chatgpt
צילום: טוויטר
מדריך

ChatGPT: איך להשתמש בפלטפורמת ה-AI הפופולרית בצורה המיטבית?

החברה שפיתחה את ChatGPT הציגה השנה גרסת Turbo של GPT-4, שמהווה שדרוג משמעותי מבחינת מהירות הביצועים ועלויות השימוש. מה הצעד הבא של מנוע ה-AI הפופולרי ביותר, ואיך ניתן להיעזר בו בצורה הכי טובה?
עוזי גרסטמן |

במהלך השנה האחרונה נחשפו חידושים מרשימים בעולם הבינה המלאכותית (AI), ובמיוחד בפלטפורמת ב של OpenAI, שהפכה לאחד מכלי ה-AI המובילים בעולם. השיפורים והעדכונים האחרונים במנוע המתקדם, ובמיוחד גרסת GPT-4 ו-GPT-4 Turbo, הציבו רף חדש של יכולות חישוביות, שימושיות וממשק עם משתמשים. 

ChatGPT הושק לראשונה על ידי OpenAI ב-2020 והפך מהר מאוד לפופולרי בזכות היכולת שלו לנהל שיחות טבעיות ולהגיב בצורה אינטואיטיבית ומדויקת. המנוע מבוסס על טכנולוגיית GPT (Generative Pre-trained Transformer) - מודל שפה מתקדם הלומד ממיליוני מקורות נתונים כדי ליצור טקסטים דמויי אדם. הדור הנוכחי, GPT-4, שוחרר במרץ 2023 ונהפך לכלי מרכזי בעולמות כמו כתיבה יצירתית, פיתוח קוד, עיבוד שפה, ועוד.

גרסת GPT-4 בטוחה יותר ב-82% צילום: Depositphotos

גרסת GPT-4 מציעה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הגרסאות הקודמות. אחד השיפורים המרכזיים הוא היכולת להבין ולהגיב לטקסט בצורה עמוקה ומורכבת יותר. כך לדוגמה, GPT-4 יודע להבין הקשרים רחבים יותר, מה שמאפשר לו לספק תשובות מדויקות ואינטואיטיביות יותר. בנוסף, נעשו מאמצים לשפר את ההיבט הבטיחותי של המערכת, והודות לעבודה משותפת עם מומחים בתחום, המנוע בטוח יותר בכ-82% מקודמו.

במאי האחרון עוררה OpenAI עניין רב שוב, לאחר שהדגימה לראשונה שיחת אודיו, שנראתה יחסית מציאותית, בזמן אמת בין משתמשים ל-ChatGPT. הנהלת OpenAI, התחייבה לאחר מכן שהתכונה תגיע למנויי הפלטפורמה בתוך כמה שבועות. אלא שב-25 ביוני היא הודיעה כי היא נאלצת לדחות את השקת הפיצ'רים המשודרגים, על רקע שיפורים שהיא מכניסה לפלטפורמה - כולל אפשרות סירוב של המערכת לייצר תכנים מסוימים. הדחייה היתה של חודש אחד, כשההשקה בוצעה לקבוצה מצומצמת של מנויים. בחברה הצהירו אז שהמטרה היא שהפיצר יושק לקהל הרחב בהמשך השנה.

עוזר לשמור על השפה האיסלנדית

אחד היתרונות הבולטים של GPT-4 הוא השילוב שלו בחברות ובתעשיות שונות. כך לדוגמה, אפליקציית לימוד השפות דואולינגו (Duolingo) משתמשת בו ככלי ללימוד שפות על ידי ניהול שיחות חיות עם המשתמשים. Stripe, חברת שירותי התשלום, מנצלת את היכולות של GPT-4 לשיפור חוויית הלקוח ולהתמודדות עם בעיות הונאה. OpenAI אף שיתפה פעולה עם ממשלת איסלנד, שמיישמת את המנוע לשימור השפה האיסלנדית.

