ניר צוק פאלו אלטו
צילום: שלומי יוסף
דוחות

פאלו אלטו עקפה את ציפיות האנליסטים - קופצת ב-5% באפטר

החברה רשמה רווח למניה של 1.51 על הכנסות של 2.19 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.41 דולר על הכנסות של 2.16 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענקית הסייבר פאלו אלטו  פאלו אלטו פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי ורשמה רווח למניה של 1.51 על הכנסות של 2.19 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.41 דולר על הכנסות של 2.16 מיליארד דולר.

ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) של אבטחת הדור הבא גדלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-4.2 מיליארד דולר. יתרת ההתחייבויות הביצועיות גדלה ב-20% לעומת השנה שעברה ל-12.7 מיליארד דולר.

לרבעון הראשון של 2025, החברה צופה הכנסות בטווח של 2.10 מיליארד דולר עד 2.13 מיליארד דולר, המייצג צמיחה שנתית של בין 12% ל-13%. הרווח למניה צפוי לעמוד בטווח של 1.47 דולר עד 1.49 דולר, צמיחה שנתית של בין 7% ל-8%.

לשנת 2025 כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 9.10 מיליארד דולר עד 9.15 מיליארד דולר, המייצג צמיחה שנתית של בין 13% ל-14%. שולי רווח תפעולי צפויים להיות בטווח של 27.5% עד 28.0%. הרווח הנקי יהיה בטווח של 6.18 דולר עד 6.31 דולר, המייצג צמיחה שנתית של בין 9% ל-11%.

הדירקטוריון אישר 500 מיליון דולר נוספים לרכישה עצמית של מניות, מה שמגדיל את ההרשאה הנותרת לרכישות עתידיות של מניות ל-1 מיליארד דולר, שתפוג ב-31 בדצמבר, 2025.

"סיימנו את השנה עם ביצוע חזק של אסטרטגיית הפלטפורמיזציה שלנו ברבעון הרביעי," אמר ניקש ארורה, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו. "כשאנו מביטים קדימה לשנת הכספים 2025 ומעבר לה, אנו מתמקדים בהרחבת עסקי אבטחת הדור הבא שלנו באמצעות חדשנות וביצוע מתמשכים."

"החוזק של השורה העליונה שלנו בא לידי ביטוי ביתרת ההתחייבויות הביצועיות ובהכנסות השנתיות החוזרות של אבטחת הדור הבא," אמר דיפק גולצ'ה, מנהל הכספים של Palo Alto Networks. "במקביל, הצלחנו לאזן בין צמיחה רווחית, כאשר שולי הרווח התפעולי עלו ביותר מ-300 נקודות בסיס לשנה עם יצירת מזומנים חזקה, מה שמציין את אחת השנים הטובות ביותר עבור פאלו אלטו."

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה הכריזה היום גם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת SLB, ספקית שירותי טכנולוגיה מובילה בתחום הנפט והגז, אשר בעבר הייתה מוכרת בשם שלומברגר (Schlumberger). שיתוף הפעולה יאפשר שילוב של הפתרונות ומוצרי הסייבר המתקדמים של פאלו אלטו במערכות ובשירותים של SLB.

מנכ"ל SLB, אוליבייה לה פוץ', ציין בהקשר זה כי "באמצעות שיתוף פעולה זה, נוכל להמשיך ולבסס את מעמדנו כשותף הדיגיטלי המועדף עבור לקוחותינו".

ההודעה על שיתוף הפעולה הגיעה בתזמון אידיאלי, ממש לפני פרסום התוצאות של פאלו אלטו לרבעון הרביעי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.