פלוטון מזנקת ב-30% - היום הטוב ביותר שלה מאז 2023
מניית חברת ציוד הכושר פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC מזנקת לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפוי בזמן שהיא מנסה להתאושש מהנפילה לאחר הקורונה.
פלוטון דיווחה לרבעון הרביעי על הפסד למניה של 8 סנט, עם הכנסות של 643.6 מיליון דולר. בוול-סטריט ציפו כי החברה תדווח על הפסד של 17 סנט למניה והכנסות של 628 מיליון דולר. ברבעון המקביל אשתקד, פלוטון רשמה הפסד מתואם של 68 סנט למניה. זו הפעם הראשונה מאז הרבעון של מרץ 2021 שההפסד של החברה היה נמוך מציפיות האנליסטים.
"סיימנו את שנת הכספים 2024 עם ביצועים חזקים ברבעון הרביעי, כאשר עמדנו או עברנו את התחזיות שלנו בכל המדדים המרכזיים והמשכנו להתקדם במספר יעדים פיננסיים," מסרה החברה.
התחזית להמשך
לשנה הנוכחית פלוטון הייתה פחות אופטימית מהציפיות בוול סטריט. החברה צופה הכנסות של בין 2.4 מיליארד דולר ל-2.5 מיליארד דולר בשנת 2025, נמוך מציפיות האנליסטים ל-2.69 מיליארד דולר ומייצג ירידה מהכנסות של 2.7 מיליארד דולר ב-2024. פלוטון גם צופה שיהיו לה בין 2.68 מיליון ל-2.75 מיליון מנויים בתשלום ב-2025, לעומת הערכות וול סטריט של 2.98 מיליון.
"תחזית ההכנסות שלנו מתונה עקב אי-ודאות לגבי יכולתנו לצמוח ביעילות במנויי הכושר המחוברים בתשלום ומנויי האפליקציה בתשלום. זה כולל את ההנחה שההשקעות שלנו ביוזמות חדשות לא יניבו צמיחה במנויים במהלך שנת הכספים, וכן בשל תחזית מאקרו-כלכלית לא ודאית," הסבירה פלוטון.
- מניית חברת ציוד הכושר שמזנקת אחרי הדוחות
- פלוטון קופצת ב-4% - למה בבנק אוף אמריקה נתנו לה המלצת קנייה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו הייתה תקופה מאתגרת עבור חברת ציוד הכושר. נכון לסגירת המסחר ביום רביעי, המניות ירדו ב-45% השנה. הביקוש לציוד האימון הביתי של החברה נפגע כאשר אנשים חזרו לחדרי הכושר לאחר תקופת הקורונה.
החברה ניסתה לשפר את המכירות באמצעות השקת מוצרים חדשים ושיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה כמו אמזון וגוגל. גוגל הודיעה בתחילת החודש שמשתמשי פיטביט פרימיום יקבלו גישה לספריית אימונים בווידאו מפלוטון.
תוכנית ההתייעלות ועזיבת המנכ"ל
חברת ציוד הכושר הכריזה בחודש מאי על תוכנית התייעלות שכללה יוזמות לקיצוץ עלויות ופיטורים. בנוסף, החברה הודיעה באותו הזמן שהמנכ"ל ברי מקארתי עוזב את תפקידו. עם זאת, בשיחה לאחר פרסום הדוחות, פלוטון ציינה כי בעוד היא מחפשת מחליף למנכ"ל, אין לה מועד ידוע לתחילת עבודתו של המנכ"ל הבא.- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"ברבעון הקודם, דיברנו רבות על הבאת העסק ליציבות פיננסית באמצעות יצירת תזרים מזומנים חופשי והפעלת העסק לקראת צמיחה רווחית ובת-קיימא," אמרה קארן בון, מנכ"לית זמנית משותפת. היא ציינה שתוצאות הרבעון הראו "המשך התקדמות בהשגת היעדים הפיננסיים הללו, עם רבעון שני ברציפות של תזרים מזומנים חופשי חיובי ו-EBITDA מתואם חיובי, הישג שלא השגנו בשנים האחרונות."
רוב האנליסטים המסקרים את המניה נותרו זהירים. מתוך 22 אנליסטים, שלושה ממליצים על קנייה, 16 על החזקה, ושלושה ממליצים למשקיעים למכור. פלוטון נסחרת כעת לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 30% מתחילת השנה ו-38% ב-12 החודשים האחרונים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