באירוע ההכרזה האחרון של OpenAI הוצגה גם גרסת Turbo של GPT-4, שמהווה שדרוג משמעותי מבחינת מהירות הביצועים ועלויות השימוש. גירסה זו מציעה למפתחים גישה ל-API של GPT-4 במחיר נמוך יותר ובמהירות גבוהה פי שניים מזו של GPT-4 הרגיל. כמו כן, חלק מהשיפורים ב-GPT-4 Turbo כוללים יכולות ניתוח גרפיים ושיתוף מסך, המאפשרות למשתמשים לנתח נתונים בזמן אמת, תוך שימוש בתכונות כמו ניתוח תמונות ואינפוגרפיקה ישירות מממשק הצ'אט.

אחד השיפורים המרשימים הוא יכולתו של המנוע לשנות את טון הדיבור שלו בהתאם להקשר. לדוגמה, ניתן לבקש מהמנוע לספר סיפור בצורה דרמטית, ולאחר מכן לשנות את הסגנון לסיפור משעשע או רשמי. יכולת זו מדגימה את הקפיצה המשמעותית ביכולת היצירתית והתקשורתית של המנוע.

קיראו עוד ב"BizTech"

כחלק מהאסטרטגיה של OpenAI להנגיש את הטכנולוגיה למשתמשים רבים ככל האפשר, החברה מאפשרת למשתמשים חינמיים ליהנות מגישה ל-GPT-4, כשלאחר שימוש בנפח מסוים, הם יועברו באופן אוטומטי ל-GPT-3.5. המשתמשים המשלמים, לעומת זאת, מקבלים גישה מורחבת ושימוש תכוף יותר במודל המתקדם.

מיקרוסופט שילבה את GPT-4 במוצריה, כולל ב-Copilot צילום: טוויטר

מיקרוסופט מאפשרת למשתמשיה ליהנות מ-GPT-4

בנוסף, מיקרוסופט, שהשקיעה רבות ב-OpenAI, שילבה את GPT-4 במוצרים שונים שלה, כמו Bing Chat ו-Copilot. בכך היא מאפשרת למשתמשים שלה ליהנות מהיכולות המתקדמות של GPT-4 ישירות ממוצרי החברה כמו דפדפן האינטרנט ומערכת ההפעלה Windows.

מנועי GPT ממשיכים לשנות את אופן הפעולה של תעשיות רבות. כך למשל, תחום שירות הלקוחות עובר מהפכה, כשארגונים משתמשים ביכולות הצ'אט של המנוע כדי לספק תמיכה מהירה ואוטומטית ללקוחות. עולם הפיננסים, השירותים הממשלתיים, ואפילו מערכת החינוך, נהנים מהיכולות של GPT-4 להנגיש מידע בצורה ידידותית, תוך שיפור חוויית המשתמש.

GPT-4 מפחית את הצורך בפיתוח ידני צילום: טוויטר

תחום הפיתוח הטכנולוגי אף הוא נהנה מיכולות GPT-4 לנתח ולכתוב קוד באופן עצמאי - דבר שמפחית את הצורך בפיתוח ידני ומאפשר למפתחים להתמקד במשימות מורכבות יותר. ביכולתו של המנוע לזהות בעיות בקוד, להציע פתרונות, ואף להסביר את התהליכים בצורה ברורה.

OpenAI מתמודדת גם עם שימוש לרעה במנוע ה-AI

על אף ההתקדמות המרשימה, ישנם אתגרים הניצבים בפני הטמעת GPT-4 בחיי היומיום. אחד האתגרים המרכזיים הוא ההתמודדות עם הפוטנציאל לשימוש לרעה במנוע לצורך יצירת מידע כוזב, או ניצול היכולות המתקדמות שלו לצרכים מוסריים פחות. OpenAI טוענת כי היא משקיעה מאמצים רבים כדי לוודא שהמנוע לא ינוצל לרעה, ושהוא משמש את המשתמשים בצורה אחראית.

עוד לדברי החברה, האתגר הטכנולוגי של יצירת מודלים שמסוגלים להבין הקשרים עמוקים יותר ולבצע פעולות מורכבות יותר עומד בראש סדר העדיפויות של OpenAI.

מדריך עדכני ל-ChatGPT - מה אפשר לעשות אתו?

