נייס
צילום: לינקדאין

בגלל דוחות חלשים של המתחרה - מניית נייס נופלת בוול סטריט

Five9, אחת מהמתחרות של נייס, דיוחה על תחזית הכנסות מאכזבת לשנה כולה שגורמת לה לצלול במסחר - והיא גוררת איתה למטה גם את החברה הישראלית
רוי שיינמן | (3)

Five9  FIVE9INC , אחת מהמתחרות הגדולות של נייס נייס (US) , דיווחה על תחזית מאכזבת לשנה כולה ששולחת אותה למטה במסחר וגוררת איתה גם את נייס, שצפויה לדווח השבוע. Five9 צופה הכנסות של בין 1.01-1.02 מיליארד דולר לשנה כולה, נמוך מצפי האנליסטים שעומד על 1.06 מיליארד דולר.

בדוחות הרבעון השני שלה Five9 עקפה את צפי האנליסטים - היא דיווחה על הכנסות של 252.1 מיליון דולר ורווח של 52 סנט למניה (בניכוי הוצאות חד פעמיות ברבעון), בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות של 252 מיליון דולר ורווח של 44 סנט למניה.

נייס תדווח על תוצאותיה לרבעון השני ביום חמישי הקרוב, כאשר צפי האנליסטים הוא להכנסות של 663.5 מיליון דולר ורווח של 2.58 דולר למניה.

"ההשקעה הכי מעניינת בקרב הישראליות"

לפני חודשיים אמר סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר, בשיחה עם ביזפורטל כי נייס היא אחת מהחברות הישראליות הכי מעניינות והציב למניה מחיר יעד של 300 דולר, אפסייד של 92% נכון למחיר המניה היום. 

"נייס מהווה את הזדמנות ההשקעה הכי מעניינת בקרב הישראליות", אמר וסצ'ונוק. "המניה ירדה חזק מאוד למרות שיש לה מובילות שוק בתחום של פתרונות תוכנה בענן, קרה כאן צירוף של כמה דברים שהשפיעו על הסנטימנט השלילי - עזיבת פתאומית של המנכ"ל וכניסה של מיקרוסופט לשוק היעד של נייס".

העזיבה של ברק עילם

כזכור, מוקדם יותר השנה הודיע המנכ"ל ברק עילם על עזיבתו אחרי עשור. עילם היה אחד משיאני השכר של הבורסה המקומית בשנים האחרונות. בשנת 2023, עלות שכרו הסתכמה בכ-90 מיליון שקל, (רובו מבוסס על תגמול הוני). בדיקת ביזפורטל הראתה לאחרונה כי בעשור בו ניהל את נייס שכרו הכולל נאמד ביותר מ-500 מיליון שקל. עם זאת, בפועל לא מן הנמנע שברק עילם קיבל במשך תקופה זו יותר מ-800 מיליון שקל, שכן חלק משמעותי מהשכר וההטבות הכוללות שקיבל הן אופציות למניות נייס. בהקשר זה, בחודשים האחרונים, החליט עילם, לממש מניות בהיקף של כ-20 מיליון דולר לראשונה מאז שנכנס לתפקיד המנכ"ל. כל זה לא מנע ממנו לבקש מהחברה מענק עזיבה של כ-30 מיליון שקל.

ברק עילם, מנכ

ברק עילם, מנכ"ל נייס; קרדיט: אתר החברה

 

תוצאות הרבעון הראשון

ברבעון הראשון של השנה דיווחה נייס על הכנסות של 659.3 מיליון דולר, צמיחה של כ-15% לעומת 571.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעל צלפי האנליסטים להכנסות של 655.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי (Non-GAAP) עמד על 2.58 דולר למניה, צמיחה של כ-27% לעומת 2.03 דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעל צפי האנליסטים לרווח של 2.45 דולר.

תחזית החברה לשנה כולה היא להכנסות של 2.71-2.73 מיליארד דולר, גידול של 15% (אמצע הטווח) לעומת אשתקד. בשורה התחתונה, החברה העלתה את התחזית לרווח הנקי (Non-GAAP) שצפוי להיות בטווח של 10.53-10.73 דולר למניה, שמייצג גידול של 21% (אמצע הטווח) ביחס ל-2023.

מניית נייס נסחרת לפי שווי של 9.9 מיליארד דולר אחרי ירידה של 22% מתחילת השנה ושל 28% ב-12 החודשים האחרונים. המניה נסחרת במכפיל של 14.5 על הרווחים שהאנליסטים צופים לה השנה ובמכפיל של 13 על הרווחים שהאנליסטים צופים לה בשנה הבאה.

מניית נייס בנסאד

מניית נייס בנסאד"ק מתחילת השנה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני 11/08/2024 07:21
    הגב לתגובה זו
    יש להסתכל על מניה בזויות נוספות
  • 2.
    אבי 10/08/2024 22:40
    הגב לתגובה זו
    כל הבנקים בארץ הכי שוריים עליה. מומלצת מאוד במחירים האלו.
  • 1.
    מנחם 10/08/2024 21:40
    הגב לתגובה זו
    בדוחות היא תעלה חזק מאוד לכיוון ה220 עכשיו אוספים סחורה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.