REE משאית חשמלית
צילום: REE

חברת המשאיות החשמליות REE חתמה על הסכם עם ענקית הייצור בתעשיית הרכב: המנייה נוסקת ב-40%

REE Automotive, חברת האוטוטק הישראלית, חתמה על הסכם ייצור גלובלי עם ענקית תעשיית הרכב Motherson Group, שביצעה השקעה אסטרטגית בסבב הגיוס הנוכחי העומד על 45.35 מיליון דולר

חיים בן הקון |

REE Automotive REE , חברה ישראלית מובילה בטכנולוגית רכב וספקית פלטפורמות לכלי רכב חשמליים הרשומה בנאסד״ק, חתמה עם Motherson Group – תאגיד בינלאומי ענק העוסק בייצור חלקים ומערכות לתעשיית הרכב על הסכם אסטרטגי, במסגרתו, Motherson תהיה אחראית על ניהול שרשרת האספקה ​​של כל חלקי הייצור ותתמוך בהרכבת המשאיות החשמליות של REE מבוססי מודול REEcorner מדגם REE P7 – המשאית החשמלית הראשונה המלאה המונעת על ידי תוכנה, וזמינה היום בשוק.
 

בנוסף להסכם הייצור החברה מדווחת על השלמת סבב גיוס בהיקף של 45.35 מיליון דולר במניות רגילות ובכתבי אופציה ששולמו מראש, שהונפקו בהנפקה פרטית במחיר של 4.12 דולר למניה. מדובר בפרמיה של 22.6% על מחיר השוק, שבתחילת יום המסחר עד על 3.36 דולר. 

ההנפקה התבצעה בהובלת קרן M&G, אחת מקרנות ההשקעה הגדולות באירופה והמשקיעה הגדולה ביותר של REE, שכעת לאחר סבב הגיוס מחזיקה בכ–16% מהון המניות המונפק של REE. זאת בנוסף להשקעה אסטרטגית של 15 מיליון דולר ע״י קבוצת Motherson שמגדילה את שיעור החזקתה ב–REE לכ–19%. בנוסף, השקיעה קרן Varana Capital ב–REE והגדילה את שיעור החזקותיה לכ–8%.

 

הסכם הייצור חשוב ל–REE מכיוון שהביקושים הבינלאומיים למשאיות חשמליות גבוה ואין די בהיצע הקיים כדי לענות על הביקוש. Motherson היא ענקית תעשייה בתחום ייצור הרכב עם ניסיון רב, מבין לקוחותיה של Motherson נמנות יצרניות רכב כגון טסלה, BMW, מרצדס, פולקסווגן, פורד, אאודי, יונדאיי, ועוד. ל–Motherson 400 מפעלים ב–44 מדינות, בהם עובדים כ–190,000 פועלים. Motherson תייצר, תרכיב ותפקח על שרשרת האספקה בארה״ב של משאיות מדגם P7, המבוססות על מודול REEcorner.

מהנהלת REE נמסר: "אנו נרגשים מאוד להיכנס להסכם זה עם Motherson המציין אבן דרך משמעותית בדרכנו לייצור סדרתי. אנו מאמינים שהסכם זה מאפשר לנו לצלוח את האתגרים, ולמזער את הסיכונים העומדים מול חברות המתניעות לראשונה ייצור המוני. הפריסה העולמית, יכולות הייצור, והניסיון הרב של Motherson בתעשייה, משתלבות בצורה מושלמת עם הטכנולוגיה והחדשנות של REE. שילוב זה מייצר ערך רב ללקוחותינו ולמשקיעים כאחד, על ידי האצת המעבר של ציי רכב בעולם לאנרגיה חשמלית ירוקה. אנו גאים לאחד כוחות עם Motherson ומוצאים השראה בסיפור ובתרבות שלהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.