וורן באפט עשוי לשלם מיסים בסך 15 מיליארד דולר על מכירת ההחזקות באפל
ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B של וורן באפט מחויבת לשלם מס על מכירת ההחזקה המשמעותית שלה באפל, לאחר שהחברה מימשה ברבעון השני רווחים של 59.6 מיליארד דולר, כאשר רובם המכריע נבעו ממכירת מניות אפל. ברקשייר מכרה כמעט מחצית מהחזקותיה באפל, ונותרה עם 400 מיליון מניות לאחר שמכרה 389 מיליון מניות.
הרווחים מאפל הם משמעותיים היות וברקשייר רכשה את מניות ענקית הטכנולוגיה בסביבות 34 דולר למניה. בעוד החברה לא חשפה את מחיר המכירה הממוצע של ההחזקה, בוול-סטריט מעריכים כי מחיר המכירה הממוצע של אפל ברבעון השני עמד על 186 דולר, מה שמרמז על רווח של קצת יותר מ-150 דולר למניה, או כ-59 מיליארד דולר. ברקשייר בנתה את הפוזיציה באפל בעיקר בין השנים 2016 ו-2018.
כלומר, יתכן מאוד וברקשייר תידרש לשלם מיסים בסך של 15 מיליארד דולר, בהתבסס על שיעור מס פדרלי ומדינתי משולב של 25%. וזה לא הכל. ברקשייר חייבת במס גם על המכירה הקטנה יותר של מניות אפל ברבעון הראשון, כאשר החברה הרוויחה אז 14 מיליארד דולר.
מובילה בתשלומי המס
תשלומי המס של ברקשייר עמדו בשנה שעברה על כמעט 8 מיליארד דולר והתשלומים על הרווחים מאפל צפויים להגדיל את תשלומי המיסים באופן משמעותי. החברה כבר היום אחת מהחברות האמריקאיות המובילות בתשלום מיסים לאוצר האמריקאי והיא עשויה לקחת את ההובלה הפעם בעזרתה של אפל.- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- אפקט באפט: אלפאבית קופצת ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באפט מתגאה באופן קבוע בתשלומי המס הגבוהים שהחברה שלו משלמת ומציין שההצלחה של ברקשייר נבעה בין היתר הודות לפעילותה בארה"ב. "אנחנו תמיד מקווים בברקשייר לשלם מס פדרלי משמעותי", אמר באפט במפגש המשקיעים השנתי וציין שהחברה שילמה יותר מ-5 מיליארד דולר לאוצר האמריקאי בשנה שעברה.
מתי ברקשייר תשלם מיסים?
המיסים של ברקשייר נחשבים לקצת מסובכים היות והוצאות המס שלה מורכבות ממיסים במזומן ומיסים נדחים על הכנסה. החברה מייצרת מיסים נדחים בעיקר על רווחים לא ממומשים, כאשר ברקשייר מפרישה כ-25% מרווח על החזקה לטובת מס הכנסה. המשמעות היא שההון העצמי של ברקשייר אינו מושפע ממכירות של החזקות.
בסוף 2023, ברקשייר החזיקה ב-57 מיליארד דולר של מיסים דחויים המשקפים את המסים שישולמו אם החברה תמכור את מניותיה בקוקה קולה, אמריקן אקספרס, בנק אוף אמריקה ואפל. על סמך הדוחות הכספיים של ברקשייר, נראה שהחברה עדיין לא שילמה מיסים על מכירת מניות אפל ובוול-סטריט סבורים כי החברה תשלם מיסים במחצית השנייה של השנה.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 2.יהודי טוב 13/08/2024 04:13הגב לתגובה זוכי לי זה יורד אוטומאטית?
- 1.יועצי המס שלו יפעלו להקטין את התשלומים. (ל"ת)אריאל 12/08/2024 23:21הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
