הסטארט-אפ AISAP קיבל אישור FDA לפלטפורמה לאבחון מחלות לב
חברת AISAP, קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור המוצר AISAP CARDIO, פלטפורמת תוכנה מבוססת בינה מלאכותית ראשונה מסוגה שפיתחה החברה, המשמשת לאבחון מהיר של בדיקות אולטרסאונד וזיהוי מדויק של מחלות לב מבניות ואי-ספיקת לב.
הפלטפורמה משלבת ארבעה מודולי אבחון מבוסס מכונה (CADx) של פתולוגיות מסתמי הלב ושמונה פרמטרים לבביים מרכזיים בפלטפורמת אולטרסאונד אחת מקיפה. המייצרת באופן אוטומטי אבחנות, מדידות ודוחות מסכמים עבור הרופא. הפלטפורמה מסייעת לרופאים שאינם מומחים בתחום הדימות לבצע את הבדיקות בדרך אפקטיבית. כדי להפיק את הסריקות הטובות ביותר ולזהות במהירות ובדייקנות עד 90 אחוז מהפרמטרים המבניים והתפקודיים הלבביים הנפוצים ביותר, ליד מיטת המטופל, בתוך דקות.
מחלות לב מהוות הגורם המוביל לתחלואה ותמותה, בשל כך הביקוש לבדיקות אולטרסאונד לב ככלי אבחוני בישראל הולך וגובר הן בקהילה והן באשפוז בבתי חולים. הצורך להמשיך להפנות מטופלים לבדיקת מעבדה המבוצעת על ידי טכנאים מנוסים ומפוענחת על ידי קרדיולוגים מומחים יוצר צוואר בקבוק על מעבדות האקו. כך למשל, מחלקה פנימית בישראל נדרשת לבצע עד כ-10 בדיקות אקו לב ביום ובפועל קיימת הקצאה לביצוע 1-2 בדיקות במעבדה. מה שמצריך פתרון לביצוע הבדיקות הנותרות במחלקות האשפוז באמצעות מכשור נייד.
הטכנולוגיה הקיימת לביצוע אולטרסאונד באמצעות מכשור נייד בנקודת הטיפול (point of care ultrasound) טומנת בחובה פוטנציאל לגשר על פער זה. היא תאפשר ביצוע אבחון מיידי ומדויק לכל המטופלים הזקוקים לכך, ע"י מתן יכולת לקלינאים שאינם מומחים בדימות, לביצוע הסריקות בדרך אופטימלית, לפענח בעצמם את התמונות ולקבל החלטה אבחונית-טיפולית ליד מיטת המטופל.
- FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?
- פלסאנמור קיבלה אישור FDA לשיווק האולטרסאונד הביתי בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ל-AISAP CARDIO יש פוטנציאל לבצע מהפכה בעולם האולטרסאונד", אמר פרופ׳ אהוד רענני, מייסד שותף בAISAP, מנהל מרכז לב, חזה וכלי דם במרכז הרפואי שיבא תל השומר, "מחלות מסתמים ואי ספיקת לב הם כיום הגורם המוביל לאשפוז ותחלואה בארה"ב. היכולת לאפשר לרופאים שאינם מומחי דימות לאבחן במהירות ובמדויק את מצב המטופל ליד המיטה, יוביל לגילוי וטיפול מוקדם יותר, יתרום לבריאות החולים, ליעילות המרכזים הרפואיים ולחיסכון בעלויות של מערכות הבריאות".
החזון של AISAP הוא לספק לכל רופא עם ערכת אולטרסאונד נייד יכולת לאבחן מחלות וממצאים באופן מיידי בעת מפגש עם מטופל, בכל מקום ובכל זמן - מהמרכזים הרפואיים הגדולים ועד למרפאות בישובים מרוחקים. המערכת מאפשרת לקלינאים לבצע סריקה קצרה בהתאם לפרוטוקול מוגדר, תוך סיוע לקלינאי ברכישת התמונות ובפענוח שלהן.
המידע נשלח באופן אנונימי לעיבוד אלגוריתמי בענן, שם מנותחים מבנה הלב, גודל החדרים והעליות, המסתמים וכלי הדם, נוזלים בשריר הלב, אופן זרימת הדם ועוד. התוצאות מנותחות באופן מיידי לרופא שמחליט האם לאשרר את האבחנה או לבצע בה עריכה. לבסוף, מופק דוח מפורט של הבדיקה שנשלח ישירות לתיק הרפואי הדיגיטלי של המטופל באופן המשתלב בתהליך הרפואי.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
בהתבסס על מחקרים פרוספקטיביים שבוצעו בישראל, בממוצע ב-50% מהסריקות מאותר ממצא משמעותי הדורש התייחסות, ב-25% שונה מהלך הטיפול על רקע ממצאי הבדיקה וכ-5% הופנו לביצוע פעולות דחופות ופרוצדורות מתקדמות.
AISAP הוקמה על ידי עדיאל עם-שלום (מנכ"ל), יזם טכנולוגי, מומחה מו״פ וטכנולוגיות מחשבים, שירת כ-15 שנים בצה״ל בתפקידי פיקוד וניהול של צוותי מו"פ וסייבר ביחידה 8200; פרופ׳ אהוד רענני, מנתח לב, מנהל מרכז לב, חזה וכלי דם במרכז הרפואי שיבא, יזם ומייסד חברת אינוולב ביו-מדיקל שנרכשה ע״י ענקית המכשור הרפואי אדוארדס; פרופ׳ רוברט קלמפנר (מנהל רפואי, AISAP) מנהל המכון למניעת מחלות לב ושיקום הלב במרכז הרפואי שיבא, מנהל המרכז הישראלי לחקר הלב וכלי הדם; פרופ׳ אהוד שוומנטל, קרדיולוג מומחה בעל שם עולמי באקוקרדיוגרפיה, יזם ומייסד חברת ונטור שנרכשה ע״ ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק (2009) ושותף מייסד בחברת מג׳נטה מדיקל שגייסה לאחרונה 105 מיליון דולר.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
