אנבידיה
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot

מה המשקיעים מפספסים בדוחות אנבידיה?

דוחות אנבידיה לרבעון השני לא היו מושלמים, אבל הם עדיין היו טובים; זה היה צפוי ש"גמגום" כזה אצל ענקית השבבים יביא לירידות, אבל מי שמכר אחרי הדוחות כנראה הולך להתחרט על כך
רוי שיינמן | (4)

מניית אנבידיה  NVIDIA CORP נפלה ב-6% אחרי הדוחות בשבוע שעבר. קשה להגיד שהנפילה הפתיעה מישהו. כבר תקופה ארוכה שגוברת ההערכה מצד משקיעים ואנליסטים שהמניה מנופחת, וכי כל "גמגום" של החברה, בעיקר בדוחות, יוביל לתנודתיות גדולה. לא סתם האופציות על אנבידיה ניבאו תנודתיות של עד 10% לכאן או לכאן בעקבות הדוחות.

אנבידיה הפכה לסמל של ההשקעות בבינה מלאכותית שהתחיל אחרי השקת ChatGPT בנובמבר 2022, כאשר המניה עלתה ביותר מ-600% מאז. משמעות הדבר היא שמשקיעים נוטים להתמקד במכירות של יחידות העיבוד הגרפי Blackwell ו-Hopper (GPUs), החלקים המשמעותיים יותר במכירות המוצרים הקשורים לבינה מלאכותית, ומתעלמים מתחומי הפעילות האחרים של החברה.

 

אנבידיה היא לא רק חברת AI

קחו למשל משחקים. אנבידיה החלה לראשונה לעצב מעבדים גרפיים עבור מחשבי גיימינג בסוף שנות ה-90. מאז שבבי ה-AI תפסו את מרב תשומת הלב, אבל לא את כל נפח הפעילות של החברה. ברבעון השני, הכנסות המשחקים של החברה עלו ב-16% לעומת הרבעון המקביל ל-2.9 מיליארד דולר.

ג'נסן הואנג, מנכ

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה; קרדיט: טוויטר

גם עסקי הרשתות של החברה גדלו. ההכנסות בתחום עלו ב-16% לעומת הרבעון הראשון של השנה, כאשר מכירות של תשתיות רשת למרכזי נתונים של בינה מלאכותית הובילו את העליות. החברה צופה כי פלטפורמת הרשתות Spectrum-X שלה תהפוך למוצר שמכניס מיליארדי דולרים בשנה תוך שנה מהיום.

חלק נוסף ולא מדובר בפעילות אנבידיה הוא מאמציה לבנות מכוניות אוטונומיות. ההכנסות מחטיבת הרכב שלה עלו ב-37% לעומת הרבעון המקביל ל-346 מיליון דולר ברבעון השני.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

אנבידיה תמשיך לשלוט בשוק שבבי ה-AI

ברבעון השני אנבידיה רשמה רווח למניה של 68 סנט, על הכנסות של 30.04 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו שהחברה תדווח על רווח של 64 סנט למניה ברבעון לצד הכנסות של 28.65 מיליארד דולר.

אלה מספרים מעולים לאנבידיה שהיו כ-5% מעל לצפי האנליסטים, אלא שהעניין הוא שבששת הרבעונים עקפה אנבידיה בממוצע את צפי האנליסטים ב-12%, כלומר המשקיעים ציפו ליותר.

יכול להיות שהם צודקים - אנבידיה נסחרת במכפיל 42 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 30 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה, כלומר אנבידיה צריכה להציג צמיחה של 40% ברווח בין השנה לשנה הבאה, לא משימה פשוטה לחברה של 3 טריליון דולר.

אלא שכרגע אין סימנים ממשיים להאטה בתחום שבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה -פעילות מרכזי הנתונים של אנבידיה הכניסה 26.3 מיליארד דולר ברבעון לעומת הצפי בוול סטריט להכנסות של 25 מיליארד דולר, ובהשוואה לרק 10.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, למרות העיכובים, שבבי הדור הבא של אנבידיה מסדרת Blackwell צפויים להביא גם את ההכנסות לדור הבא. סדרת Blackwell צפויה לכלול שני דגמי שבבים: ה-B100 וה-B200, כאשר האחרון יהיה השבב החזק יותר ובעל הביקוש הגבוה יותר. נוסף על כך יש גם את שבב ה-GB200, שהוא מהיר יותר ומכיל שני שבבי B200 בנוסף לשבב שלישי שתפקידו לאפשר שיתוף נתונים בין השבבים ושיפור היעילות.

לפי הערכות, אנבידיה תגבה בין 30,000 ל-40,000 דולר עבור שבב ה-B200 ובין 50,000 ל-70,000 דולר עבור GB200. לפי הצפי של חלק מהאנליסטים, בערך 7% מהשבבים שאנבידיה תמכור ברבעון הרביעי יהיו שבבי Blackwell. התרומה לרבעון הרביעי משבבי B200 צפויה לעמוד על 3 מיליארד דולר, או 9% מסך ההכנסות הצפויות של 34.5 מיליארד דולר לפי צפי האנליסטים.

בינתיים, האנליסטים אופטימיים כאשר מחיר היעד הממוצע למניית אנבידיה עומד על 144.5 דולר, אפסייד של 21% על המחיר הנוכחי.

מניית אנבידיה נסחרת לפי שווי של 3 טריליון דולר אחרי זינוק של 141% מתחילת השנה ושל 144% ב-12 החודשים האחרונים. המניה נסחרת במכפיל 42 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 30 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית אנבידיה מתחילת השנה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יפה 03/09/2024 11:42
    הגב לתגובה זו
    עד אןגוסט הבא תגיע 1500
  • 2.
    זאת רק ההתחלה (ל"ת)
    איציק 02/09/2024 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הלאה 02/09/2024 18:22
    הגב לתגובה זו
    הסיכון גדול מהסיכוי, למה להחזיק מניה כזאת? לא חסרות חברות טובות
  • אבל אנבידיה מגמגמת והבורסה נופלת (ל"ת)
    מסכים 02/09/2024 21:41
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.