גרסת GPT-4 של ChatGPT מביאה עמה כאמור כמה חידושים חשובים, שהופכים אותה לכלי חזק ואפקטיבי יותר לעומת הגרסאות קודמות של מנוע ה-AI:

הבנת הקשר רחב: המנוע מסוגל להבין הקשרים רחבים יותר בין חלקי טקסט - מה שמאפשר לו לספק תשובות מורכבות ומדויקות יותר.

שיפור הבטיחות והביצועים: OpenAI השקיעה מאמצים רבים לשיפור היכולת של המנוע להתמודד עם משימות באופן בטוח ומבוקר. גרסה זו בטוחה בכ-82% יותר מקודמותיה.

תמיכה בתעשיות שונות: GPT-4 משתלב עם מגוון חברות ותעשיות, כמו Duolingo ללימוד שפות ו-Stripe לניהול חוויית לקוח ותשלום. אפילו ממשלת איסלנד משתמשת במנוע לשימור השפה האיסלנדית.

GPT-4 Turbo הוא שדרוג חשוב נוסף שמציע גרסה מהירה יותר וחסכונית יותר בשימוש. משתמשים בתשלום יכולים ליהנות מגישה מוגברת למנוע המהיר יותר, כשמפתחים מקבלים גישה ל-API במחיר נמוך יותר.

מהם היתרונות של GPT-4 Turbo? מהירות משופרת - המנוע מהיר פי שניים מ-GPT-4 הרגיל; עלות נמוכה יותר - אפשרות לגישה ל-API במחיר נמוך, דבר שמאפשר לארגונים ומפתחים לעשות בו שימוש נרחב יותר; יכולות מתקדמות של ניתוח ויזואלי - אחד מהשיפורים המעניינים הוא היכולת לנתח תמונות, גרפים ומסמכים ישירות מהצ'אט, בלי צורך להעתיק ולהדביק טקסטים.

העבודה עם ChatGPT היא פשוטה במיוחד. ניתן לגשת למנוע בגרסתו החינמית דרך אתר ChatGPT. לאחר שימוש בנפח מסוים (בגרסה החינמית), המערכת תעביר אתכם ל-GPT-3.5. משתמשי ChatGPT Plus, שמשלמים 20 דולר בחודש, מקבלים גישה ישירה ל-GPT-4 - כולל גישה לא מוגבלת ותמיכה בכל התכונות החדשות של המנוע.

טיפים לשימוש אפקטיבי ב-ChatGPT

1. כדי להוציא את המיטב מ-ChatGPT, חשוב לנסח את השאלות בצורה ברורה וממוקדת. ככל שהשאלה תהיה ממוקדת יותר - כך התשובה תהיה מדויקת ואיכותית יותר.

2. נסחו שאלות מורכבות בשלבים: אם יש לכם שאלה מורכבת, חלקו אותה לשלבים כדי לקבל תשובות מפורטות ואיכותיות יותר.

3. שימוש בקוד: GPT-4 מצטיין בפיתוח קוד, כך שאם אתם מפתחים או מתכנתים - תוכלו לבקש מהמנוע לעזור לכם לכתוב, לבדוק ולתקן קוד בצורה מהירה ויעילה.

4. כתיבה יצירתית: המנוע מסוגל לעזור בכתיבת סיפורים, מאמרים, ושירה. תוכלו להנחות אותו בסגנון המבוקש – פורמלי, דרמטי, או משעשע.

5. השתמשו ביכולת הדיבור של GPT-4 ליצירת חוויית משתמש עשירה יותר – ניתן לקבל תשובות קוליות ברמת אנושיות מרשימה.

אחת התכונות החדשות והמרשימות של GPT-4 היא היכולת שלו לשנות את טון הדיבור בהתאם להקשר. כך לדוגמה, אפשר לבקש מהמנוע לספר סיפור בסגנון דרמטי, ואז לבקש ממנו לעבור לטון קליל יותר. בנוסף, גרסת Turbo כוללת אפשרות לשיתוף מסך, כך שהמנוע יוכל לסייע בניתוח גרפים ומידע ויזואלי בזמן אמת – כלי חזק מאוד למשתמשים בתעשיות הדורשות ניתוח נתונים מורכב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.