוך תשואה מגיע בהמשך לריבית מאוד גבוהה שפגעה בעסקים ובאנשים. הפגיעה בהם מגיעה בדיליי ולכן במקרים רבים דווקא כאשר הריבית בכיוון מטה, הכלכלה בדעיכה והמניות יורדות. אבל זה רחוק מלהיות אינדיקטור מחייב.
- 1.רק מניח את זה כאן 14/10/2024 23:20הגב לתגובה זומכפילי forward זה חשוב.
- מעניין 15/10/2024 14:13הגב לתגובה זוזה אומר שתהיה עליה של 35% ברווח. בשנה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
