מניות ה-AI ממשיכות לזנק - שתי מניות שמפגרות מאחור ואולי מעניינות
מניות הטכנולוגיה ממשיכות לשבור שיאים בזכות הבינה המלאכותית, מה שמעלה חששות בקרב המשקיעים מתיקון קרוב. עם זאת, הבינה המלאכותית משפיעה גם על מגזרים אחרים, כמו בנקים ותחבורה. בין המניות שנהנות מהמגמה הרחבה אך עדיין לא זינקו כמו יתר המניות ניתן למצוא את אובר וסיילפורס.
מדד ה-S&P 500 קפץ ב-35% מהשפל אליו הגיע בחודש אוקטובר שנה שעברה בעזרת מניות הטכנולוגיה, כאשר משקיעים רבים רכשו מניות ללא הפסקה בעקבות שיגעון ה-AI ובוול-סטריט סבורים כי בקרוב נראה מימושים כאשר הם יקחו רווחים, כאשר הם מציינים את מכפיל הרווח העתידי לפיו נסחר המדד כעת. ה-S&P 500 נסחר לפי מכפיל רווח עתידי של קצת יותר מ-21 ל-12 החודשים הבאים, קצת יותר מפי 2 מהצמיחה השנתית ברווחים שצפו האנליסטים ל-2025 ו-2026.
בין המניות שעשויות להיות מעניינות, כאשר הן עדיין נסחרות מתחת לשיא כל הזמנים שלהן ופחות פגיעות למימוש רווחים, ניתן למצוא כאמור את סיילפורס ואובר.
סיילפורס SALESFORCE
מניית סיילפורס נפלה ב-16% משיא כל הזמנים שלה לאחר שהחברה לא עמדה בצפי המכירות לחודש מאי. הפספוס אילץ את השוק לבחון האם המוצרים משופרי הבינה מלאכותית של סיילפורס באמת יצליחו לעמוד בציפיות של וול-סטריט ולעורר התלהבות בקרב הלקוחות.
עד כה נראה כי לתוכנה המתקדמת של סיילפורס, שנועדה לאפשר לחברות להוציא פחות כסף על מנת לזהות הזדמנויות למכירות, יש ביקוש. האנליסטים צופים גידול שנתי בשיעור דו ספרתי נמוך במכירות לקצת מעל 50 מיליארד דולר עד 2027. הוצאות, כמו שכר ושיווק, לא צפויות לעלות באותה מהירות כמו המכירות, כאשר החברה מסוגלת למכור יותר מוצרים ללקוחות קיימים מבלי להוציא הרבה כסף. בוול-סטריט רואים גידול ברווחים של 14% בשנה ל-14.56 דולר למניה עד 2027.
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צמיחה כזו עשויה לדחוף את המניה מעלה, כאשר היא נסחרת במכפיל רווח עתידי ל-12 החודשים הבאים פחות "תובעני" של 25. סיילפורס נסחרת כעת לפי שווי של 255 מיליארד דולר.
אובר UBER TECHNOLOGIES
מניה נוספת שעשויה להיות מעניינת היא אובר, אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם שנמצאת במרחק של 9% מהשיא שלה וגם במקרה שלה האנליסטים צופים צמיחה דו ספרתית בשנתיים הקרובות.
אובר צפויה להגדיל את הרווחים ב-63% בשנה בשלוש השנים הקרובות - 2025, 2026 ו-2027 ל-3.75 דולר למניה. המכירות צפויות לגדול מ-43 מיליארד דולר השנה ל-63 מיליארד דולר עד 2027, הודות לאימוץ העולמי של נסיעות שיתפויות ומשלוחי מזון. ניתוח הנתונים מבוסס הבינה המלאכותית של החברה עוזר לה לזהות טוב יותר מה הצרכנים רוצים לאכול ומה המסלולים הטובים ביותר לנסיעות וכך עוזר לה לשקם את נתח השוק שלה בשני העסקים.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אפליקציית הנסיעות מיתגה את עצמה בצורה כזו שהוצאות השיווק והניהול שלה לא יעלו באותה מהירות כמו המכירות ועל ידי כך שולי הרווח יכולים להתרחב ולהזניק את הרווחים. גידול מרווחים צפוי להעלות גם את המניה, שנסחרת כעת לפי מכפיל של 47 ל-12 החודשים הקרובים. אובר נסחרת כעת לפי שווי של 148.5 מיליארד דולר.
- 2.סיילספורס נגמרה. אל תצפו לעליות. (ל"ת)אחד שיודע 07/07/2024 23:10הגב לתגובה זו
- 1.כל המלצה שלכם צריך ללכת הפוך (ל"ת)איציק 07/07/2024 20:15הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
