דניאל ברודי סיינריו
צילום: רשתות חברתיות
ראיון

"תקיפות על ביה"ח יכולות להסתכם בנזקים של מיליארדים - אנחנו עוזרים למנוע אותן"

חברות וארגונים צורכות שירותי הגנת סייבר מגוון רחב של חברות, אבל מי מגן על בתי החולים? "להביא פתרון שיגן על מכשיר MRI למשל בלי לפגוע בפעילות שלו מצריך הבנה עמוקה של התחום", אומר דניאל ברודי, סמנכ"ל טכנולוגיה ומייסד שותף בסיינריו, "לנו יש את הידע שלחברות הסייבר הגדולות אין"
רוי שיינמן | (1)

תקיפות סייבר הן איום הולך וגובר על ארגונים בכל התחומים, אך נראה שאחד התחומים שאולי לא ממוגן מספיק בהשוואה לתחומים אחרונים הוא תחום הבריאות ובתי החולים. תקלת קראודסטרייק שהשביתה בתי חולים ברחבי העולם הבליטה את הסכנה שבהשבתה של מוסדות הבריאות, ובשיחה עם ביזפורטל, לאון לרמן, מנכ״ל ומייסד שותף בסיינריו המתמקדת במתן פתרונות סייבר לבתי חולים, אמר: "כל השבתה של פעילות של בית חולים צריכה להיתפס כתרחיש אימה".

סיינריו מספקת פתרונות אבטחה למערכות המידע של בתי החולים המאחסנות את המידע הרפואי הרגיש של החולים, אך גם למכשור הרפואי עצמו: "להחזיר MRI לפעולה זה סיפור מאוד יקר", אומר לנו בשיחה דניאל ברודי, סמנכ"ל טכנולוגיה ומייסד שותף בסיינריו. "גם למידע הרפואי יש המון ערך בעיני התוקפים שיכולים למכור אותו או לדרוש עבורו כופר.

דניאל ברודי, סמנכ

דניאל ברודי, סמנכ"ל טכנולוגיה ומייסד שותף סיינריו; קרדיט: רשתות חברתיות

סיינריו גייסה עד היום 50 מיליון דולר. לאחרונה הודיעה החברה על חתימת הסכם עם קופ"ח מכבי במסגרתו מכבי תשתמש בפתרון של סיינריו לאבטחת המערכות שלה. ההסכם הוא לתקופה של 3 שנים ומוערך במאות אלפי דולרים.

"אנחנו חברה שעד השנה עברה הייתה חברה שעוזרת לבתי חולים להגן על כל המכשור הרפואי בבתי חולים, כמו MRI, מכשירי קרדיולוגיה, בדיקות דם, רובוטים חכמים שמושמים בבתי חולים, בחזית הסייבר. אלה מכשירים שאי אפשר להתקין עליהם פתרונות סייבר סטנדרטיים והפתרון שלנו לא מפריע לפעילות של המכשירים הרפואיים", אומר לנו בשיחה דניאל ברודי, סמנכ"ל טכנולוגיה ומייסד שותף בסיינריו.

"בתחילת השנה החלטנו להתרחב ולתת לבתי חולים פתרון סייבר לכל הרשת שלהם. יש מגמת קונסולידציה בתחום ולכן החלטנו ללכת לכיוון הזה בכדי לתת מענה לכל הצרכים של בתי החולים. הטכנולוגיה שלנו מחוברת לכל המערכות ונותנת גישה לכל התעבורה של בית החולים. ראינו שעל בסיס המידע הזה אנחנו יכולים לספק הרבה תובנות ולכן השקנו פתרון רוחבי, שנקרא NDR (Network Detection and Response). אנחנו מספקים פתרון שמתאים לתחום הרפואי (NDRh). בגלל שאנחנו ממוקדים בתחום הרפואי אנחנו יכולים לזהות דברים שחברות סייבר אחרות לא יכולות לזהות ולספק תובנות שחברות אחרות לא יכולות לספק", מוסיף ברודי.

יש שחקנים גדולים בתחום?

"יש שחקנים גדולים, אבל הם גדלו כבר לתחומים יותר רחבים. אלה חברות של IoT גנרי  ויש עוד סטארטאפים אחרים שהם פחות מוכרים".

כמה לקוחות יש לכם?

"אנחנו עובדים עם סדר גודל של 100 בתי חולים בעולם, מתוכן שליש בארה"ב ושני שליש באירופה. חשוב לציין שבתי החולים בארה"ב יותר גדולים וכוללים בין 20-30 בתי חולים מקומיים תחתיהם. יש לנו היום 60 עובדים ומתחילת השנה גייסנו סדר גודל של 5-10 עובדים בכל העולם".

גייסתם עד כה 50 מיליון דולר, אתם חשובים על הנפקה?

"כמובן. זה תחום מאוד חם ויש בו המון תקיפות לאחרונה. לאורך כל השנים היו תקיפות. הייתה לפני שנתיים תקיפה של בית חולים בארה"ב שהנזקים שלה הסתכמו ב-100 מיליון דולר. השנה הייתה תקיפה הגדולה נוספת על Change Healthcare, מספר תוקפים תיאמו מתקפת כופר ביחד ואחד התוקפים ברח עם כל הכסף, בערך 22 מיליון דולר. הנזקים הכוללים של התקיפה הזו נאמדים כרגע בכ-2.3 מיליארד דולר".

זה לא תחום שמעניין את חברות הסייבר הגדולות?

"זה כן, אבל התחום מורכב עבורן וזה מקשה עליהן לספק ערך. הידע הספציפי בשביל לספק ערך בתחום הזה דורש הבנה עמוקה". 

איך העובדה שאתם חברה ישראלית תורמת לכם?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בתי חולים זה חיי אדם קודם כל. לא כל דבר זה כסף (ל"ת)
    מקולקלים 19/08/2024 02:43
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.