מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

מאנדיי עוקפת את הצפי בדוחות ובתחזית; המניה קופצת בטרום

חברת התוכנה הישראלית מספקת רבעון נוסף חזק, אותו היא מסיימת עם הכנסות של 236 מיליון דולר לצד רווח של 99 סנט למניה; צופה לסיים את הרבעון השלישי צעם הכנסות של בין 243-247 מיליון דולר מיליון דולר ורווח תפעולי של 19-23 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

מאנדיי מאנדיי הישראלית הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, עם הכנסות של 236 מיליון דולר לצד רווח של 99 סנט למניה. לצד התוצאות החזקות הודיעה החברה על תחזיות גבוהות מהצפוי עבור הרבעון הקרוב והשנה כולה. מניית החברה מגיבה לדוחות בעלייה של 7% במהלך המסחר המוקדם בוול סטריט.

ההכנסות הסתכמו ב-236.1 מיליון דולר, גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-228 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח נקי המתואם (Non- GAAP) עמד על 99 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 43 דולר למניה, מעבר לצפי האנליסטים לרווח של 56 סנט למניה.

תחזית גבוהה מהצפוי

לצד התוצאות פרסמה החבר את תחזיותיה לרבעון השלישי ולשנה כולה, שהכו גם הן את הצפי המוקדם של האנליסטים. את הרבעון השלישי צופה מאנדיי לסיים עם הכנסות של בין 243-247 מיליון דולר מיליון דולר, גידול של 28%-31% לעומת אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 243 מיליון דולר. זאת לצד רווח תפעולי מתואם (Non-GAAP) של 19-23 מיליון דולר (שיעור רווח של 8%-9%). תזרים מזומנים חופשי של 70 מיליון דולר עד 74 מיליון דולר ומרווח תזרים מזומנים חופשי של 29% עד 30%.

כמו כן, החברה העלתה את תחזיותיה עבור שנת 2024 אותה היא צופה לסיים עם הכנסות של 956-961 מיליון דולר, עליה של 31%-32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של כ-948 מיליון דולר. התחזית הקודמת של החברה הייתה להכנסות של בין 942-948 מיליון דולר.

החברה צופה גם רווח תפעולי מתואם (Non-GAAP) בסך 100 עד 105 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 10% עד 11%. תזרים מזומנים חופשי של 270 מיליון דולר עד 275 מיליון דולר ומרווח תזרים מזומנים חופשי של 28% עד 29%.

הנפקת החברה. קרדיט: נאסד"ק

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 55.8 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי בסך 50.8 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 47.6 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 45.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.

מספר הלקוחות המשלמים עם יותר מ-10 משתמשים עמד על 57,203, גידול של 15% לעומת 49,936 לקוחות ברבעון המקביל אשתקד. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-50,000 דולר עמד על 2,713, גידול של 43% לעומת 1,892 לקוחות ברבעון השני של 2023. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-100,000 דולר עמד על 1,009, גידול של 49% לעומת 677 לקוחות ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"גלובל"

שיעור ה-Net Dollar Retention ברבעון היה 110%. שיעור ה-Net Dollar Retention ללקוחות עם ARR של יותר מ-100,000 דולר היה 114%. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-100,000 דולר עמד על 1,009, גידול של 49% לעומת 677 לקוחות נכון ל-30 ביוני, 2023.

"שלוש שנים עברו מאז הנפקת מאנדיי בנאסד"ק, ואנו נרגשים יותר מתמיד מההזדמנויות הצפויות לנו בהמשך הדרך", אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים לקדם צמיחה חזקה ויעילה, תוך חדשנות מתמדת כדי להבטיח שאסטרטגיית ה- Go To Market, המוצרים והפלטפורמה, יוכלו לצמוח בסקייל יחד עם צמיחת הלקוחות שלנו. ברבעון השני, ההשקעות המתמשכות האלו אפשרו לנו להגדיל ביותר מפי שלושה את מספר המשתמשים הגבוה ביותר ללקוח יחיד, כחלק מהמשך ההתמקדות שלנו בלקוחות שוק האנטרפרייז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.